Pagina 1 van 3
Niet meer Porsche-loos! Ex-California 1973 914 1.7
Geplaatst: 19 apr 2007 9:21
door S2
Ik kopieer enkele stukjes uit mijn zoektocht op het Belgische forum:
Ben net gaan kijken naar deze auto.
Bumper is inderdaad ingewerkt in de carosserie, zonder dat er geslepen is echter (dus moest je dat willen kan je hem opnieuw origineel maken).
Koetswerk is roestvrij en in originele kleur.
Bodem zag er in elk geval gezond uit (voor zover ik dat kon beoordelen).
Interieur is nogal slordig "gerestaureerd". Zetelovertrekjes, tapijt lelijk vastgezet.
Motor maakt door de open uitlaat en de nokkenassen nogal veel lawaai en blijft koud moeilijk stationair draaien (start wel bijna onmiddellijk).
Er is wel wat werk aan om hem in concoursstaat te zetten (zo is bvb de voorruit in rubbers ipv de aluminium bagetten), maar ik kan dit op mijn tempo doen.
En is inderdaad USA import, staaat nog niet op Belgische papieren. Wordt wel gekeurd als oldtimer voor verkoop.
En dan enkele eerste impressies:

Kofferdeksel is eraf om te herspuiten wegens krassen


En dan enkele foto's voor de kenners:
Vloerplaat

Beetje nekoefening, maar je verstaat wat ik bedoel:

Morgen sta ik geboekt voor een testrit

Laat de reacties maar komen!
Misschien nog even een foto van de motor, maar die zal wel snel verdwijnen want die heb ik gelinkt uit de advertentie

Geplaatst: 19 apr 2007 9:22
door S2
Goed nieuws!!!
Ik ben niet meer Porscheloos!Het rijden verliep heel goed (ahum, buiten die paar keer stil vallen

)
De versnellingsbak vraagt wat gewenning om de versnellingen te vinden, maar schakelt verder perfect.
Ik heb nog eens extra de plek onder de batterij gecontroleerd, en er is wel wat roest, maar zeker niet dramatisch (niet doorgeroest).
Wat er nog gebeurd voor ik de wagen afhaal:
- Nieuwe bandjes vooraan
- Startermotor revisie (draait nogal traag)
- Carburators nog eens optimaal laten afstellen (durft af en toe eens een knalletje geven)
- enkele kleine retouchekes (krasje op de rechterdeur)
- originele 2.0 uitlaat (en de spagetti voor als ik veel lawaai wil maken krijg ik mee)
- en een onderhoud (nieuwe bougies, olie, ...)
Motor is trouwens onlangs compleet gereviseerd

Dan kan ik rondrijden met Oldtimer-platen en deze winter of wanneer ik er zin in heb, breng ik hem binnen en wordt hij gekeurd voor dagelijks gebruik (voor een laag vast bedrag, alles wat over dit bedrag gaat nemen zij voor hun rekening)
Geplaatst: 19 apr 2007 9:27
door patrick911
Van harte gefeliciteerd met je aanwinst
Ik vind 'm leuk. Mooie aparte kleur ook voor 'n 914.
Is dat signaalgeel?
Veel plezier ermee

Geplaatst: 19 apr 2007 9:28
door michael
Van harte!! Gelukkig weer een 914 erbij op het forum.
Geplaatst: 19 apr 2007 9:33
door Meneer aard
Gefeliciteerd met de aankoop van een 914! Vind ik persoonlijk ook erg leuk karretjes.
Geplaatst: 19 apr 2007 9:42
door john's Porsches
gefeliciteerd mooi stuurtje zo met het logo er in
Geplaatst: 19 apr 2007 10:22
door EriC4C
Leuk zo'n gele 914 .....
Veel plezier ermee!
Geplaatst: 19 apr 2007 10:38
door 911-lover
Van aller harte geluk gewenst.
De kogel is dan toch door de kerk geraakt

Geplaatst: 19 apr 2007 11:07
door craze
Geplaatst: 19 apr 2007 11:08
door Marco
blijft een gaaf model
Geplaatst: 19 apr 2007 11:11
door wolf
classic!

Re: Niet meer Porsche-loos! 914 2.0
Geplaatst: 19 apr 2007 11:19
door Olaf
S2 schreef:
Wat hebben ze met d(i)e achterbumper gedaan

Geplaatst: 19 apr 2007 11:20
door 911-lover
Aangezet aan de carroserie zo te zien
Geplaatst: 19 apr 2007 11:25
door MichM3
S2...veel plezier ermee kerel!!! toffe kleur ook!!

