Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 1:57



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
jongensdroom gerealiseerd! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera, Veluwe
Bericht 
Proficiat. Veel plezier.
_________________________________________
Black is beautiful


23 feb 2008 17:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik had nooit verwacht, dat dit forum zo enorm veel impact heeft in het Porsche wereldje! Vandaag was ik even bij mijn dealer om de gele platen te laten monteren. Mark Wegh, (mede) eigenaar van Porsche Centrum Gelderland wist mij te vertellen dat ik enthousiast over mijn auto op het forum heb geschreven. Wat mij echter heeft verbaasd, is dat een aantal lezers hem hebben gebeld en van mening waren dat hij een slechte prestatie had geleverd waar het aflevering van mijn auto betreft. Daar baal ik dus van! Niet terecht, niet waar en slecht gelezen door de bellers. Let’s get things straight.

Soms gebeuren er merkwaardige dingen met volwassen mannen en vrouwen, als ze door “iets” worden geraakt. Muziek is een goed voorbeeld. Antiek ook. Maar zelfs postzegels kunnen mensen in vervoering brengen. En wie van ons veertigers kent niet die gast die op tv in huilen uitbarstte toen hij een Bugatti zag…

Nou, ook Porsche heeft een bijzonder effect op sommige mensen. Ikzelf ben in het dagelijkse (beroeps) leven nuchter, zakelijk en streef naar efficiency en hanteer zoveel mogelijk een no-nonsense werk- en denkwijze. Maar als het over Porsche gaat, is daar helemaal niets meer van te merken. Dan gebeurt er iets met mij, wat ik niet goed kan beschrijven. Ik herken me daar helemaal niet meer in. Dingen, die me normaal gesproken helemaal niet interesseren, zijn ineens heel erg belangrijk.

Wie herkent zich in het kleine jongetje dat op zondagmorgen in zijn pyjama naar de garage sluipt om achter het stuur te kruipen van pa’s hagelnieuwe auto? Ik moest daar met een brede glimlach in mijn gezicht aan denken, toen ik vannacht niet kon slapen en om 01.00 uur naar de garage kroop om eventjes achter het stuur van mijn Porsche te zitten…. Mijn eerste Porsche!

Ik geniet van dit gevoel. Dat zo ver van me afstaat en toch zo heerlijk vertrouwd voelt. Ik hoop dat het nog lang duurt. En dat ik nog lang blijf genieten van mijn big boys (and some girls) toy! In mijn beleving koop je een Porsche niet uit rationele overwegingen. Ja, misschien een GT of een klassieker als belegging, maar dat zijn er maar weinig.

In die “state of mind” van heel veel (koop) emotie en heel weinig rationeel denken, schrijf je in je enthousiasme over wat je voelt bij zo’n proces vlak voor aflevering. En dan zijn hele simpele dingen, zoals het niet bij de post zitten van een kenteken een GROOT probleem! 

Maar om dat zodanig te vertalen dat Mark Wegh van Porsche Centrum Gelderland een auto slecht aflevert slaat helemaal nergens op! Integendeel. Ik heb Mark leren kennen als een zeer enthousiaste gast die met heel veel bezieling met zijn bedrijf bezig is. Ik heb zelden iemand meegemaakt die zo gedetailleerd bezig is met alles wat met Porsche te maken heeft. En om hem verantwoordelijk te houden voor postbezorging slaat echt nergens op. Kortom, Porsche Centrum Gelderland is top. Net als de eigenaar.

Dat lucht op.

Probeer vanavond de foto’s te posten.


23 feb 2008 19:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
grappig. vreemd. wist niet eens waar je hem gekocht hebt. zou er niet over denken om iemand speciaal te gaan bellen over iemand anders auto, tenzij ik Mark erg goed zou kennen. Haal uit jouw posts overigens ook niet dat de auto slecht afgeleverd zou zijn, dus wat dat betreft hoef je jezelf het ook niet echt aan te trekken. Die km's vind ik wel opvallend, maar ja... wellicht dat als ik met jouw auto 'moest' rijden, ik ook 'the long way home' zou nemen :twisted:

Het belangrijkste - geniet van je eerste Porsche. En post het hier maar, want verder begrijpt toch niemand het. Ik weet nog dat totmbo de eerste nacht dat er een Porsche op de oprit stond om 3 uur 's nachts wakker werd en het bed naast haar leeg was. Ik zat op de grond met mijn rug tegen het huis aan (buiten) met een sigaretje rustig te genieten van mijn waargeworden droom.

