Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Hallo

02 dec 2020 20:57

Welkom Leo ! Bekend dilemma. Ik heb voor ik tot aanschaf overging getwijfeld tussen 993 en 997. IMS is een probleem (of beter: kan een probleem worden) bij de M96 en M97 motor. Deze liggen in de 996.1 , 996.2 en 997.1 De 2e generatie 997 vanaf 2009 heeft een geheel nieuwe motor gekregen (MA1), deze heeft geen 'tussenas' meer, dus ook geen probleem meer hiermee :lol: Ik vermoed dat onder andere daardoor een 997 MK2 uit 2009 behoorlijk duurder is dan een 997 MK1 uit 2008.
993 is een top auto, meer klassieker, de 997 (mk2) vind ik een hele fijne auto, meer comfort. De vraag is dus wat je het belangrijkste (en mooiste) vindt :D Prijzen van 993 en 997.2 liggen bij elkaar in de buurt. Mijn keuze is uiteindelijk op de 997.2 gevallen en bevalt uitstekend.
Succes met je keuze ! :drive:

Re: Hallo

03 dec 2020 9:12

Ik heb zelf nooit last gehad van een kapotte IMS lager. Niet bij de Boxster en ook niet bij de 996 MK2 al die jaren. Ik wordt daar niet bang van. Even goed na laten kijken en evt vervangen voor een upgrade. En veel olie wisselen zodat je altijd schone olie hebt en de lagers minder vervuilen. Ik wissel elke 10k. Dan is de kans nog maar klein dat het fout gaat. En zoals eerder gezegd zijn het procentueel maar weinig die er stuk lopen. Maar wel meer dan normaal dat is een feit. De focus blijft hierop liggen en ik vind het jammer dat niet de goede kanten van deze prachtige wagens meer uitgelicht worden. Elke type heeft zo zijn voor en tegens. Gewoon kopen wat je mooi vind. Goed laten keuren en rijden met die bak.

Re: Hallo

24 dec 2020 2:04

Allen,

Wat een schat aan informatie op dit forum en bij de leden, dank voor jullie reacties.

Begrijp dat de 997.2 een ander type motor heeft dan 996.1, 996.2 en 997.1. Daarbij vind ik inzicht in waarde behoud (lees geen extreme afschrijving) ook belangrijk. Als geld geen rol speelt dan is de 991.1 Targa qua uiterlijk favoriet maar qua budget en afschrijving van een ander caliber.
Al lezende de laatste weken begrijp ik vooral dat ik veel nog niet weet. Voor ik allerlei vragen stel eerst maar eens de zoek functie gebruiken. Kom zeker bij jullie terug als ik concreet weet wat ik wil en wellicht zelfs specifieke auto’s op het oog heb.

Gr. Leo

Re: Hallo

24 dec 2020 11:16

Ber schreef:Ik heb zelf nooit last gehad van een kapotte IMS lager. Niet bij de Boxster en ook niet bij de 996 MK2 al die jaren. Ik wordt daar niet bang van. Even goed na laten kijken en evt vervangen voor een upgrade. En veel olie wisselen zodat je altijd schone olie hebt en de lagers minder vervuilen. Ik wissel elke 10k. Dan is de kans nog maar klein dat het fout gaat.

Bij de "late" (vanaf midden 2006) 997.1 zijn er trouwens andere en grotere IMS lagers gebruikt die redelijk bullet proof zijn. Regelmatig olie wisselen zoals Ber aanhaalt, zorgvuldig warm rijden en niet zoals opa tegen 50km/u in 5e of 6e versnelling pruttelen en die M97 horrorverhalen naast je neerleggen.
Rijden en genieten ...

Re: Hallo

28 dec 2020 21:44

Helemaal met je eens Fizz.
Klopt mijn Cayman heeft ook al die IMS upgrade en das wel fijn. Maar dan nog blijft regelmatig olie verversen erg belangrijk.
Plaats een reactie