Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

31 maart 2007 13:00

Een Porsche moet rammelvrij zijn of tie nu 1 of 10 jaar oud is. Waarschijnlijk is het niets bijzonders en een kwestie van vastdraaien. Porsche garantie zit bijna alles in, behalve bij aanwijsbaar verkeerd gebruik en natuurlijk de banden en koppeling. Er is ook zo iets als mobiliteits garantie met vervangende auto is incl de extra overnachtingskosten in het buitenland. Altijd handig om zo iets te hebben. Gewoon een AKK laten uitvoeren en dan word je helemaal op de hoogte gebracht van zijn staat van dienst. :wink:
Laatst bijgewerkt door barolo op 31 maart 2007 22:15, in totaal 1 keer bewerkt.

31 maart 2007 20:19

zef schreef:Ben vandaag testrit gaan doen met een mooie 997. Echter rammelde er af een toe wat. (het leek links onderaan) Eigenaar verzekerde me echter dat dit niks was en dat wagen volledig ongevalvrij + in perfecte staat was/is.

Wat denken jullie? Ik veronderstel dat er niks mag 'rammelen' ;)

Er zit ook nog meer dan een half jaar porsche garantie op de wagen. Wat houdt dit in? Volgens de eigenaar: alles, maar dit lijkt me sterk?


tnx

De mijne is nagelnieuw gekocht en er rammelde al na 500 m iets rond mijn handrem , al twee keer nagecheckt en vervangen,
resultaat, nog rammel... gelukkig niet continue, remedie, de radio luider en proberen te negeren.
Hard geveerde wagens hebben dit meer voor, tis mijn derder porsche en ze rammelen allemaal... (of ligt het aan mij die alles hoort ?? )

31 maart 2007 22:02

F@RGO schreef:of ligt het aan mij die alles hoort ?? )


ik denk het...
Afbeelding

02 apr 2007 20:53

De lol die je van een cabrio kunt hebben is niet te beschrijven, laat staan van een cabrio Porsche.

22 apr 2007 13:27

Na bijna twee maand dealers en auto's gaan kijken, ben ik eruit:

Ik deel ff mijn relaas:
eerste keuze was tussen 996 en 997, na bezinking overduidelijk 997
tweede keuze was open of niet open... na veel beraad en overpijnzingen neigend naar 997 coupé, maar toch onmiddellijk het open gevoel missend: perfect compromis leek me de knappe nieuwe targa. Gaan passen en was super (voor mijn 2m05) maar als ik het dak opende zat het akelig dicht tegen mijn achterhoofd (om niet te spreken dat mijn hoofd eig de 'stroomlucht' raakte, beetje gek om dan de targa meerprijs te betalen als je hem niet confortabel open kan zetten! Targa afgeschoten dus.

997 coupé dus. Aangezien ik behoorlijk onrustig begon te worden en niet meer kan wachten, moest het een wagen zijn die 'klaar' staat, dus geen wachttijden. Dan veel gaan kijken en uiteindelijk gestoten op een carrera 4 in het zwart (met alle opties van een S (except de 30pk extra uiteraard) en een 4S in GT silver.

Het is de 4 geworden (maandag de dealer inlichten ;)!

enfin, binnenkort dus m'n eerste P :)
(kan nauwelijks wachten)

22 apr 2007 17:33

Gefeliciteerd. Nu wachten op de foto's. :wink:

22 apr 2007 21:36

Geweldige keuze. Alvast van harte met de aankoop. Ik ben benieuwd naar de fotos

Enne... 9 september inrijden in Friesland :wink:

22 apr 2007 22:49

Van harte geluk gewenst

22 apr 2007 23:04

zef schreef:na bezinking overduidelijk 997. Het is de 4 geworden (maandag de dealer inlichten ;)!

Mooie keuze! 8)

Zie je wel dat het niet zo moeilijk was.... :mrgreen: :lol:

Veel fijne en veilige km's gewenst!

23 apr 2007 7:54

Gefeliciteerd en wij zijn benieuwd naar de fauto's :wink:

Ennuh jij kon echt niet wachten he? :drive: :pirat:

23 apr 2007 9:32

gefeliciteerd alvast, mooi auto als ik de specs zo lees :!:
waar heb je em gekocht :?:

nieuwe auto

23 apr 2007 13:01

ik zou voor een 997 kiezen, heb net vorige week mijn nieuwe 997 turbo opgehaald bij de dealer :D de stoelen kun je laten zakken zodat je erg veel ruimte hebt. het stuur kun je ook naar voren zetten voor extra ruimte. 8) succes ermee groeten puf

Re: Hallo met een probleem

23 apr 2007 15:37

zef schreef:Hey Forummers,

Ik lurk deze site al even, maar nu toch me gewaagd aan registratie.
Ik ben momenteel mijn eerste porsche ah aanschaffen, maar twijfel sterk tussen een 997 coupé van 2006 met erg weinig km en een 996 cabrio 4S met wat meer km.