"Ben je ziek ofzo?" was haar vraag... en tot op de dag van vandaag vertelt ze dit verhaal vol ongeloof aan mensen die bij ons op bezoek zijn. Die dan ook vol ongeloof reageren... I don't care - armen van geest :cheesy:

Broke - enjoy! 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 feb 2008 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
horn schreef:
Ik weet nog dat totmbo de eerste nacht dat er een Porsche op de oprit stond om 3 uur 's nachts wakker werd en het bed naast haar leeg was. Ik zat op de grond met mijn rug tegen het huis aan (buiten) met een sigaretje rustig te genieten van mijn waargeworden droom.

"Ben je ziek ofzo?" was haar vraag... en tot op de dag van vandaag vertelt ze dit verhaal vol ongeloof aan mensen die bij ons op bezoek zijn. Die dan ook vol ongeloof reageren... I don't care - armen van geest :cheesy:


Wat vind ik dit mooi zeg...! super Harald inderdaad mooi verhaal.

@ Jeroen, geniet van je Porsche man... :!: elk moment en laat je niet beïnvloeden, inderdaad je hebt niets negatiefs gezegd.
fijn weekend en veel plezier, super mooie bolide.
_________________________________________
A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!



Privilege Beauty & more...


23 feb 2008 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht 
Hi Broke,

Gefeliciteerd! Mag het gevoel nu ook zo'n drie/vier maanden ervaren: Geweldig! :D

Apart dat iemand zich geroepen heeft gevoeld om de eigenaar te bellen van Porsche Gelderland. Ik zou er verder geen attentie aan geven.... zoals je normaliter (rationeel/nuchter/zakelijk) in het leven staat. :wink:

Enjoy!!
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


23 feb 2008 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Dat gevoel zal je nog lang hebben, zeker elke keer je achter het stuur zit :D

Leuk om te lezen hoe blij mensen worden van een auto e :) Allez niet zomaar een auto, een vette Porsche :!: :!: :!: :twisted:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


23 feb 2008 23:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Heerlijk hoor, die irrationele liefdesverhouding met de Porsches! Herken dit in zoverre, dat ik nog om de zoveel dagen even bij de auto ga kijken, in de garage, ook als er die dag niet gereden kan worden. Gewoon even genieten van het bezit van zo'n icoon en van het mooie lijnenspel.. heerlijk.

Geniet er (ook) van Broke, met een 997 moet dat niet zo moeilijk zijn :lol: .


23 feb 2008 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
Olijfgroen is absoluut de mooiste kleur voor een 997 (GT3's uitgezonderd, die moeten lime green zijn :mrgreen: ).

Er stond inderdaad een olijfgroene 997 turbo op de RAI vorig jaar. Die stond later bij Porsche Centrum Eindhoven.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


23 feb 2008 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 '84 carrera
Limburg
Bericht 
Hoi Broke,

Superverhaal met een grote kern van waarheid (herkenning).
Ik heb gisteren ook mijn eerste porsche gehaald maar het gevoel is idem.
Ben zelf 40 jaar en lees je verhaal en denk ..ja dat deed ik ook (in de wagen van mijn pa kruipen en elk detail van het dashbord in mijn geheugen zetten) en ja vanacht toen ik thuiskwam...toch even in de garage kijken of "ie" er staat en hoe mooi hij is.

supermooie wagen en veul rijplezier....
Hup richting de ardenne om lekker te cruisen, heuveltje op en af

gr douwe


24 feb 2008 10:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Hee Broke,

van harte gefeliciteerd met je aanwinst ! Mooie Kar man !

En pas op voor dat Porsche virus, het is heel besmettelijk voor vrienden en collega's :!:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 feb 2008 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Goed dat je eventueel verkeerde denkbeelden hier weer recht gezet hebt, Broke. Verder een mooi en herkenbaar verhaal. Ook ik kijk dagelijks even in de garage. Dat stukje m.b.t. het dashboard herken ik eveneens. Als kind keek ik ook altijd hoe hard (toe hoe ver gaat de snelheidsmeter) een auto kon. Laatst deed een volwassene dat ook bij mijn P. Zijn reactie: "Oh, dat valt me tegen, ze kan maar 160." Wist niet dat het hier om een Mls teller ging.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


24 feb 2008 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
mooi verhaal hoor. De eerste nacht ben ik er toen ook weer uit geweest om even een rondje te rijden... :D hahaha.
Dit had ik ook niet achter me gezocht, maar zoals je dat omschrijft, tja, hahaha, pure emotie.
veel plezier.


24 feb 2008 18:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.