Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 0:44



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, eigenlijk sinds ik 2 jaar geleden mijn 981 Boxster S heb gekocht. Het is mijn eerste Porsche, hiervoor had ik een e46 M3 als fun auto. Ik kom uit de omgeving van Rotterdam, ga redelijk richting de 50 en ben werkzaam in de IT. Wat meer info over mijn auto; het is een 2014 Boxster S, in de kleur Agaat grijs. Ik heb er recent 20 inch Carrera wielen in de kleur Platinum Grey onder gezet. Qua opties heeft de auto o.a. Xenon lampen, sportstuur met flippers, parkeersensoren voor en achter, stoelverwarming, PSE en PDK. De auto heeft het standaard onderstel, maar ik heb het x73 Porsche sport onderstel gekocht en dat wordt binnenkort gemonteerd. Daarnaast laat ik dan ook spacers monteren (7mm voor en 12mm achter) zodat de wielen de wielerkasten mooi opvullen. Als ik de verhalen zo links en rechts op diverse forums lees is dat qua rijgedrag en looks (2 cm lager dan standaard) een erg mooie aanpassing van de auto.

82809

Groet!


Laatst bijgewerkt door Luniz95 op 05 apr 2024 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.



05 apr 2024 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Seems to me you got 5 on it ;)
Verlagen is altijd goed. Congrats!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 apr 2024 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
welkom!

this thread is worthless without pictures
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 apr 2024 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Mooi 8) Daar ga je geen spijt van krijgen. Ziet er gelijk wat "dikker" uit.


08 apr 2024 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Welkom hier ;-)

Fraaie wagen, veel veilige kilometers gewenst :thumleft:
_________________________________________
Groeten uit Twente


13 apr 2024 9:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Welkom :!:


13 apr 2024 10:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Welkom, goede plannen! Dat vraagt ook om een fotootje van het eindresultaat straks.


13 apr 2024 16:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Hi Stiruam, datzal ik zeker doen. Het staat gepland voor begin juni dus ik moet nog een beetje geduld hebben maar ik zal daarna zeker een nieuwe foto plaatsen.


15 apr 2024 10:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Het onderstel is inmiddels binnen. Nu wachten op de montage datum, maar dat duurt nog een paar weken!

82872
82871

Daarnaast nog een vraag voor de velgen kenners. Ik heb Carrera S III velgen gekocht. Zie foto in de eerste post. De kleur van de velgen die ik heb gekocht is net wat anders dan verwacht. De bedoeling was om de velgen in de kleur Platinum Satin te kopen, maar de set die ik heb gekocht is Titan Grey (tenminste dat stond in de advertentie). Er zit ook een brons tint in, maar het lijkt toch net anders. Het verschil is klein maar ik blijf het idee houden dat ze net een tint donker/minder glanzend zijn dan Platinum Satin. Ik kan alleen nergens vinden dat deze velgen ook in de kleur Titan Grey geleverd zijn dus misschien verbeeld ik het me alleen maar. Als iemand wat meer info heeft hoor ik dat heel graag!

Dit is zoals ik het voor ogen had:
https://zuffenhaus.nl/car/boxster-gts-pdk-2/

groet!


20 apr 2024 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Ten aanzien van de velgen: ik zou eens beginnen met zoeken op het originele onderdelennummer zoals dat achter op de velg (waarschijnlijk in de spaken) op te zoeken. Als het goed is zie je dan in ieder geval in welke kleur de velgen nieuw geleverd zijn.


20 apr 2024 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Mooie aankoop :-)..

Ik heb standaard onderstel, vind dat hard zat om ook nog comfortabel te zijn met 20 Inch carrera S velgen dan, nog harder is in mijn beleving niet leuk meer op de openbare weg.. Ook wegligging prima, snelheidsbeperkingen is eerder het thema overal.. Voor circuit zal het zeker meerwarde hebben, maar op de openbare weg lijkt het me weinig toevoegen, maar jij kunt er straks vast meer over zeggen .. :mrgreen:


20 apr 2024 13:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Ik snap wat je bedoelt, ik denk eerder dat je dit kunt scharen onder beleving, zoals geluid.

De best wel harde afstelling van de Cayman van Peter (rijdt op het circuit) is ook wel gaaf om mee te rijden. Ja, is best hard en misschien niet heel comfortabel, maar het geeft wel een bijzondere ervaring. Een pure rijdersauto - en daar schaar ik de Cayman onder - mag best wel stevig geveerd zijn. Ik heb mijn Cayman in ieder geval niet voor het comfort gekocht :mrgreen: :wink:


22 apr 2024 10:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
@Autoke en @Ruud964 Voor mij is het ook een beetje de 'hobby' om de auto wat aan te passen en naar m'n zin te maken. Ik doe het ook voor de looks moet ik zeggen want een beetje verlaging kan de auto wel gebruiken. Qua hardheid schijnt het erg mee te vallen, maar over een paar weken weet ik meer. Het standaard onderstel is eigenlijk ook al best stevig vind ik en stuurt zeker goed. Na deze aanpassing staan er nog een aantal zaken op het programma:

- Spacers monteren (7 mm voor en 12 mm achter)
- Sproeiers vervangen door zwarte. (ik heb Chinese imitatie gekocht voor 2 tientjes, maar ze zien er goedkoop uit (dat zijn ze ook ;-)) dus ik denk dat ik originele ga bestellen)
- Porsche logo op de achterklep zwart maken (plastidip)
- Uitlaattips vervangen voor zwarte
- 718 stuur (zonder knoppen) monteren

Wat betreft de velgen, de tip van Stiruam ga ik zeker eens doen, maar de velgen zouden origineel moeten zijn en vandaag in de zon zat er toch wel een mooie bronskleur in, dus ik ben er blij mee.


23 apr 2024 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Dag allemaal - Luniz 981 Boxster S PDK
Welkom en mooie wagen, leuke plannen ook!

Tilt! schreef:
Seems to me you got 5 on it ;)!

:mrgreen: :mrgreen:

Hier moest ik echt even over nadenken...maar na het zien van TS z'n forumnaam viel het kwartje.
Skerp hoar Tilt!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


24 apr 2024 10:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.