Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

02 dec 2006 19:34

Hoop foto´s, succes met je project(je). :wink:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Harley op 02 dec 2006 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2006 19:35

marcelSC schreef:dank je, foto's staan in mijn album, waar precies snap ik nog niet maar ze zijn er.


Afbeelding


.... als wij het maar snappen :twisted: :wink:

02 dec 2006 20:16

Hoop foto´s, succes met je project(je). :wink:

Nog een hoop werk ja,heb je img even aangepast,had ik al eerder maar ge-upload uit de 'originals map', ja dan werkt het niet.

Re: nieuw en hopeloos

02 dec 2006 20:28

marcelSC schreef:Via een kennis van Paul Veens een leuk dagje Assen gehad en ooit eens laten reviseren (iets met hydraulische kleppen) via ene Guido,wat een ellende daarna.


Ik weet van niks :mrgreen:


Wel een mooi project trouwens.

02 dec 2006 20:31

Maar terugkomend op de problemen waarvoor ik deze foto's heb gemaakt,wat vinden jullie van de lekkage's?
Jullie bekijken tot nu toe alleen maar de auto,dat doet mij dus niks,kan er ook 1 met een paard erop neerzetten.
Ik bedoel dus dat ik hem ook kan weggooien en een recente halen,dan is het geen hobby meer en die nieuwe vind ik lang zo mooi niet.
De tijd van kopen ben ik al lang voorbij,wegdoen kan ik veel moeilijker en jullie willen niet weten hoeveel 'troep' ik heb,maar stilstand maakt ook kapot en dus is er nog zat te hobbyen voor mij.
Ik las ergens al een revisie voor 10Mille via CarCare,die ken ik wel en zijn goed,maar dan is de lol er ook echt af.

02 dec 2006 20:34

Kijk daar staat het "hopeloze" geval :wink:

Suc6 met de reanimatie !

Afbeelding

Re: nieuw en hopeloos

02 dec 2006 20:35

Double G schreef:
marcelSC schreef:Via een kennis van Paul Veens een leuk dagje Assen gehad en ooit eens laten reviseren (iets met hydraulische kleppen) via ene Guido,wat een ellende daarna.


Ik weet van niks :mrgreen:

Die gast is niet helemaal lekker volgens mij,je kent hem dus of zit tie hier ook al.[edit] even zoeken en je heet ook zo:wink: ]
Ik kwam via via gewoon voor een beurtje en die kleppenmodificatie,hele waslijst en 4,5K gulden armer....én 1 speaker opgeblazen,hij vond de sound zo mooi :evil:
Lopen deed hij ook nooit meer zo goed als ervoor,ding WAS bloedsnel,sneller dan een 3.2 iig.
Laatst bijgewerkt door marcelSC op 02 dec 2006 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2006 20:40

Veel suc6 met dit project, en ik ga het zeker volgen :)
En kl*te wat die Guido je heeft geflikt. Ik denk dat je mss beter niet kunt weten wat hij met je wagen heeft gedaan.....

02 dec 2006 20:43

Ik liep ook al met de gedachte rond van goede dingen eraf en troep erop,zoiets?
Als dat zo is heeft tie een goede aan me!
Ik heb nog meer hobby's hoor,iets met zelf herladen enzo,ik knutsel wel wat voor hem in elkaar :evil:

Re: nieuw en hopeloos

02 dec 2006 20:48

marcelSC schreef:...je kent hem dus of zit tie hier ook al...


Nee, maar mensen die mij kennen noemen mij ook Guido, dus vandaar :wink:


Maar je olielekkages komen zo te zien allemaal van verdroogde pakkingen en rubbers, lijkt mij. In ieder gevan de olieretourbuisjes vervangen en de klepdekselpakkingen, en dan de boel eens goed afspuiten en warmrijden. Eventuele dan nog aanwezige lekkages moeten dan makkelijker te lokaliseren zijn. Succes.

02 dec 2006 20:55

Welkom op het forum. Heb al met veel plezier dit 1e gedeelte gelezen. Hou ons op de hoogte en succes :lol:

02 dec 2006 20:56

Ooooo dat klinkt nog eenvoudig en lukt dus wel,dat 'Guido' had ik al gevonden net,via 'zoeken'.
Ben benieuwd of er meer 'slachtoffers' van zijn!!!
Zijn de pakkingen en welke van de bak ook zo makkelijk?
Waar zitten de vul en aftapplug nu precies van de bak?
En welk adres voor de onderdelen,ik zit in regio westland dus tussen DenHaag en R'dam.

02 dec 2006 21:01

Aftapplug zit onder het differentieel links uit het midden ter hoogte van de aandrijfassen. De vulplug zit aan de linker zijkant van de bak. Volgens mij met imbus 17 of 19. Eerst kijken of je de vulplug los krijgt voor je de olie af laat :idea:

De lekkage van de bak zou van de pakking van het neusstuk kunnen komen. Om deze te kunnen vervangen moet de motor en bak gedemonteerd worden.