Ik ben erg lang (+2m) wat me meer doet neigen naar de 997 coupé, en ik hou meer van de ronde lichten van een 997.

Echter is een cabrio weer wat extra's en is de dikke 4S gewoon knap vanachter.

Jullie hulp?



996 4S!! dikke vette auto, weet er nog 1 met 40/50k op de teller. 340pk, mooie auto :D :D

23 apr 2007 17:14

@Zef: Wat is de levertijd van een 997 als je hem nieuw zou kopen?

Re: Hallo met een probleem

23 apr 2007 17:28

porschehenk schreef:996 4S!! dikke vette auto, weet er nog 1 met 40/50k op de teller. 340pk, mooie auto :D :D

Volgens mij heeft Zef een 997 4S gekocht... :wink:

Zef, mooie keus. Gefeliciteerd! :thumleft:

Re: Hallo met een probleem

23 apr 2007 20:03

porschehenk schreef:996 4S!! dikke vette auto, weet er nog 1 met 40/50k op de teller. 340pk, mooie auto :D :D


Vanaf zaterdag bij PCE. wel een echte waterkoker



Uit eerste hand weet ik dat die eigenaar het wat stiller aan gaat doen :lol:

Re: Hallo met een probleem

23 apr 2007 20:11

horn schreef:Volgens mij heeft Zef een 997 4S gekocht... :wink:

volgens mij niet :wink:
John schreef:Uit eerste hand weet ik dat die eigenaar het wat stiller aan gaat doen

je bedoelt jezelf toch niet :shock:

23 apr 2007 20:27

zef schreef:997 coupé dus. Aangezien ik behoorlijk onrustig begon te worden en niet meer kan wachten, moest het een wagen zijn die 'klaar' staat, dus geen wachttijden. Dan veel gaan kijken en uiteindelijk gestoten op een carrera 4 in het zwart (met alle opties van een S (except de 30pk extra uiteraard) en een 4S in GT silver.


dan lees ik het echt verkeerd, maar ik verwacht een gebruikte 997 4S in het zilver. Zal wel aan mij liggen.

23 apr 2007 20:31

zef zelf een regel verder schreef:Het is de 4 geworden

dus de zwarte, of ik lees het verkeerd

23 apr 2007 20:37

Ik zet mijn geld ook op de Soewarte met weinig KM's :wink:

23 apr 2007 23:52

Ha!


Ben er dus toch nog in geslaagd om onduidelijk te zijn.

Oorspronkelijk was ik ah twijfelen tussen 996 en 997, maar al snel wist ik dat ik de 997 moest hebben.

Ik stond op punt om een grijze 997 (seal grey) 2S te kopen 2e hands, maar tegen de bank rond was, was ie verkocht (stom, geen optie).

Dan toch maar meer opterend voor een nieuwe 997.

Uiteindelijk dilemma: nieuwe 997 carrera 4 (zwart + PASM etc) zodat ie behalve PK en remblokken gelijk wordt aan de 4S
of een 4S (silver) die wel nog 'ns 15k duurder is.

Ik had uiteraard liefst beide besteld ;) maar echter genoodzaakt keuze te maken. Heb dan de meest rationele genomen (voor zover je daarover nog kan spreken) en dus de sauwarte 997 4

:)

24 apr 2007 0:22

barolo schreef:@Zef: Wat is de levertijd van een 997 als je hem nieuw zou kopen?


naar ik me heb laten wijsmaken (in BE) ligt dat rond de 9 weken. (tenzij de dealer voorbestellingen heeft staan, maar die verrek tiptronics zijn te veel in trek...)

24 apr 2007 0:29

Marco schreef:
zef zelf een regel verder schreef:Het is de 4 geworden

dus de zwarte, of ik lees het verkeerd



barolo schreef:Ik zet mijn geld ook op de Soewarte met weinig KM's :wink:




Dus idd, de soewarte met 0 km, pasm, sportzeteltjes en sportexhaust

24 apr 2007 15:01

Mooi Zef !! Veel rijplezier 8)

Dat ongeduld, daar kan ik me iets bij voorstellen...

15 mei 2007 20:14

Heb em eindelijk!

Nu nog snel inrijden... garage adviseerde me eerste paar duidenders kalm aan te doen (minder dan 4000 toeren)

daar wat van aan?

Jullie ervaring?
Plaats een reactie