Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

25 sep 2007 21:21

foto's was een grapje... :wink:

25 sep 2007 21:31

Dat begreep ik al, vandaar die :)

25 sep 2007 21:38

aha, ik zag een zuinig lachje... :lol:

25 sep 2007 22:19

Ik zal de volgende keer een wat royaler exemplaar selecteren. :mrgreen:

11 jun 2008 19:13

Ik rijd inmiddels ruim een jaar in mijn 924; tijd voor een updeet.

-Kilometerstand: 204.000 (begonnen op 188.000).
-Gemiddeld verbruik ongeveer 1:8, vrij constant (veel filerijden). Olieverbruik: ca. 1:8000.
-Twee keer in het afgelopen jaar hulp nodig gehad; een terminaal lekke radiateur en een overleden accu van een half jaar oud waren de boosdoeners.
-Vervangen onder andere: accu, radiateur, achterlichtunits, rubber achterruit, uitlaat (RVS op maat), stoelen, koelvloeistofreservoir, brandstofpomp, pookhoes, veiligheidsgordel, massakabel dynamo, kabelboom startmotor, claxon, v-snaar (2x).
-Nog te vervangen onder andere: radiateur (ditmaal een nieuwe), dynamo, contactslot, thermostaat, thermovoeler radiateur, banden (ditmaal mét grip), schuiven ventilatie.
-Upgrades: gebruikte tunnelconsole gemonteerd, rechter spiegel (nog te monteren), leren pookhoes, behoorlijke radio.
-Permagrin: nog steeds aanwezig.

11 jun 2008 19:15

goed verhaal, happy driver! :thumleft:

11 jun 2008 22:06

Ach als je na ruim een jaar 924 rijden , een 996 wel ziet maar niet terugzwaait :?: :shock: :lol: :cry: :wink: :wink:

Te weinig koffie is wel een goed excuus , en verbaast dat een 996 rijder OOK zwaait ook. :colors:

11 jun 2008 22:20

Hee Jeroen, en als ik je nou vertel dat je in dat jaar de enige 996-eigenaar was die zijn hand opstak? :)

11 jun 2008 22:37

En wel 2x , ach ik heb het zelfde met 997 rijders , zwaaien ook niet .
Oh en met 1 993 TT rijder , Grijs, man ongeveer 30 jaar .

12 jun 2008 16:28

Ik heb goede ervaringen met 944-rijders en één eigenaar van een blauwe 996... :) maar ik maak me er niet druk om, als ik zelf maar lol van mijn auto heb.

26 maart 2009 1:45

Als je zelf sleutelt is een 29 jaar oude auto een dankbaar object. Het afgelopen jaar is er enorm veel gerepareerd en vervangen, de 924 begint technisch aardig goed te worden.

Toch bleef er een startprobleem, dat de auto vanaf het begin heeft gehad.

-Habbie babbie-alarm uitgebouwd
-Accu vervangen
-Massa dynamo verbeterd
-Bedrading dynamo en startmotor gerepareerd
-Startmotor vervangen
-Accu vervangen
-Brandstofpomprelais vervangen
-Massapunten schoongemaakt

...en nog wilde-ie niet starten na een weekendje stilstaan. Conclusie: lekstroom. Meter ertussen, ja hoor: 300 mA. Zekeringen een voor een eruit getrokken, geen verandering. Wacht even, waarom is dat relais zo warm? Tja, als de spoel een bonk roest is... Dat relais bleek van de achterruitverwarming (die het toch nog niet doet, bedrading moet nog gerepareerd worden) en zonder dat relais is de lekstroom terug naar iets van 0,12 mA.
Inmiddels ben ik realistisch genoeg om niet meer te juichen dat het probleem is opgelost. Eerst maar eens een paar weken afwachten.

Afbeelding

Re: Voorstellen: Porsche-newbie (update)

13 feb 2010 18:40

De lekstroom is inderdaad weg, zelfs met zeer koud weer is het meteen starten.