02 dec 2006 21:04

Double G schreef:De lekkage van de bak zou van de pakking van het neusstuk kunnen komen. Om deze te kunnen vervangen moet de motor en bak gedemonteerd worden.


Bedoel je de keerring op de schakelas?

02 dec 2006 21:05

Dat laatste wordt hem dus niet :bang:
Ik bedoel blok eronderuit :cry:

02 dec 2006 21:09

cabrio wim schreef:
Double G schreef:De lekkage van de bak zou van de pakking van het neusstuk kunnen komen. Om deze te kunnen vervangen moet de motor en bak gedemonteerd worden.


Bedoel je de keerring op de schakelas?


Nee, echt het neusstuk. Zoals je op onderstaande foto (van marcelSC) kunt zien is dit een los gedeelte van de versnellingsbakbehuizing.
Afbeelding
(Rechts bij de massa-aansluiting)

02 dec 2006 21:10

Kijk, dit bedoel ik nu.
Kreeg bij mijn andere draadjes ook van die stomme vragen.
Daar word je nu moe van .

02 dec 2006 21:13

Volgens mij mis ik iets :scratch: Wat bedoel je dan :?:

02 dec 2006 21:15

Versnellingsbak olie vervangen is een eitje, zelfs ik kan het! :wink:

Swepco, besteld via Erwin (Rebel Engineering - Steenwijk), stuurt het zo voor je op. En geloof me, dat is groene smurrie " Hulk" wonderspul! De bak schakelt er meteen veel beter van, een insiders tip voor 915 bakken (die jij ook hebt)

Motorolie, Erwin heeft er de laatste beurt bij mij viertakt motorfiets olie ingedaan, dikker en bestand tegen hoge temperaturen. Ik meen uit mijn hoofd 15W50 van Mobil.

Succes, klinkt mij nog niet als Mission Impossible.

02 dec 2006 21:17

:shock: Bij mij was de swepco blauw :scratch:

02 dec 2006 21:21

Cool, die Swepco bestel ik wel en de olie ruil ik bij mijn dealert wel om voor Mobil.
Die Swepco zal er dus ook niet zo snel uitkomen ofwel!?

Verder hierboven ging het even mis geloof ik :?:

02 dec 2006 21:51

Volgens mij was dit de olie:

Mobil 1 Racing 4T 15W-50

Swepco gaf bij mij een groene indruk, maar was niet zo groen als mijn auto... :wink: Kan misschien ook wel voor blauw of blauw-groen doorgaan.... Maar het werkt super en dat is het belangrijkste! :lol:

Re: nieuw en hopeloos

03 dec 2006 9:15

Double G schreef:Maar je olielekkages komen zo te zien allemaal van verdroogde pakkingen en rubbers, lijkt mij. In ieder gevan de olieretourbuisjes vervangen en de klepdekselpakkingen, en dan de boel eens goed afspuiten en warmrijden. Eventuele dan nog aanwezige lekkages moeten dan makkelijker te lokaliseren zijn. Succes.

Mee eens. Lijken mij niet de grootste en duurste klussen. Daarna rijden en kijken. Als je SC weer mobiel is, kun je ook eens een specialist vragen naar zijn/haar opinie.

Over verwarming gesproken. Hij wordt bij jou vast niet zo heel warm, gezien de toestand van de warmtewisselaars. Ziet er bij mij ook ongeveer net zo uit (6 jaar oud, imitatierommel, dus als iemand dat overweegt ....), zij het dat bij mij de restanten niet tegen roest beschermd zijn zoals bij jou. 8)

Bij mij gooit Erwin er Mobil Super S 10W40 in. Een half syntheet, volgens de verpakking 'Very High Perfomance'. Dat mag ook wel, met al die pk's. :?

Succes met je project.

Anne -dieookgraagzo'nwerkplaatshadgehad- 2.7

Re: nieuw en hopeloos

03 dec 2006 11:01

marcelSC schreef:Nu wil ik hem trachten zelf aan te pakken al heb ik geen brug maar wel veel gereedschap en 1001 pagina's gedownload(pdf).
Ik open eerdaags wel topics of sluit me erbij aan voor vragen en hulp/tips.
Zo heb ik de remklauwen er al af en leeggezogen,ik heb zo'n pomp(soort plantenspuit) aan een compressor.
De kachelpotten aan het losslijpen, totaal verrot, leek onder het rijden wel een gaskamer in de auto! Rook kwam door de sleuven. :shock:
Wens is dus compleet RVS SSI eronder.....
Olie komt uit de versnellingsbak gedruppeld en uit een stang onder de cilinders (stoterstang:?) aan beide kanten, gaf waarschijnlijk de rook in het interieur.Ook zweet de kop.
Ik maak binnenkort wel gruwelfoto's.

