Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

30 dec 2006 20:37

welkom hier
leuk dat er nog meer motorracers zijn die ook van snelle 4wielers houden :)

17 maart 2007 15:39

kleine update, maar of ik er vrolijker van word..... :cry:
3 van de 12 tapeinden zijn gesneuveld van de uitlaat, paar foto's bijgevoegd in het album.
Vraagje, hoe krijg ik die krengen er nu uit???
Ik was begonnen met heetstoken en afkoelen en vervolgens met de griptang draaien, even hoorde ik wat maar verder kwam ik niet.
Toen dacht ik een gaatje te kunnen boren voor een linkse tap, ik krijg die krengen er niet in hoor, te weinig ruimte om te werken eronder.
Waar ben ik aan begonnen :? ik denk er nu al bijna over om maar een autoambulance te regelen voor vervoer naar Erwin, of is er nog hoop?
Ik heb een simpele propaanbrander, misschien is dat het probleem dat ik hem niet heet genoeg stook.

Mijn planning/wens is natuurlijk die tapeinden vervangen en daarna mijn nieuwe olieretourbuisjes te monteren, waar ik nu eindelijk wel bij kan, en daarna een compleet SSI eronder en de remklauwen maken waarvoor ik inmiddels al een ander setje klauwen heb voor €25,- !! da's de enige mazzel tot nu toe.
Daarna alsnog zelf rijden naar Erwin voor de finishing touch.

Kom maar op met de tips! :oops:

17 maart 2007 15:56

Ik denk dat de beste oplossing is om op de tapeinden een moer te lassen, M10 over zetten,deze volledig laten afkoelen en zo met de ratel de tapeinden eruit te draaien. Zelf heb ik er zo'n speciaal setje voor, maar daar heb jij nu niks aan.
Op de org. olie retourbuisjes zit geen circlips.

17 maart 2007 16:55

ok Wim, dacht al zoiets gezien te hebben bij een ander SC project hier,
een roodgloeiende moer vond ik al vreemd zonder uitlaat eraan :oops:
Kan ik dat erop lassen met zo'n simpel lasapparaat dmv stroom/electroden, die heb ik n.l nog staan, of moet ik zo'n speciaal brandersetje halen met 2 flessen, beetje dure grap voor 3 tapeinden.

17 maart 2007 16:59

Marcel, deze kunt je inderdaad met jouw lasapparaat vastlassen, maakt geen verschil, maar vergeet niet je accu los te koppelen, succes.

17 maart 2007 19:46

dat wist ik nog wel, thanx.

17 maart 2007 20:20

Volgens mij sneuvelen er altijd wel een paar bij het loshalen van de kachelpotten. Naar mijn idee worden ze normaal gesproken uitgeboord en daarna worden er draadeinden in gezet. Helaas ben ik niet het meest technische wonder op het forum en breng mijn auto meestal naar Steenwijk.... Maar dit is volgens mij wel de remedie voor de afgebroken ellende..

Tevens wens ik je heel veel succes met je project. Ik heb er veel respect voor dat je zo aanmodderd en hoop houdt.

Gr.
Johannes

18 maart 2007 11:37

Inderdaad, maar uitboren gaat het makkelijkst als de motor op de steun hangt, secuur werk, en aangezien Marcel de motor er nog in heeft hangen lijkt mij dit de beste manier.

18 maart 2007 21:27

Mijn uitlaat is er onlangs ergens in Steenwijk 8) af gehaald. Heet gestookt en los gedraaid. Niets afgebroken. :ba: Ook eens mazzel.

18 maart 2007 22:19

Foto's Anne?? SSI?

19 maart 2007 19:44

Zit nog niets nieuws op. SSI zou mooi zijn.
Plaats een reactie