RickyGopie schreef:Prachtige GT3 en dito wagenpark
Ik zou wel eens in een paar woorden de verschillen/ eigenschappen
horen van de drie. Jij BEZIT ze alle drie dus geen onafhankele (gehannes)oordeel..
dus gewoon van de liefhebber himzelf
Ik bedoel daarbij koppel, toerental, geluid, sensatie, snelheidsbeleving etc
in de vergelijking.
De GT3 kan ik nog niet veel over zeggen maar de 360 en RS4 natuurlijk wel. GT3 volgt dus later hehe
De 360 is snel, maar hij lijkt veel sneller dan dat ie eigenlijk is. Niet dat ie langzaam is maar door het geluid en de lage wegligging lijkt het allemaal sneller te gaan. Het geluid van een Ferrari is echt met niets anders te vergelijken, het is zo mooi. Vooral in een tunnel krijg je er helemaal kippenvel van. De "thumbs-up" blijven ook maar komen in de Ferrari, het is gewoon een auto waar je zelf en anderen erg blij van worden
Koppel is vrij laag als je lage toeren hebt, je moet echt boven de 3k blijven en het lekkerst is boven de 4k. Maar goed, je kan hem helemaal doortrekken tot 8k+ RPM en ook dan wordt je weer beloond met een super sound!
Het grote pluspunt van de Ferrari is echt de hele beleving. Je komt er gewoon van in de racemodus om het zomaar te zeggen. Erg verslavend.
De RS4 is ook echt supersnel maar dat heb je dan weer niet door. Ik moet zeggen dat ik vaak "per ongeluk" 200 rijd, je hebt het gewoon niet door. Dat kan je in de Ferrari niet zeggen
Wegligging is erg lekker in de RS4, moeilijk van zn plek te krijgen. Alleen als het nat is, krijgt ie een beetje rare onderstuur vind ik. Begint ie te glijden over zn 4 wielen.
Maar de kracht is er gewoon altijd in de RS4, welke versnelling dan ook ongeacht de toeren. Het trekt als een gek.
Voordeel van de RS4 is dat niemand hem opvalt, geen groepje mensen er omheen als je hem ergens parkeerd
360 daarentegen is echt een aandachtstrekker. Je hebt altijd wel een praatje als je een stukje gaat rijden en het is gewoon lastig om hem zo maar ergens op een parkeerterrein neer te zetten. Ik ben er ook wel erg voorzichtig mee (wil geen pitten op mn deur van andere autos etc).
Het is altijd moeilijk om precies te zeggen welke auto nou het snelst is: RS4 vs 360 vs GT3 omdat de belevenis gewoon anders is in elke auto en het zal toch niet echt meer schelen dan een paar tienden van een seconde.
Heel verhaal geworden, niet nagekeken op spelfouten etc dus zal hier en daar wel wat onzin staan
gr
Mike