Dingen te doen:
uitlaat dus, het lekken stoppen, bekleding (stoelen,stuur) vervangen en vast nog veel meer. Oja sparen.....



Hoi Marcel.
Welkom hier. :lol:

Ik heb net de foto's bekeken en het zijn helemaal geen gruwelfoto's. Dit zijn gewoon de plaatjes die je meestal tegen komt bij een oudere Porsche, Ik zie geen detail's waardoor ik de indruk krijg dat je met een slechte auto bezig bent.
Wel krijg ik de indruk dat je niet helemaal weet waarmee je bezig bent.
O.a. door de vraag waar de aftap en vulplug van de versnellingsbak zit en het imitatie ( en volgens mij ook duurdere ) oliefilter. Een originele is altijd goed, geeft in ieder geval in de motorruimte niet de indruk dat de auto door een beun onderhouden is en kost Euro 11,- incl. btw. :shock:

Op de foto's vielen mij in volgorde van belangrijkheid de volgende dingen op.

-Natuurlijk de slechte kachelpotten.
-De olie lekkage bij de olie retour pijpjes.
-De olielekkage aan de schakelvorkdeksel.
-Waarschijnlijk lekkage aan de cilindervoetpakking 6e cilinder.
-De motorruimte isolatiemat die los hangt en uit elkaar valt en
-de verkeerd afgestelde koppeling.

Het eerste waar ik mee zou beginnen is het demonteren van de kachelpotten. Pas op, want dit is geen eenvoudige klus door het vastzitten van de moeren en de kachelpotflensen aan de cilinderkop, als je pech hebt.
Begin niet zomaar te draaien maar maak ze met een autogeenbrander ( ergens lenen of huren?) roodgloeiend voordatje ze losdraait.
Doe je dit niet en ze knappen af, je was gewaarschuwd!
Doe je dit niet en ze knappen niet af, koop meteen een staatslot :mrgreen:
Bij het monteren van de kachelpotten kun je het beste ook een beetje uitlaatmontagekit gebruiken bij de nieuwe pakkingen omdat anders de kans op een lekke pakking aanwezig is. En monteer uiteraard de bouten en moeren van de juiste lengte en anders om dan ze nu zitten.
(ze zitten net verkeerd om gemonteerd in de zijdemper :cry: )

Na het demonteren kun je het beste de motor reinigen met bijvoorbeeld remmenreiniger die in handige spuitbussen te koop is.
Vervang daarna de olieretourpijpjes. (Euro 150,- voor een set van vier)
Dit is weer een lastig karweitje maar moet met een beetje geduld en technisch inzicht lukken. Het lastige hierbij is het zwaar uit elkaar schuiven en het daarbij makkelijk beschadigen van de pijpjes met de tang. En monteer ze goed om, zodat de olie uit het nokkenashuis makkelijk terugstroomt in het carter.
Vervang onder aan het carter meteen de twee pakkingen van de oliezeef, dat is het dekseltje met de 8 M6 moertjes.

Onder aan de versnellingsbak zou ik alleen de kleine deksel los schroeven waaronder een dunne papieren pakking zit die lekt. Eenvoudige klus, denk er alleen aan bij het terugplaatsten dat de vork over de schakelstang schuift en niet ernaast. Wat ik bedoel zie je wel als het losgehaald is.
Laat het staartstuk voorlopig lekker zitten, veel te veel werk in die garage en voor een beginnende sleutelaar.

In de motorruimte zit een isolatiemat die er zielig bijhangt. Deze moet je verwijderen omdat anders de losse stukjes kunnen worden aangezogen en uiteindelijk op de cilinders blijven liggen waardoor de koeling afneemt.
Eventueel ( aan te bevelen natuurlijk ) vernieuwen. Op zich een secuur klusje maar redelijk goed te doen bij ingebouwde motor. Een mat kost ongeveer Euro 55,-.
Omdat je de gasveren moet loshalen om de mat in te plakken kun je meteen de twee gasveren vervangen. ( ongeveer Euro 30,- per set)

Sucses, en als je vragen hebt hoor ik het wel. :lol:

Erwin.

03 dec 2006 11:28

Hoi Erwin, dat zijn goede berichten en duidelijke antwoorden, precies wat ik wil.
Ja dat matje is mij ook al tijden een doorn in de motorruimte.
Ik heb lucht gereedschap en ben al blij dat ik niet aan die bouten begonnen ben, brander erbij halen dus....brandblussers heb ik genoeg :lol:

Hoe gaat die Swepco transactie in zijn werk, PM me desnoods voor mijn gegevens ook voor pakkingen e.d.
Ik ga eerst maar eens een hobbybrander zoeken, heb wel van die simpele campingzooi,maar wordt het niet echt warm van he.
Plaats een reactie