Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 6:53



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
ruud&anna 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928S4/GTS
heemskerk
Bericht ruud&anna
Ik ben Ruud Haan, 50 jaar, werkzaam bij Corus en woonachtend in Heemskerk en ben autofanaat, passief maar voorheen vooral actief. Het actieve gedeelte deed ik samen met mijn broer ongeveer 25 jaar lang. Hier een korte opsomming:
Begonnen met Ford Capris, ca 50 Capris gehad maar geen standaard auto’s, we verbouwde ze tot circuit auto’s, legaal voor op straat, dmv onderstel aanpassingen, carrosserie veranderingen en uiteraard opvoeren ( turbo’s, opboringen, open,, kelken injectie ect.), ik heb zelfs nog een originele fabriek Weslake groep 5 carrosserie gehad, maar toch geen straat auto van gemaakt omdat het te extreem was.
Tientallen Duitse auto’s omgebouwd tot STW,groep 5, V8 star en DTM uitvoeringen (oa Astra coupe en BMW coupe)
Ca. 130 auto’s omgebouwd tot cabriolet ( RDW goedgekeurd) de merken die we omgebouwd hebben zijn Ford Fiesta MK1 & 2, Capri MK3, Opel Kadett D, Manta B, Porsche 924/944, Mercedes 123 coupe, Hyundai Scoupe, Pontiac Fiero, VW Golf 1 & 2 en Scirocco 1 & 2, tevens hebben we een Opel Calibra en 2 Pontiacs Fieros ( met replica bodykit) omgebouwd tot targa
Negen Italiaanse exoten op Fiero basis gebouwd en een Aston Martin Convertible op Ford Capri basis
We hebben zelf ook spoilersets en cabrios ontwikkelt oa:
VW T4 bodykit, Hyundai Scoupe spoilerset ( heeft in 1981 op de AutoRai en autoshow
in Korea bij Hyundai gestaan ), Scoupe uitbouwset, Lantra spoilerset, Ford Capri MK 3 cabriolet( 1 stuk), Pontiac Fiero cabriolet ( 20 stuks)

Dit is vlug enkele opsommingen van wat ik samen met mijn broer met auto’s gedaan heb en denk ik dat ik wel kan zeggen dat ik een autogek ben.

Nu is mijn grootste hobby auto’s, vooral het merk Porsche( niet alleen de 911), ik ben geïnteresseerd in de historie, de innovatie, de ontwikkelingen, wat Porsche heeft betekend voor andere autofabrikanten, wat ze hebben gedaan naast auto’s (tractors, vliegtuigmotoren, oorlogstuig) en de autosportprestaties. In tuning van Porsches ben ik ongeveer 30 % geïnteresseerd, het moet echt iets moois zijn, zoals de Strosek Ultra Version 1 (928) en de Gemballa Mirage GT ( Carrera GT) of de carrosserie gemodificeerde DP 944 Cargo (944 stationcar) en de 928 cabriolet, een tuner die wel mijn 100% interesse heeft is de firma RUF, maar ik zie dit ook meer als een autofabrikant. Mijn ultieme Porsche droom is de 993 GT1 straatuitvoering, maar er zijn er maar 3 van gemaakt (dus niet te betalen ), ik heb van de drie type GT1 straatversie modelauto’s en unieke boeken, ik loop er aan te denken om op een 911 een replica te bouwen ( ik weet waar de GT1 carrosseriedelen mallen liggen) , maar of ik het doe weet ik nog niet, het mag wel een fractie van de origineel kosten, maar je praat toch over veel geld).
Mijn zeldzame auto is een heel bijzondere Porsche 928 S4, je ziet het niet ,maar alleen een kenner weet het, het is een van de laatste S4 ( 5000cc, 320PK) van het bouwjaar 1991, in 1991 kwam de opvolger van de S4, de veel duurdere 5400 cc, 350PK sterke GTS ( 2831 van gebouwd ), mijn 928 heeft de uiterlijke kenmerken van de GTS, nl, cupspiegels, 17inch cupvelgen, uitgebouwde wielkasten, achterbumper met reflectiebalk en achtervleugel in kleur en is helemaal blauw van binnen en buiten, dit was een ,,Sonderwunsch,,van de eerste eigenaar, welke af fabriek werd gerealiseerd door de afdeling Porsch Exclusive , dit was mogelijk voor de S4 en de GT ( er zijn er maar enkele gemaakt ). Hoe ziet de auto eruit, zie dit filmpje: http://www.wheelztv.nl/videodisp.php?id=680&cat=4 en de laatste 8 minuten van dit filmpje: http://www.vpro.nl/programma/degarage/a ... /34446550/


