Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 14:27



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw hier met kappersauto... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Nieuw hier met kappersauto...
Tja, natuurlijk vind ik de boxster S geen kappers auto, maar die wordt hier in Nederland wel vaak als zodanig benoemd.
Als kind viel ik al voor de witte politie Targa en later tijdens mijn eerste rit in een 911 voor de 911.. Niks nieuws en niks bijzonders. Gebeurd namelijk steeds op deze manier.
Eind jaren 90 werkte en woonde ik een poosje in Engeland. Dat land is gemaakt om met een auto te verkennen! Hoe anders dan Nederland waar je vrijwel nergens in alle rust een stukje kan sturen.. Goed, Engeland dus. Het was hier waar ik voor het eerst las over de boxster(S) en hoe gek ze van dat ding daar waren: handling op grote hoogte terwijl vermogen en straight pace van een 911 veel hoger liggen, liep een 911 niet weg van een Boxster. Verschil in vermogen werd weggepoetst door het weggedrag. Mijn interesse was gewekt en altijd latent aanwezig.
Afgelopen jaren gereden in V6- en van Alfa: 164, gtv, spider en een niet te versmaden nieuwe 147 GTA . Tussendoor wat Japanners : gt turbo, Nissan 350Z, WRX en als laatste een forester met net geen 300 pk.(errrug snel dat ding)
Heb vorig jaar ook nog een schitterende Italiaanse motor gekocht, maar een scheef oog naar het grote merk uit Duitsland bleef ik ook houden. Afgelopen week moest het er maar van komen: als petrolhead moet je toch een keer het duitse merk gereden hebben! Niet dan?
Het liefst wil ik een open auto, temeer deze toch alleen voor de hobby bereden wordt en dat dus vaak met mooi weer zal zijn. Een 911 cabrio kan mij wat minder bekoren en een boxster vind ik wel erg fraai( fraai concept ook)Verder zijn mijn herinneringen aan Engeland ook bepalend gebleken.
Heb de knoop deze week maar doorgehakt en een mooie S gekocht . Was eigenlijk zo gebeurd.
Moet zeggen dat ik de acceleratie prettig vind maar niet schokkend( reed de soeb absoluut niet los) en dat het standaard geluid wat ingetogen is. Maar de handling, dat is echt fantastisch daar blinkt ie echt in uit! Wat nu zo kappers-achtig is aan een goede handling is mij overigens niet echt duidelijk. Ik rijd een Palmer honey comb snowboard met super "handling" ook waanzinnig de berg af. Maar afgezien van het feit dat het kan voelen of je net de boel geknipt en geschoren hebt, snap ik niet dat dat iets voor kappers moet zijn. Heb toch sterk het idee dat ik in de sneeuw weinig tot geen Leco's tegen kom..
Heb inmiddels wat oudere Evo's opgezocht en moest met name glimlachen om issue 77:" The balance of power" : een 997 tegen een Boxster S, beide met de volle vijf sterren rating en de boxster op de Bedford Autodrome(circuit) een paar tienden sneller. Heb ik (voorlopig) toch de goede keus gemaakt??
Goed de tijd zal het leren en ik moet weer wennen aan het "magneet -effect-op-andere-auto's" ipv het verrassingseffect van mijn forester(wat wel erg lachen is)
Om mij heen hoor ik nu steeds dat ik vanaf nu Porsche blijf rijden: eenmaal begonnen is besmet....

We zullen zien


Gr. Ed


25 aug 2010 1:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom hier Ed :thumleft:

Porsche is inderdaad een soort virus, maar dan positief :mrgreen:
Gefeliciteerd met je boxster S, en we zijn dol op foto's :popcorn:
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


25 aug 2010 1:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom, veel plezier hiero en met je P :salut:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


25 aug 2010 6:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Proficiat Ed,

je hebt de goede keus gemaakt :ba: :ba:
_________________________________________
Driving my sixpack.... Whoepie!!!
http://picasaweb.google.com/suikerbroer ... MyBoxster#


25 aug 2010 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom op het forum!

