Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0 revisie

31 jan 2014 14:43

Dank Bert voor je antwoord.

er is dus geen plaatje in de auto zolas bijv bij een Jaguar. waarop staat welke motor er in je auto hoort te zitten?
Maar goed als je al n correcte 910 motor er in hebt ben je al een heel eind en je kunt dan wel uitsluitsel krijgen of de auto matching is.

revisie kosten..
kan iemand mij een indicatie geven en bij welke km stand kun je een revisie verwachten?

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

31 jan 2014 14:57

Carrera 3 motoren hebben motor nummer 930/02 (manuele versnellingsbak) of 930/12 (sportomatic versnellingsbak). 910 motor is iets anders :wink:

Er was een factory recall om pistonslap te voorkomen doordat de veer van de tuimelaars (?is dat de technische NL term?) niet sterk genoeg was. Ik heb een circulaire van Porsche AG. Typisch uitgevoerd tijdens de eerste of tweede grote beurt, waar de client zowiezo uurloon betaald voor het verwijderen van allerlei motortuig, en dan moest de dealer maar schnell schnell de boel opengooien, en de werken uitvoeren.

De motoren zijn erg robuust en het ligt puur hoe de wagen gereden is, of ie een revisie nodig heeft of niet. Blauwe rook bij accelerelen: cylinder ringen gebroken. Blauwe rook bij deceleren of gas lossen: valve stem seals gone. Doe een compressie test en alle cylinders moeten binnen de 10% verlies van erkaar liggen. Meer dan 25% verlies op de cylinder: revisie.

Revisie: how long is a piece of string?

Top end: plus minus 5000 euro,

Bottom end: how long is a piece of string?

Dat is natuurlijk een "ideale gelegenheid" om het Nu-je-toch-bezig-bent principe toe te passen.... koppeling, dilavar head studs, JME/Omega pistons, blueprinting, SSI heat exchangers, RSR engine bar, revisie alternator, lightwight start motor, versnellingsbak revisie van 1ste, tweede en derde "hundezahne" ring (3K), ZF LSD, nieuwe bilsteins, enz enz.

Ruwweg: 10K voor de motor, en indien de crankshaft (wat is dat in het nederlands: krukas) beschadigd is.... een mooie internationale zoektocht! (Ook erg leuk, overigens).

MvG,\

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

02 feb 2014 17:39

Nog een vraag,

Rijden de 3.0 Carrerta Porsches op 98 of 95 benzine ?
en moet er iets aan worden toegevoegd.. dus geschikt gemaakt voor loodvrij?

groet, Rob

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

02 feb 2014 18:02

95 en nee....

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

02 feb 2014 18:03

Motornummer begint met 667, of nog beter 666 :twisted: :wink:
Benzine is 95, maar zouden de banden ook N-codering nodig hebben?......

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

02 feb 2014 19:00

Hangt van de verzekering af :mrgreen:

Foto's Carrera.3.0 voor inspectie

06 feb 2014 15:07

Er staan wat foto's in mijn album van een auto die ik morgen ga inspecteren.
de auto is matching nummers, komt uit italie, is eenmaal overgespoten en verder voorzover ik kan zien origineel.

Graag jullie mening, opmerkingen, goede raad:)

groet, Rob

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 15:13

Ik vind hem wat aan de prijs. Is die km stand onderbouwd?

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 15:23

Ik kan niet goed zien of die wagen een voorspoiler had. Alleszins is er een kleurverschil tussen de achterklep en de rest van de wagen: zou deze zijn spoiler hebben verloren? Een vroege '76 zou een leuke Carrera 3 spoiler moeten hebben!

Mvg,

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 15:24

goh was een 5bak een optie?

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 15:29

Italiaanse geleverde Porsches zijn traditioneel minimalistisch uitgerust. Vaak hebben bv F-series 911 2.4S manuele zijraampjes, geen sunroof, geen leder enz enz.

Zonder de buildsheet te zien, lijkt me deze wagen erg goed uitgerust voor deze markt!

Groetjes,

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 16:00

De achterspoiler was optioneel toch?

De fuchs velgen zijn zilver hier. Meestal zie je ze in zwart. is dat zilver origineel?

groet, Rob

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 16:48

Nee dat denk ik niet.

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 16:55

Achter spoiler was idd optioneel, maar is alleen geleverd als je voorspoiler er ook op kwam. Als de zwarte rubberen voorspoiler erop zat, dan zou het best mogelijk zijn dat de achterspoiler ook met de wagen was geleverd.

Zilver is idd niet af fabriek, maar technisch kan de originele eigenaar best hebben gevraagd: laat de wielen blank, of spuit deze in wagenkleur, maar af fabriek kwamen deze met een satijn zwarte hart. Ik vind het persoonlijk erg mooi, dat zilveren hart!

MvG,

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 17:07

de aircopomp is weg uit het motorrruim zo te zien?
maar je ziet wel de slangen lopen die naar de airco radiator gaan bij de foto van het motorruim.

ik denk toch dat die achterklep daarom origineel is. waarom zou je dat allemaal terugzetten op een achterklep als de airco verdwenen is.
Wel n logische optie overigens een airco voor in Italie:)

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 17:41

Wat denk jij dat er van de airco op een achterklep zit (normaal gesproken)?

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 17:46

Is model jaar 1977,USA import?? Afbeelding

Zier er an sich strak uit :thumleft:

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 17:51

@André,

Voor zover ik het weet en kan zien is het een auto die in Italie is geleverd.
groet, Rob

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 18:00

Condensor van de airco zit onder de rooster. De airco-met-spoiler autos hadden dit type spoiler
Afbeelding


Tweedens, Andre, voor de italiaanse markt zijn de oranje extensies van de knipperlicht normaal.

HTh,

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 18:08

Auto ziet er uit als nieuw, strak. Afbeelding

fahrzeugbrief ook Afbeelding

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 18:19

thanks guys.

We gaan het zien morgen.

wat vinden jullie van de ondekant motorruimte?

Niet superclean wel origineel?

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 18:25

RE: motorruimte: er is niet al te veel mee gecowboy-ed.

Goede zaak maar dat betekent wellicht dat je een paar duizend moet weghouden voor rubbertjes, gaskets, olielekjes, turbo valve covers en een goede service.

Vergeet die compressie test niet, en tijdens een test rit: blauwe rook met acceleratie: piston rings shot. Blauwe rook deceleratie; valve stem seals gone.


Succes,

Bert

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 18:27

Laat dat ding in godesnaam keuren door iemand die er verstand van heeft. Kost je paar honderd euro maar die verdien je 9 van de 10 weer terug.

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

06 feb 2014 21:00

Idd, AanKoopKeuring bij Porsche specialist is een MUST :!:

Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0

07 feb 2014 23:25

Volgende week volgt de compressie test.
Indruk vandaag: prima en origineel.
Motor loopt als een naaimachientje.

groet, Rob
Plaats een reactie