Er is weer een orginele 911 in ons land bijgekomen
Geplaatst: 26 jul 2007 20:15
Er is weer een orginele 911 in ons land bijgekomen en tevens een nieuw lid van het Porsche forum.
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje op het forum vandaar dat ik mij graag even aan jullie voorstel.
Mijn naam is Ernst en ook ik ben voor de Elfer gevallen. Na eerst klassieke Alfa's en BMW's te hebben gereden heb ik besloten om toch maar te gaan voor het echte werk; een 911.
Ik heb veel rondgekeken maar vaak is het aanbod wisselend. Omdat ik een beperkt budget heb zijn de auto's waar ik naar keek vaak niet orgineel, zijn uitgebouwd of hebben schade gehad. Als er een merk is waar veel aan "gerommeld" wordt dan is het volgens mij wel Porsche.
Nadat ik veel auto's in NL had bekeken ben ik verder gaan kijken; Amerika. Ook daar wordt veel rotzooi aangeboden maar omdat de dollar laag staat is het toch interessant. Ik heb besloten voor een zo orgineel mogelijke auto te gaan die bij voorkeur nog in de eerste lak zit en waar een geschiendenis aan vast zit. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb een 1979-er 911 3.0 SC Targa gekocht nog in de originele blauwe lak (376-petrolblauw metallic), gescheurde leren stoelen maar wel origineel, mooie chromen lijsten en zwarte Fuchs velgen. Auto komt uit Amerika en heeft tot april 07 altijd in New York rond gereden.
Gisteren de auto opgehaald in Rotterdam. Hopen dat alles werkt en jawel benzine erin en vervolgens 200 kilometer probleemloos naar Twente gereden waar ik woon. Gisteravond nog op de brug gehad en gelukkig klopte het verhaal van de verkoper; alles origineel en geen schade gehad, alle naden recht, alle onderdelen origineel Porsche en overal matching numbers.
Natuurlijk moet er nog wel het eea gebeuren. Motor loopt super, heeft veel kracht en heeft ook geen blauwe rook bij opschakelen. Alleen lekt hij wel iets en dan met name aan de rechterzijkant van het blok ongeveer onder de plek waar je olie bijvult.
Ik heb dan ook een paar vragen en hoop dat jullie mij hier iets op weg kunnen helpen;
Morgen ga ik uitvoerig de motor (laten) nakijken, zijn er punten waar ik specifiek op moet letten?
De bak schakelt nogal hakerig en vooral van 4 naar 5 gaat zwaar. Is dit typisch Porsche?
Andere opmerking mbt RDW-keuringen etc etc hoor ik natuurlijk ook graag.
Graag hoor ik jullie reacties.
Met veel Porsche groeten,
Ernst-Almelo.
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje op het forum vandaar dat ik mij graag even aan jullie voorstel.
Mijn naam is Ernst en ook ik ben voor de Elfer gevallen. Na eerst klassieke Alfa's en BMW's te hebben gereden heb ik besloten om toch maar te gaan voor het echte werk; een 911.
Ik heb veel rondgekeken maar vaak is het aanbod wisselend. Omdat ik een beperkt budget heb zijn de auto's waar ik naar keek vaak niet orgineel, zijn uitgebouwd of hebben schade gehad. Als er een merk is waar veel aan "gerommeld" wordt dan is het volgens mij wel Porsche.
Nadat ik veel auto's in NL had bekeken ben ik verder gaan kijken; Amerika. Ook daar wordt veel rotzooi aangeboden maar omdat de dollar laag staat is het toch interessant. Ik heb besloten voor een zo orgineel mogelijke auto te gaan die bij voorkeur nog in de eerste lak zit en waar een geschiendenis aan vast zit. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb een 1979-er 911 3.0 SC Targa gekocht nog in de originele blauwe lak (376-petrolblauw metallic), gescheurde leren stoelen maar wel origineel, mooie chromen lijsten en zwarte Fuchs velgen. Auto komt uit Amerika en heeft tot april 07 altijd in New York rond gereden.
Gisteren de auto opgehaald in Rotterdam. Hopen dat alles werkt en jawel benzine erin en vervolgens 200 kilometer probleemloos naar Twente gereden waar ik woon. Gisteravond nog op de brug gehad en gelukkig klopte het verhaal van de verkoper; alles origineel en geen schade gehad, alle naden recht, alle onderdelen origineel Porsche en overal matching numbers.
Natuurlijk moet er nog wel het eea gebeuren. Motor loopt super, heeft veel kracht en heeft ook geen blauwe rook bij opschakelen. Alleen lekt hij wel iets en dan met name aan de rechterzijkant van het blok ongeveer onder de plek waar je olie bijvult.
Ik heb dan ook een paar vragen en hoop dat jullie mij hier iets op weg kunnen helpen;
Morgen ga ik uitvoerig de motor (laten) nakijken, zijn er punten waar ik specifiek op moet letten?
De bak schakelt nogal hakerig en vooral van 4 naar 5 gaat zwaar. Is dit typisch Porsche?
Andere opmerking mbt RDW-keuringen etc etc hoor ik natuurlijk ook graag.
Graag hoor ik jullie reacties.
Met veel Porsche groeten,
Ernst-Almelo.

