06 okt 2005 19:40
Lydia schreef:In Duitsland? Daar mag je zo hard als je wilt, maar jij bent waarschijnlijk daar te hard gereden waar snelheidsrestricties waren? Daar zijn ze heel streng in, die oosterburen. Ik heb 3 jaar in Duitsland gewoond en gewerkt. Ai, das niet zo'n fijne rit geweest, dan. Heb dat 4 jaar geleden meegemaakt, met 45 Porsches naar Oostenrijk. We reden bij de grens met Oostenrijk nog met 3 Porsches samen op. We hadden even wat gegeten en ik rijd de snelweg weer op en rijd netjes 190. Opeens een blauwe Audi met zwaailicht achter me. Bij het oprijden van de snelweg brandden matrixborden met 100 km, had ik echt niet gezien. Maar ik ken de polizisten wel een beetje, dus ik blijf kalm en zeg dat ik het echt niet heb gezien en dat ik fout zat. Moest nog bij hen naar het fimpje kijken, want ze hadden het opgenomen. Hij zei: kijk, hier rij je 140 km, min 10% = 126 km per uur. Dat is 130 euro, ben je het daar mee eens? Ik heb direct cash betaald, natuurlijk!
06 okt 2005 19:52
marknineoneone schreef:Ik zou een datum stempel in mijn rijbewijs
krijgen en of ik even mijn rijbewijs wilde opsturen!! Ik dacht nog bekijk
het maar! dat mag helemaal niet! Maar helaas het mocht wel![]()
06 okt 2005 20:16
Rob Herfst schreef:marknineoneone schreef:Ik zou een datum stempel in mijn rijbewijs
Als ik het goed begrijp heb jij dus nu een Duitse stempel op je rijbewijs staan en heb jij "vrijwillig(?)" je rijbewijs opgestuurd???![]()
![]()
Vraag mij inderdaad wel af of dit allemaal wel mag
![]()
Als dat een paar keer gebeurd, mag je wel een groter rijbewijs gaan aanvragen voor al die stempels!![]()
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, vanaf volgend jaar als het rijbewijs creditcard formaat wordt!
06 okt 2005 20:22
Rob Herfst schreef:marknineoneone schreef:Ik zou een datum stempel in mijn rijbewijs
Als ik het goed begrijp heb jij dus nu een Duitse stempel op je rijbewijs staan en heb jij "vrijwillig(?)" je rijbewijs opgestuurd???![]()
![]()
06 okt 2005 20:32
marknineoneone schreef:Hij bood mij aan om langs te komen en dan de stempel er gelijk in te laten zetten.
06 okt 2005 20:54
Rob Herfst schreef:marknineoneone schreef:Hij bood mij aan om langs te komen en dan de stempel er gelijk in te laten zetten.
![]()
Zij sturen een officier van justitie van uit Duitsland om in Nederland een stempel te zetten in een rijbewijs...
![]()
![]()
![]()
Daar snap ik echt geen r#k van!
06 okt 2005 22:27
Lydia schreef:Ben in 2002 nog wel in Kaprun geweest bij een 3-daags "Power and Snow" evenement. Dat was werkelijk fantastisch. Op een ijsvlakte en in de sneeuw racen met spinternieuwe Porsches (sommigen hadden nog geen 100 km op de teller). En elke dag stonden ze weer gewassen en volgetankt klaar! Eén dag wat rijvaardigheidstrainingen en 2 dagen op een ijscircuit rijden. Dat is genieten, auto dwars zetten om door de bocht te komen! Lachen, joh! We hadden les van Walter Röhrl, je weet wel die rallyrijder. Hij reed nog met een ieder van ons een parcours langs de bergen, ben niet gauw bang, maar dit was wel heel erg hard langs de afgrond, die man remde gewoon voor geen enkele bocht en aan het eind keerde hij niet, maar maakte gewoon een u-turn: op een bergweggetje (zonder vangrail). Daar zijn wij een stel kleuters op een driewieler bij!
07 okt 2005 9:14
marknineoneone schreef:Nee hoor! Ik ben naar Osnabruck gereden om de stempel te laten zetten
07 okt 2005 9:58
07 okt 2005 10:08
Marcos schreef:Lydia schreef:
Mooi verhaal, lees wel eens dat autoverslaggevers ook groen en geel worden na een ritje met Walter Röhrl. Het lijkt wel of die man kan toveren met een Porsche, zo hard zonder uit te breken of omtollen is toch onbegrijpelijk.
En durfde je daarna zelf ook hard en zonder remmen over het bergpad of moest je de rest van die dagen bijkomen van de schrik?
En er zal waarschijnlijk ook wel een "happy few" prijskaartje aan zo'n "Power and Snow" evenement hangen, of valt dat mee?
Je hebt overigens wel allemaal leuke dingen gedaan, racen en dit soort dingen. Je maakt menig man jaloers!! (guess who):wink:
07 okt 2005 11:17
Nicolò schreef:marknineoneone schreef:Nee hoor! Ik ben naar Osnabruck gereden om de stempel te laten zetten
En terug?
07 okt 2005 11:22
07 okt 2005 11:30
07 okt 2005 11:49
07 okt 2005 12:01
10 okt 2005 11:15
marknineoneone schreef:Zeg maar niets meer! (quote A.Hazes)![]()
Jij hebt "der Walther" ontmoet en ik een paar weken geleden Harm Lagaay. Ook een lange kerel trouwens, die mischien wel 8 miljoen teken- potloden heeft versleten voor Porsche. Zouden die twee elkaar kennen?
10 okt 2005 11:20
michael schreef:993 turbo heeft geen turbogat meer....
10 okt 2005 11:43
10 okt 2005 18:56
Klopt, is vrouw van RopaHenkC2C schreef:Wanneer Lydia de vrouw van Ronald P. is, bestaat ze dus echt, ik geloof zelfs dat ze aardig kan rijden ook!
Ik begrijp in ieder geval dat het IP-adres gelijk is...
10 okt 2005 20:45
10 okt 2005 23:42
11 okt 2005 10:19
Rob Herfst schreef:2000 gtv schreef:Klopt, is vrouw van Ropa
Gaat ie wel goed met je Erwin?lees dit maar eens door
![]()
![]()
11 okt 2005 10:26
11 okt 2005 10:37