Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

12 aug 2007 18:44

Opnieuw enkele updates:

Ooit de bekleding uit een oldtimer gehaald? Er zijn leukere jobjes.
Anyway, de 914 is nu in race-uitvoering :) (geen binnenbekleding meer), en volgende weekend krijgt de bodem een complete opfrisbeurt, alles wat nog maar naar roest ruikt wordt uitgeschuurd, bijgelast waar nodig, opnieuw behandeld en als laatste opnieuw gespoten.


Afbeelding

Zoals je al kon zien op de vorige foto die ik poste (voor de oplettende kijker tenminste :D ) was er een probleempje ter hoogte van de voeten van de passagier.

Namelijk dit:
Afbeelding

In zijn onmeetbare ijver heeft de vorige US eigenaar getracht van de 914 om te toveren tot een boomcar ;) en gezien het plaatsgebrek heeft hij dan maar iets gefabriceerd met hout, triplex, isolatieschuim,en enkele gaten in de voetsteun van de passagier. Het hout en isolatieschuim zijn hier al weg maar wat over blijft is om bij te huilen.

Daarop volgde een grote discussie op US 914 forums of dit origineel was of niet. De meeste hebben dit onderdeel niet meer, maar Arno verzekerde me dat het origineel was. Welliswaar NLA bij Porsche, maar 914parts.nl had nog een goed gebruikt exemplaar.

Dus wil ik dit ook opnieuw hebben :)

Wat volgt was een heel groot werk om alles te verwijderen, maar de volhouder wint en uiteindelijk ziet de voetruimte er zo uit. Efkes wat bescherming op gedaan omdat ik tot het blanke metaal geschuurd heb. (Kwestie van grondig te zijn)

Afbeelding

Zoals je kan zien is het schuimgedeelte inderdaad origineel (nr. 26) en komt er dus opnieuw in voor de matten erin gaan. Maar daarvoor is er nog veel, heeeeel veel werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onder het moto "Wie schuurt die blijft" nog een dagje doorgetrokken.

Eerst verder alles afgeschuurd en dan alles in de spuitplamuur / primer gezet.

Afbeelding

Daarna opnieuw schuren (amai mijn longskes :) ) en in kleur zetten.

Afbeelding.

Als alles droog is wordt de "insert voetensteun" opnieuw geplaatst.

Afbeelding

En dan kan begonnen worden met het herbekleden.

Afbeelding

12 aug 2007 19:37

hé maarten,

je bent toch niet vergeten het bituum eerst van de vloer te steken?

12 aug 2007 19:41

Zo goed en zo kwaad als het kon, is het meeste zwarte spul eraf. Is dat een rotzooi.

Och ja, en dat zwart dat je ziet op de centrale tunnel is gewoon spuitbusverf hoor (same voor de voetruimtes)

12 aug 2007 19:47

S2 schreef:Zo goed en zo kwaad als het kon, is het meeste zwarte spul eraf. Is dat een rotzooi.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

16 aug 2007 18:34

Tjonge wat een werk, mooi om te zien en leuk om te lezen.
Ben blij dat mijn (ex)radio... binnenkort in jouw auto speelt :mrgreen:

17 aug 2007 8:32

Die speelt al hoor :) En goed ook ;)

17 aug 2007 9:02

Mooi werk, je pakt het grondig aan!

18 aug 2007 19:04

En het eindresultaat:

Ik ben er best trots op, het is prachtig geworden, ik heb zelfs schrik om erin te stappen met mijn schoenen aan (heb dan ook nog maar proefgezeten op mijn kousen :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S2 op 18 aug 2007 19:19, in totaal 1 keer bewerkt.

18 aug 2007 19:18

Dat ziet er super uit, lijkt me inderdaad zonde om met je schoenen aan in te stappen... :shock:

19 aug 2007 1:18

Het resultaat is idd prachtig geworden. :thumleft:

19 aug 2007 11:38

:thumleft:
en nou rijen met dat ding :!:
:drive:

19 aug 2007 12:30

Ziet er idd verrekte deftig uit!
Hoop komende winter een zelfde fotosessie te plaatsen voor mijn 911 Targa. :wink:
Heb jij de bekleding op het plaatwerk vastgelijmd, en zo ja, waarmee?
En zit er nog en isolerende laag onder?
Plaats een reactie