Geplaatst: 19 apr 2007 12:28
door 2.2E_69
Erg leuke wagens die 914's
veel plezier met je aankoop

Geplaatst: 19 apr 2007 15:29
door WdePundert
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit.

Geplaatst: 19 apr 2007 16:16
door S2
Allemaal bedankt!
Heb een hele tijd op het forum rondgezworven zonder Porsche, en dat heeft toch blijven kriebelen.
Normaal wordt ik zo'n dingen snel beu, maar het P-virus is blijkbaar anders

Geplaatst: 19 apr 2007 17:29
door DeniS2
Top, leuke auto om te zien
afgelopen weekend het genoegen gehad om een stukje
mee te mogen rijden met een 914.
Ik denk alleen dat het van bezitten nooit zal komen
als bestuurder wordt het te krap voor mij
en nu snel die tekst onder je avatar aanpassen

Geplaatst: 19 apr 2007 19:47
door S2
DeniS2 schreef:...
en nu snel die tekst onder je avatar aanpassen

Inderdaad, dat is nu het moment
Eindelijk
Geplaatst: 19 apr 2007 20:19
door barolo
Welkom Kanarie Piet. Mooie P, die zie je niet veel meer....

Geplaatst: 19 apr 2007 22:46
door S2
Hoor ik nu ook met het groepje luchtgekoelde die-hards, of ben ik een wannabe ?
En mag ik nu ook vitten op de "waterkokers"
Geplaatst: 20 apr 2007 10:43
door S2
Net telefoon gekregen van de verkoper.
Deze heeft het motornummer nog eens gechecked (ik weet het, dat had ik ook moeten toen voor ik hem kocht, maar ik vond het motornummer niet onmiddellijk (omdat ik op de misse plaats zocht))
En de motor blijkt een 1.7 te zijn.
Nu krijg ik de keuze om mijn aanbetaling terug te krijgen, de koop wordt dan geannullerd.
Of ik neem gewoon de 1.7 (welliswaar voor dezelfde prijs)
Aangezien ik met de auto reed, en ik hem best wel leuk rijden vond, denk ik niet dat het voor me uitmaakt of het een 1.7 dan wel een 2.0 is.
De versnellingsbak voelde goed aan.
Dus ik denk dat ik hem ga houden.
Vervolg:
Heb nog verder met de verkoper gebeld.
Blijkbaar valt aan het chassisnummer niet na te gaan of de wagen met een 1.7 dan wel met een 1.8 of 2.0 van de band gerold is.
Wel is het motornummer EA80... wat wijst op een 1.7 uit 1973 (dus alvast het correcte bouwjaar).
De Amerikaanse verkoper beweerde wel bij hoog en laag dat het een 2.0 was. Nu zijn er in Amerika heel wat 1.7's uitgeboord tot 2.0's en aangezien er inderdaad nieuwe cylinders op de motor zitten, bestaat de mogelijkheid dat dit misschien het geval is.
Ik neem nu wel aan dat de verkoper ervan overtuigd was dat het een 2.0 was, en in die zin ter goeder trouw handelde.
Geplaatst: 20 apr 2007 14:23
door Olaf
S2 schreef:Hoor ik nu ook met het groepje luchtgekoelde die-hards, of ben ik een wannabe ?

Met de 2.0 liter tot de Die-Hards en met de 1.7 tot de Wanabees
Nee, hoor .... je hebt zat Air-cooled-die-hards die bv 'n kevertje bezitten
Geplaatst: 20 apr 2007 16:43
door Jeroen914
S2 schreef:Blijkbaar valt aan het chassisnummer niet na te gaan of de wagen met een 1.7 dan wel met een 1.8 of 2.0 van de band gerold is.
effe je chassisnr aan de importeur door geven, dan kunnen ze het exact uitzoeken voor je, t/m de opties die er af fabriek op zaten
auto ziet er knap uit. jammer van die achterbumper, maar geen onoverkomelijk probleem
Geplaatst: 20 apr 2007 23:50
door Ome Sander
Olaf schreef:S2 schreef:Hoor ik nu ook met het groepje luchtgekoelde die-hards, of ben ik een wannabe ?

Met de 2.0 liter tot de Die-Hards en met de 1.7 tot de Wanabees
Nee, hoor .... je hebt zat Air-cooled-die-hards die bv 'n kevertje bezitten
En zo is het! Welkom bij de club!