De afgelopen weken me geërgerd aan een stationair toerental van 1600, niet erg leuk als je veel file moet rijden en de herrie is vrij vermoeiend. Ook waren twee tochtstripjes op de portieren losgelaten en wilden de klapkoplampen niet elke keer goed omhoog en omlaag. Afgelopen donderdag eindelijk tijd vrij kunnen maken om hier iets aan te doen.
De rubbers zaten met een paar minuten en een tube contactlijm weer op hun plek. De koplampen waren ook zo opgelost- ik heb de lampen vervangen door Philips Xtreme en toen kreeg ik bij het terugmonteren de kunststof voorkant van één van de lampunits niet goed op zijn plek. Door de hitte was het plastic na 30 jaar wat vervormd en de passing luistert vrij nauw. Met wat meer geduld de boel toch op zijn plek gekregen, past perfect en de lampen klappen weer als vanouds. Als de lampen niet helemaal omhoog komen (al scheelt het maar een millimeter of twee) dan heb je zo goed als geen licht, of je moet op 50 cm voor de auto kijken.
Het hoge stationair was ook simpel op te lossen: bij cilinder 4 (tegen het schutbord, onder de luchtinlaat) zit de luchtschuif. Dit is een klep met twee luchtslangen en een elektrische connector erop. Deze gedemonteerd en schoongemaakt (zowel van buiten als van binnen) met remreiniger en doorgemeten (weerstand moet tussen 35 en 50 Ohm liggen, de mijne was met 49 Ohm nog goed dus). Met de compressor de resten remreiniger en meuk eruit gespoeld en terug gemonteerd. Resultaat: stationair koud 1000 tpm, warm 800 tpm en volkomen strak. De rust is terug!

Toch nog een aardig lijstje met toekomstige reparaties staan: de interval van de wissers moet gerepareerd worden, de achterruitverwarming heeft het weer opgegeven, één raam zakt een klein stukje als je het portier dichtdoet, ik moet nog steeds de rechter buitenspiegel monteren, het contactslot (elektrisch deel) moet vervangen worden, ik moet eindelijk de cheapo banden vervangen door een goed merk, het voorste deel van de uitlaat inclusief spruitstuk moet ook RVS worden, de luidsprekers moeten vervangen worden door de MacAudio's die ik onlangs gekocht heb, de velgen moeten gespoten worden, ik moet weer eens een rondje om de carrosserie maken om beschadigingen bij te werken, de voorbumper moet worden vervangen door de gebruikte die ik laatst gekocht heb (nog even spuiten), de wisserarmen moeten vervangen worden. En dat is wat ik zo kan bedenken...

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

16 feb 2010 17:24

Leuk om het hele topic eens door te lezen. Ik beleef zelf ook het meest plezier aan een oude auto, omdat je daar nog zo veel aan kunt verbeteren. En het is wat budgetvriendelijker natuurlijk...
En ook herkenbaar; de oneindig lange 'things to do' lijst.

Gave auto, veel plezier ermee!

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

16 feb 2010 20:36

Dank je!

Toen ik vanavond van de snelweg de provinciale weg opdraaide, de bocht om sturend op het gas, wist ik weer waar ik het voor deed... wat loopt dat ding lekker, wat ligt het geweldig op de weg. Echt een boender-auto. Die leipo met zijn opgevoerde Audi TT met tupperware die kilometers op mijn bumper had gehangen mocht dan stukken sneller zijn, ik weet wel welke auto meer rijplezier geeft...

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

21 apr 2011 19:50

Ik zit buiten mijn schuld al enige tijd zonder werk, en 70% van een toch al niet best salaris is geen vetpot. De auto is daarom ook stilgezet maar ik heb helaas geen garage om 'm binnen te kunnen zetten. De consequentie daarvan trof ik vanavond aan...

Afbeelding

Bedankt, aso!

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

21 apr 2011 20:09

Daar snap ik nou nooit wat van... de e...ls. Hoop voor je dat het een beetje meevalt qua kosten.

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

22 apr 2011 10:25

Dat is goed balen!! :bang:
Rare deuk ook.. Vandalen? Of een debiel veroorzaakt met inparkeren (moet wel een héele grote debiel zijn dan).

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

22 apr 2011 13:27

Balen Tom, hopelijk heb je snel weer werk en ga je naar 120% oid :)

Snap niet dat mensen zoiets doen........ slopen en geen briefjes etc. Wel aangifte doen, je weet nooit als er meer zijn in die periode vinden ze ms een dader........

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

22 apr 2011 15:55

Waarborgfonds? :idea:

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

22 apr 2011 16:09

das idd balen! Sterkte en wie weet biedt dat waarborgfonds nog uitkomst..

Re: Voorstellen: Porsche 924-newbie (update)

24 apr 2011 22:05

so... balen Tom... sterkte daar! Rare deuk inderdaad...
Plaats een reactie