Kun je iets meer vertellen over de Boxster? Leeftijd, kilometers, kleur, altijd binnen gestaan, oud vrouwtje geweest...we willen de spicy details! :)


25 aug 2010 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Ik snap die Forester in het rijtje van de je auto's niet, die ziet er toch wat duf uit in de vergelijking met je andere auto's.


25 aug 2010 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Boxster S 3.4
Woerden
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Van harte met je aanschaf. Is 't een 986 of 987 geworden?


25 aug 2010 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 M700
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welcome Ed,
You dont have to justify your Porsche choice to us...Only your testosterone level whilst making it! :mrgreen:

Just pulling your leg :res: , enjoy the forum!

CaseyyesaC schreef:
Ik snap die Forester in het rijtje van de je auto's niet, die ziet er toch wat duf uit in de vergelijking met je andere auto's.


Niks mis met de Forester :wink:
_________________________________________
I am not perfect and neither is my Nederlands


25 aug 2010 11:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
De S is uit juli 2001 met 80 dkm, vorig jaar als Porsche approved occasion bij een Porsche dealer in Duitsland gekocht met een jaar garantie. Vorige eigenaar, die hem dus een jaar heeft gehad, wil een nieuwere 911 en zette hem te koop. In Duitsland 1 eigenaar gehad: idd een dame. Ding ziet er onberispelijk uit en werd geleverd met een hardtop(ook nieuwstaat)
Hij is zilvergrijs, 18 inch velgen(vlgs mij de turbolook exemplaren), heeft CC, bi xenon, stoelverwarming, alarm en het leerpakket(is erg fraai als zodanig). Oh ja en hij is handgeschakeld. Zal eerdaags even wat foto's posten.
Ik wil hem volgende week een 80 dkm beurt geven en twijfel nog over PCG en Theo Jansen. Ik moet zeggen dat ik over de telefoon een goed gevoel heb bij Theo Jansen...
Hij rijdt heerlijk( merk totaal niet dat de auto 9 jaar oud is) en is niet overdreven snel. Het uitlaat geluid vind ik wat magertjes, misschien dat ik daar nog wat aan moet doen tzt :wink:
Ga zo weer ff stukkie sturen: 't is mooi weer


Tav de Soeb( opmerking over forester): dat is idd een lelijke hok! Maar heb ik nieuw gekocht en gebruikt voor het gezin(3 kids) en met enorm veel lol( en nog steeds) bereden: meerdere keren wintersport en reizen door Italië. De soeb ga ik eerdaags verkopen omdat mijn kinderen niet meer zo lekker achterin passen. Maar dat gaat mij aan het hart! Dat ding is een stiekem feestje, dat moet je ervaren hebben omdaar een goed oordeel over te kunnen vellen!
Maar opmerkingen over mijn soeb kan ik hebben hoor: heb nog nooit een positief geluid hierover gehoord, totdat die bereden werd...


Groeten Ed


25 aug 2010 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Benieuwd naar de foto's!

Ik denk ook wel dat de Forester goed zal rijden en het karakter is ook belangrijk. Ach, als je het maar naar je zin heb in een auto :)


25 aug 2010 15:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Blik schreef:
Het uitlaat geluid vind ik wat magertjes, misschien dat ik daar nog wat aan moet doen tzt :wink:

viewtopic.php?p=729841#p729841
viewtopic.php?p=642539#p642539
:salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2010 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom met de boxster! Zijn fijne auto's en ik spreek uit ervaring, alleen ben ik uitereindelijk door de knieen gegaan voor een 964! :wink:
_________________________________________
Het leven gaat door..


