24 mei 2013 23:19
Jan A. (997 4S) schreef:We hebben nog al eens stagiaires van de Haagse Hogeschool en een groot gedeelte daarvan heeft geen Nederlandse achtergrond, hetgeen een verklaring kan zijn voor het niet geheel onberispelijke taalgebruik!
24 mei 2013 23:28
912 schreef:Correctie was niet mijnerzijds.
Vraag 1, letterlijk over genomen...
26 mei 2013 19:53
Roebas schreef:Vraag 1 en 2 komen op hetzelfde neer.
Vraag 3: Oldtimers zijn echt liefhebbers auto's en ongetwijfeld hebben de eigenaren van zo'n auto een moderne auto voor het dagelijks gebruik.
Vraag 4: Definieër VAAK. Dit was een perfecte meerkeuze vraag.
Vraag 7 en 8 samengevat: Vind u het leuk om met andere mensen te praten over uw Porsche en Porsche in het algemeen?
Vraag 10: KAN moet KUNNEN zijn. Activiteiten zijn meervoud.
Beter is: Wat vind u ervan, als alle activiteiten van uw club online georganiseerd worden?
Vraag 11: Is deze vraag letterlijk uit het studieboek overgenomen?
Vraag 12: De hele enquète wordt men met u aangesproken en hier is het ineens je ??
Vraag 13: Sleutelt u zelf aan uw klassieke Porsche of laat u dat door een (erkend) bedrijf doen?
Vraag 14: Is het onderhoud aan uw Porsche Oldtimer duur?
Vraag 15: Welke bedrijven kent u die uw Porsche professioneel kunnen onderhouden?
Vraag 19: Gedwongen onderdelen vervangen, opgelegd door de wetgeving?
Groeten Roeland.
26 mei 2013 19:59
912 schreef:Ik wilde de enquête echt, echt serieus invullen...
Maar vraag 1 was al te veel: "Wat verbind u met uw oldtimer?"
26 mei 2013 20:03
Targa Floriaan schreef:Ik sta altijd positief tegenover dit soort initiatieven, maar de confrontatie met een aaneensluiting van taalfouten en een inconsistente, onduidelijke vraagstelling werkt dan zo demotiverend en stemt tot droefheid.
Is het dan echt zo slecht gesteld met het onderwijs in Nederland dat van een HBO'er niet eens mag worden verwacht dat hij foutloos Nederlands schrijft? Een sollicitatiebrief in deze stijl zou mijn bureau niet eens halen.
Rafael, doe je voordeel met de opbouwende kritiek hierboven, wellicht heeft dat een positief effect op de respons!
26 mei 2013 20:04
marino schreef:Vond deze ook wel aardig:
18. Wat vindt u van de initiatief van de Mobiel erfgoed Centrum dat zij de kennis aan jongeren willen overdragen?
26 mei 2013 20:13
PaulusdB schreef:OK, maar daar staat dan tenminste nog 'vindt u'. Kunnen sommige van bovenstaande correctoren weer een voorbeeld aan nemen.![]()
Dit is de charme van het Nederlands. Werkt egaliserend, want NIEMAND kan het fouloos schrijven. En nee, ook de Belgen niet.
Inhoudelijk vraag ik me af wat je aan moet met een verzameling antwoorden die bestaat uit setjes van 19 kleine romannetjes. Ga je die dan allemaal lezen en vervolgens in je verslag schrijven "er was één persoon die des avonds lieve woordjes tegen zijn auto zegt voordat hij slaapjes gaat doen'?
26 mei 2013 20:45
26 mei 2013 20:48
26 mei 2013 21:28
PaulusdB schreef:912 schreef:Correctie was niet mijnerzijds.
Vraag 1, letterlijk over genomen...
Of bedoel je 'overgenomen'?
Kijk op deze site voor meer spatienazi's en -neukers... (geen aandelen of andere inbreng)
http://www.spatiegebruik.nl/
26 mei 2013 21:59
26 mei 2013 22:03
Goedemiddag heren/dames,
Ik ben een student aan de Hogeschool Rotterdam. Wij hebben een opdracht gekregen van het Mobiel erfgoed Centrum. De belangrijkste reden van deze opdracht is de zorg om het verdwijnen van kennis en kunde, die nodig is voor restauratie, onderhoud en bediening van het mobiel erfgoed.
26 mei 2013 22:15
jan-1 schreef:Goedemiddag heren/dames,
Ik ben een student aan de Hogeschool Rotterdam. Wij hebben een opdracht gekregen van het Mobiel erfgoed Centrum. De belangrijkste reden van deze opdracht is de zorg om het verdwijnen van kennis en kunde, die nodig is voor restauratie, onderhoud en bediening van het mobiel erfgoed.
Ik vraag mij af....is dit een studieopdracht, waarmee je punten verzamelt of krijg je voor dit project betaald?
Ja, wat het Nederlands betreft zou ik je aanraden om de studiebegeleider zulke vragen voor te leggen alvorens die (de vragen dus, niet de studiebegeleider ) het land in te sturen. De vraag is dan wel of de studiebegeleider de taal enigszins beheerst![]()
En wat betreft de beheersing van de Nederlandse taal in het algemeen......uitermate bedroevend. En dat proces is begonnen, heel lang geleden, bij de invoering van de Mammoetwet (officieel de wet op het voortgezet onderwijs) in 1968.
26 mei 2013 22:39
de911gek schreef:PaulusdB schreef:En jouw leraar Engels zit zeker naast 'm?
Give 'm a break...
Hoezo.. wilde die jongen gewoon een rem cadeau doen...
26 mei 2013 23:49
thedutchguy schreef:Kunnen we geen filtertje voor enquêtes van newbies installeren op dit forum?
27 mei 2013 0:18
27 mei 2013 5:17
27 mei 2013 7:22
31 mei 2013 0:08
marino schreef:Mijn complimenten voor je veerkracht
01 jun 2013 10:19