Je komt toch steeds weer op Porsche uit..
Geplaatst: 06 feb 2007 23:55
Hierbij wil ik mij even voorstellen.
Ben 46 jaar en sinds 1979 (oei..) alweer, met auto’s bezig.
Ik heb diverse oldtimers (gehad) en na een "BMW en Alfa periode" met het echte werk, Porsche, bezig.
Ik had eens een tijd een VW Karmann Ghia en ben daardoor steeds meer geïnteresseerd geraakt in het waarom en hoe van luchtgekoelde motoren achterin.
Sinds de afgelopen 6 jaar de volgende Porsches gehad:
911 T van 1970 (prachtige vorm, geen lijntje verkeerd maar lekken...)
Boxter 2.5 van 1997 (perfecte wegligging maar te lichte motor die "verstopt is" (een nadeel voor liefhebbers!)
911 Turbo2 van 1991 (super turbo-effect, maar het duurt even voor de auto "op stoom is". Eigenlijk moet elke P-fan een keer een Turbo gehad hebben
Mijn huidige Porsche is een 993 C4 van 1996. Dit is m.i. de beste allround. Heerlijke motor die ook fijn is bij rustig rijden, wegligging als op rails en de klassieke luchtkoeling en instrumenten.
Naast het rijden en zoveel mogelijk doorgronden van de techniek vindt ik ook het lezen over de geschiedenis en het hoe en waarom erg leuk.
Porsches vervelen nooit!
[/img]
Ben 46 jaar en sinds 1979 (oei..) alweer, met auto’s bezig.
Ik heb diverse oldtimers (gehad) en na een "BMW en Alfa periode" met het echte werk, Porsche, bezig.
Ik had eens een tijd een VW Karmann Ghia en ben daardoor steeds meer geïnteresseerd geraakt in het waarom en hoe van luchtgekoelde motoren achterin.
Sinds de afgelopen 6 jaar de volgende Porsches gehad:
911 T van 1970 (prachtige vorm, geen lijntje verkeerd maar lekken...)
Boxter 2.5 van 1997 (perfecte wegligging maar te lichte motor die "verstopt is" (een nadeel voor liefhebbers!)
911 Turbo2 van 1991 (super turbo-effect, maar het duurt even voor de auto "op stoom is". Eigenlijk moet elke P-fan een keer een Turbo gehad hebben
Mijn huidige Porsche is een 993 C4 van 1996. Dit is m.i. de beste allround. Heerlijke motor die ook fijn is bij rustig rijden, wegligging als op rails en de klassieke luchtkoeling en instrumenten.
Naast het rijden en zoveel mogelijk doorgronden van de techniek vindt ik ook het lezen over de geschiedenis en het hoe en waarom erg leuk.
Porsches vervelen nooit!
[/img]