25 aug 2010 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb zelf een Boxster 2.4... maar mijn Forester (+285pk) is veel sneller op de rechte weg maar niet in de bochtjes >>> de Forester is op nat wegdek bijna niet te verslaan. Mijn ervaring met de Boxster op nat wegdek is niet al te best al verscheidene malen een stapje ....... en dat met 202 pk!!! Tip, oppassen je bent niet de eerste die haar plat rijdt!!! Een heerlijke cabrio en makkelijk zelf te onderhouden in grote lijnen!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


25 aug 2010 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
hey goser. een 2.4 bokkie bestaat niet. en zo'n middenmotor is voor mijn oma nog te doen. tschuss... :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


25 aug 2010 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Staat geschreven 2.4... en vlgs mijn boekjes volledig uitgeschreven 2480 cc helaas!

Mijn oma rijdt met een Bugatti Veyron, staat geparkeerd na gebruik tussen de rollators!
_________________________________________
Forester XT
Boxster 2480


25 aug 2010 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
scheet ik rij in een 3188 ofzo. wel leuk dat jij ook een boswachter hebt.
_________________________________________
oud is beter


25 aug 2010 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Hmmm een Boxster S uit D'land, met als verkoopverhaal: in goede staat want van een dame geweest. Jij legt automatisch de associatie: door een dame bereden...dus rustig bereden...dus auto motorisch waarschijnlijk nog als nieuw...

De dag dat de Porsche heerlijk bij je op de oprit staat, besluit je toch nog eens goed de onderhouds geschiedenis door te kijken. En zie je op een factuur van een PC staan:
Eigentumer: Fraue S. Schmidt... :drive:


:mrgreen: Welkom hier!
Elke P is mooi en goed vind ik! (tenzij een extreme Bob de Bouwert)
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


26 aug 2010 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom Ed :thumleft:
Citaat:
Wat nu zo kappers-achtig is aan een goede handling is mij overigens niet echt duidelijk. Ik rijd een Palmer honey comb snowboard met super "handling" ook waanzinnig de berg af
what's new pussycat? :mrgreen:


26 aug 2010 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Afbeelding

Hier alvast een sticker voor je nieuwe auto :mrgreen:
_________________________________________
The Dark Knight


26 aug 2010 18:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
:mrgreen: hahahahahaha

beetje flauw..... :mrgreen: heb zojuist een stukje gelezen in PCL over hoe dit forum wordt gedacht volgens de belgen ..... :roll: maar wat moet je daar nu serieus van aannemen? :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Het leven gaat door..


26 aug 2010 18:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Dimitri-Turbo schreef:
beetje flauw..... :mrgreen: heb zojuist een stukje gelezen in PCL over hoe dit forum wordt gedacht volgens de belgen ..... :roll:

Krijg jij dat blad in de leesmap ofzo? :cheesy: 'dan kan je achterlopuhhhhh...'
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 aug 2010 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S
Castricum
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Welkom, veel rijplezier.

Ook wij hebben onze Boxster S in Duitsland opgehaald bij Porsche Dusseldorf
De eigenaresse heette: Helga :mrgreen:
Helga ging trouwens naar een 997 4S.

Het geluid van de Boxster S uitlaten zijn niet heel aanwezig, mag wat zwaarder m.i.
Heb gedacht aan desnorkling van de luchtinlaat maar daar hoor je hele wisselende verhalen over.
Nog maar een goed kijken bij diverse andere Boxsters om te horen hoe die klinken.


26 aug 2010 18:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Morgen naar Theo Jansen voor 80 duizend km beurt.
Heb de laatste dagen veel gezocht naar uitlaat "oplossing".
Gelezen over carnewal en eropean tuning: beide toch een bypass systeem waarbij eigen uitlaat behouden blijft? Wat is het verschil??
Ook gelezen over littele tuning met RVS systeem.. Zijn hier ervaringen mee?
Ben benieuwd waar hier op dit forum de meeste positieve ervaring mee is...

Gr. Ed


29 aug 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Marc zit hier op het forum. klik..


29 aug 2010 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht Re: Nieuw hier met kappersauto...
Boxster sportuitlaat ?
Europipe (BE).

Super sound, niet te, en zonder "drone"... :thumleft:
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


30 aug 2010 1:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.