Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:58



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
salut ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht salut !
Na een eerste post gisteravond in de rubriek “P gezocht” bedacht ik mij vanavond dat het wel zo vriendelijk en beleefd is een groet uit te brengen aan lezers en forumleden.

Ik bezoek dit forum al enige tijd als lezer en waag mij nu maar eens in het geweld van kenners en experts. Zélf ben ik geen expert op het gebied van P, maar kom daarentegen ook niet helemaal van de planeet Mars waar het P betreft.

Ook dit verhaal begint met een “als ik later groot ben, dan ….” Naast de eigen Zweed en een boodschappenvehikel voor mijn vriendin vind/vond ik het amusant een derde auto te hebben. Veelal heb ik volledig originele en in bijna perfecte toestand verkerende onthoofde BMW E-30-jes gereden. Uiteindelijk deed zich de mogelijkheid voor, na een jaar zoeken, een ’77-er 911 SC aan te kopen. Een 3.0 met 200 PK motor (gemodificeerd met hydraulische kettingspanners).

Uit het westen van het land gehaald en met verhoogde adrenalinespiegel terug gereden naar huis. Familie, vrienden en bekenden verbazend over wat deze autoliefhebber nu weer had aangeschaft. Urenlang heb ik letterlijk op een stoeltje bij de auto zitten kijken. Mijzelf verbazend dat ik telkens weer nieuwe details in het lijnenspel ontdekte. Tussen het rijden door stond de wagen altijd keurig gepoetst in mijn garage.

Lekker zitten en sturen in een 911 ? Ja ! Altijd genoten om vanuit de cockpit tussen de welbekende spatbordjes het zwarte asfalt onder je door te zien glijden. Altijd gehoopt dat de vorige eigenaar net zo netjes was ten aanzien van het keurig warm rijden. Na een kilometer of 40 te hebben afgelegd veelal gedaan waar de P voor bedoeld is. Sportief en met beleid het gas er op. Genietend van elke kilometer en met name daar waar het toerental ver omhoog schoot. Met (figuurlijk) een semi-circuit in de achtertuin waren vrienden en bekenden welkom om eens mee te rijden. Geweldig om te beleven hoe mensen met een spraakwaterval of een wat verhoogd ADHD-gehalte plotsklaps stilvielen. Op een recht stuk weg durft iedereen met een rijbewijs het gas er wel op te gooien. Bij het nemen van bochten werd het voor velen in de P al wat spannender. Tijdens het aanrijden op een bocht zag ik vanuit mijn ooghoeken de voeten van de onwetende passagier vaak wat naar voren gaan. Alsof hij zich af wilde zetten op dat moment of de neiging had tot remmen. Pech, de pedalenbak hangt aan de linkerzijde en werden dus door mij bediend. Een rauwe huilende/jankende 911 is mooi.

Geen stuurbekrachtiging en een stevige bediening van de remmen waren vereist in die oude 911.. En wat voor remmen ! Mooi te doseren ! Door omstandigheden heb ik de auto na anderhalf jaar verkocht (niet uit armoede, ziekte, scheiding o.i.d.).

Een garagist met grote voorliefde voor Porsche heeft er voor gezorgd dat het onderhoud enigszins betaalbaar bleef. Hij heeft lopen stoeien met die fameuze K-Jetronic. Rekening houdend met aankoop/verkoop, onderhoud máár exclusief benzine (au !) en wegenbelasting heeft de P mij HFL 2000 gekost. De opbrengsten van qua plezier waren een veelvoud. Slechts enkelen zullen, denk ik, voor zo weinig geld een 911 rijden of gereden hebben. Het rijden was voor mij relatief een koopje ! En natuurlijk weet ik en besef ik dat EUR 900 voor velen een gods vermogen kan zijn.

Vragen die op me afgevuurd zouden kunnen worden; Kriebelt het dan niet ? Zoek je iets specifieks ? Wat verwacht je hier te vinden ?

Ik bezoek dit forum om te leren en om mede “lotgenoten” te treffen. Ik ben niet specifiek op korte termijn op zoek naar een P. Weet wel wat ik leuk vind ! Voor een late 911 3.2 coupé of een fraaie 993 wil ik ’s nachts wel uit mijn bed komen. Kleur; Tsja …. Als klein jongetje ging ik al voor een witte. Dus ik was het eerst. Alternatieven ? Jawel, zwart of donkergroen. En zelfs rood is niet lelijk.

Bij aankoop een AKK ? Hmmm … waarschijnlijk wel. Hoewel dit m.i. absoluut geen garantie biedt. Geef bij de aanblik van je droom gewoon je ogen en oren de kost. Bij twijfel; altijd weglopen en vooral niet weer terug gaan. Iedereen krijgt uiteindelijk zijn/haar kans op wat moois. Is het nu niet, dan wel op een later moment. Ik besef dat kwaliteit en prijs vaak hand in hand gaan. Iedereen is op zoek naar die witte raaf. Slechts zelden vliegt hij over. Mijn ervaring; ben je op zoek naar iets wat je graag wil hebben, dan loop je er zelden of nooit tegen aan. Ben je niet specifiek op zoek, dan blijken er vaak kansen te over.

Daarom;

Hier ben ik en daarom ben ik hier. Salut, mede-Porschisten !


