nieuw en hopeloos
Geplaatst: 02 dec 2006 12:50
Hoi liefhebbers,
nieuw hier en rij zo'n 10jaar in een 81'er 911SC.
Nu naar 3 jaar stilstaan en verplaats naar een eigen loods, verbaas ik mij waar er allemaal olie uitloopt.Tijd voor revisie dus.....
Kort verhaal, dit is mijn 2e 911, de 1e ging na dag 1 al 180 graden de sloot in, harde les. Jammer want was een hele goede, daarna een slechte op de kop getikt via een bedrijf van de broer en pa van de F1 kwal CA
Via een kennis van Paul Veens een leuk dagje Assen gehad en ooit eens laten reviseren (iets met hydraulische kleppen) via ene Guido,wat een ellende daarna.
Auto was trager en de lol eraf, vandaar het stilstaan.
Nu wil ik hem trachten zelf aan te pakken al heb ik geen brug maar wel veel gereedschap en 1001 pagina's gedownload(pdf).
Ik open eerdaags wel topics of sluit me erbij aan voor vragen en hulp/tips.
Zo heb ik de remklauwen er al af en leeggezogen,ik heb zo'n pomp(soort plantenspuit) aan een compressor.
De kachelpotten aan het losslijpen, totaal verrot, leek onder het rijden wel een gaskamer in de auto! Rook kwam door de sleuven.
Wens is dus compleet RVS SSI eronder.....
Olie komt uit de versnellingsbak gedruppeld en uit een stang onder de cilinders (stoterstang:?) aan beide kanten, gaf waarschijnlijk de rook in het interieur.Ook zweet de kop.
Ik maak binnenkort wel gruwelfoto's.
Dingen te doen:
uitlaat dus, het lekken stoppen, bekleding (stoelen,stuur) vervangen en vast nog veel meer. Oja sparen.....
Dat was het in het kort,
groeten van Marcel.
nieuw hier en rij zo'n 10jaar in een 81'er 911SC.
Nu naar 3 jaar stilstaan en verplaats naar een eigen loods, verbaas ik mij waar er allemaal olie uitloopt.Tijd voor revisie dus.....
Kort verhaal, dit is mijn 2e 911, de 1e ging na dag 1 al 180 graden de sloot in, harde les. Jammer want was een hele goede, daarna een slechte op de kop getikt via een bedrijf van de broer en pa van de F1 kwal CA

Via een kennis van Paul Veens een leuk dagje Assen gehad en ooit eens laten reviseren (iets met hydraulische kleppen) via ene Guido,wat een ellende daarna.
Auto was trager en de lol eraf, vandaar het stilstaan.
Nu wil ik hem trachten zelf aan te pakken al heb ik geen brug maar wel veel gereedschap en 1001 pagina's gedownload(pdf).
Ik open eerdaags wel topics of sluit me erbij aan voor vragen en hulp/tips.
Zo heb ik de remklauwen er al af en leeggezogen,ik heb zo'n pomp(soort plantenspuit) aan een compressor.
De kachelpotten aan het losslijpen, totaal verrot, leek onder het rijden wel een gaskamer in de auto! Rook kwam door de sleuven.

Wens is dus compleet RVS SSI eronder.....
Olie komt uit de versnellingsbak gedruppeld en uit een stang onder de cilinders (stoterstang:?) aan beide kanten, gaf waarschijnlijk de rook in het interieur.Ook zweet de kop.
Ik maak binnenkort wel gruwelfoto's.
Dingen te doen:
uitlaat dus, het lekken stoppen, bekleding (stoelen,stuur) vervangen en vast nog veel meer. Oja sparen.....
Dat was het in het kort,
groeten van Marcel.