31 okt 2007 1:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
leuk/vriendelijk verhaal gzlg om te lezen :D


Citaat:
stond de wagen altijd keurig gepoetst in mijn garage.



jouw mag ik wel :wink:


Citaat:
Als klein jongetje ging ik al voor een witte


8)


leuke naam btw HIER :shock: :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


31 okt 2007 1:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
sympathiek leuk verhaal. welkom!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 okt 2007 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: salut !
Welkom!

porsche@911 schreef:
(...) Bij het nemen van bochten werd het voor velen in de P al wat spannender. (...)Een rauwe huilende/jankende 911 is mooi.


Yep, maar een ondergespuugde bijrijdersruimte is minder aantrekkelijk hoor... :mrgreen:


31 okt 2007 8:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Een herkenbaar verhaal. 't virus blijft latent aanwezig :lol:
En, als 't NIET uit armoe, ziekte of scheiding was, waarom dan in godsnaam WEL weggedaan :?: :roll: Groet van ex 3.0SC rijder, en succes met zoeken


31 okt 2007 9:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Je verhaal lezend, heb ik zo maar het idee dat jij iets kunt toevoegen hier op het forum :thumright:

Welkom!


En dat virus...., tja, daar weet ik alles van :wink:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


31 okt 2007 9:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
leuk, herkenbaar verhaal :!:
WELKOM...
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


31 okt 2007 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Goed verhaal, leuk om te lezen en een prachtige introductie.

Welkom hier
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


31 okt 2007 17:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Goed verhaal, porsche@911 en welkom hier.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


31 okt 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Welkom, leuk verhaal hoor, maar let op: we blijven je volgen...!

P.S. originele nick name... lang over na moeten denken? :mrgreen:
_________________________________________
A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!



Privilege Beauty & more...


31 okt 2007 21:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
En vanuit Friesland ook een welkom. Leuk verhaal joh!
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


31 okt 2007 21:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Welkom. Echt een mooi verhaal. You never get a second chance to make a first impression :!:
_________________________________________
Porsche driving is a state of happiness


31 okt 2007 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
LeOH schreef:
En, als 't NIET uit armoe, ziekte of scheiding was, waarom dan in godsnaam WEL weggedaan :?: :roll: Groet van ex 3.0SC rijder, en succes met zoeken


Tsja, "Waarom dan WEL ?". Daarover kort: In verband met het niet helder voor de bril hebben van de mogelijke gevolgen van een interne reorganisatie. Dit in combinatie met een meneer die op een gegeven moment naast de P uit zijn auto stapt en roept "Ik heb altijd al een rode 911 willen hebben. "Is hij te koop?"

Een gelukkige combinatie van juiste plek, juiste potentieel geïnteresseerde en voor mij helemaal de juiste prijs. Iets wat me daarna ook niet meer is overkomen, zo voelt het. Van het één kwam dus het ander. Een samenloop van omstandigheden (dit is misschien wat correcter geformuleerd dan in de topic-start) dus.

Toen de man weg reed na de koop heb ik nog een kwartier beduusd naar mijn (bijna ex-)P en vervolgens de horizon staan turen. Ik was eigenlijk overdonderd door mijn eigen impulsiviteit. Spijt nadien ? Nee, 't voelde even vreemd maar ook goed. De beste man schijnt geëmigreerd te zijn. Heeft nadien de auto verkocht. Maar heb in een andere rubriek op dit forum ("P gezocht") wel gepost om te vragen wie mogelijk de auto kent en weet waar íe is.

porsche@911


Laatst bijgewerkt door porsche@911 op 01 nov 2007 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.



31 okt 2007 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Ach ja het bloed kruipt waar het....... :wink: HEt zal volgens mij niet lang meer duren. Kennis genoeg hier en iedereen zoekt met je mee.
Successssssssss....
_________________________________________
"There is no substitude"


31 okt 2007 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik weet het, ik weet het .... dubbelposten mag niet cq is ongewenst. Maar; ik heb mijn oude 911 weer terug gevonden ! Dat is wat ik even met jullie wil delen ! :D

porsche@911


20 nov 2007 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
En, Porsche@911, gaat de rode nu weer teruggekocht worden? Je wasimmers niet op zoek, dus is de (oude) ware wellicht daarom weer op je pad gekomen :wink: .


20 nov 2007 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nee HV. Ik zal de auto niet terug kopen.

Heb genoeg vrienden weer een relatie aan zien knopen met een ex-vriendin ! Zij werden in de regel teleurgesteld.

Ik gun mijzelf daarom mijn mooie herinneringen. In dit geval dan weliswaar geen ex-vriendin, maar een ex-P. Het geringe aantal analoge foto's dat ik in mijn bezit heb van mijn ex-P kan ik dan blijven koesteren :D

Leuker is dat ik de P binnenkort wel weer eens terug kan zien. Slechts hopen dat haar schoonheid bewaard is gebleven :thumleft:

porsche@911


20 nov 2007 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
porsche@911 schreef:
Heb genoeg vrienden weer een relatie aan zien knopen met een ex-vriendin !
Zij werden in de regel teleurgesteld.

:shock:
porsche@911, die in een ander draadje schreef:
Heb inmiddels de huidig eigenaar telefonisch gesproken.
Ben t.z.t. welkom om de auto eens te komen bekijken.
Sterker, ben uitgenodigd om een rondje te komen rijden.


En dit is dan het voorbeeld van sex met je ex, zonder verplichtingen? :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


20 nov 2007 23:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lachen Rob :mrgreen: Dit had ik kunnen verwachten ..., maar ligt niet alles opgesloten in je electronische handtekening;

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag :D


21 nov 2007 0:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 (1991)
Overveen
Bericht 
Mooi verhaal..
_________________________________________
Porsche maakt rijden subliem!


24 nov 2007 18:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.