13 maart 2008 10:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Welkom ruud!!! Porsche freak :)


Superbak, die 928 S4...

Leuke filmpjes en leuke dame aant stuur van je S4-bak 8) :twisted:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


13 maart 2008 10:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Hey .... Jij bent "heppie de peppie - ruud" :lol:

:arrow: klikkerdeklik :wink:


Welkom :drive:


13 maart 2008 11:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
Welkom Ruud. Heb het verhaal BlauwBloed in Auto&tuning Maart 2008 gelezen,leuk :!:

In datzelfde nummer staat trouwens een verhaaltje over die dure 964 cabrio die in een ander draadje ter sprake kwam.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


13 maart 2008 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja het kwam mij ook al bekend voor idd van die magazine :D
welkom ruudjuhhhhhhhhhhhhhhhh :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


13 maart 2008 12:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Welkom Ruud, als er een verkiezing komt wie is de grootste auto gek, dan ga ik op je stemmen. (Sorry Mike) :lol: :wink:

Heb ook nog mooie herinneringen aan mijn Ford Capri van 25 jaar geleden?
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


13 maart 2008 12:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Welkom Porscheliefhebber uit Heemskerk! (daar ben ik getogen 8)) leuke uitgebreide intro. Mooie 928 heb je zeg, ziet er top uit. :thumright:
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


13 maart 2008 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Mooi verhaal en leuke filmpjes. Volgens mij vondt je vrouw het maar niks dat ze bij "De Garage" aan je auto zaten :wink:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


13 maart 2008 13:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Imposante CV :thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


13 maart 2008 13:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Welkom hier Ruud ! Mooie setup die S4 :!:

Je komt veel in de media ermee, goede zaak.
Laatst ook een mooi artikel in het blad Tuning met een special over Porsche.
Keep on rolling Ruud :!: :wink:
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


13 maart 2008 16:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Ruud. Weer een fanaat erbij. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


13 maart 2008 17:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Welkom Ruud, ook ik heb het artikel gelezen. :wink:


13 maart 2008 21:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
"Laat je niet gek maken!" :wink: Welkom freak!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 maart 2008 0:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
welkom!

Ruud, wellicht kunnen we je al bijna vernoemen in het draadje 'BN-ers in een Porsche' :wink: .


14 maart 2008 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Van harte welkom op het PF Ruud. Have Fun 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


14 maart 2008 15:30
Profiel
Bericht 
Net nog ff dat heppie de peppie filmpje gekeken ... diiiiiikke auto ruud !!


25 jun 2008 22:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Welkom hier Ruud! 8)


26 jun 2008 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
~Geinig filpje Ruud!
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


26 jun 2008 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: ruud&anna
ruud&anna schreef:
Het actieve gedeelte deed ik samen met mijn broer ongeveer 25 jaar lang. Hier een korte opsomming:
- ca 50 Capris gehad maar geen standaard auto’s, we verbouwde ze tot circuit auto’s, legaal voor op straat,

- Tientallen Duitse auto’s omgebouwd tot STW,
- Ca. 130 auto’s omgebouwd tot cabriolet
- Negen Italiaanse exoten op Fiero basis gebouwd en een Aston Martin Convertible op Ford Capri basis


Dat betekent dus ongeveer 25 jaar lang 1 auto omgebouwd per maand...nogal productief....naast je normale job???
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


26 jun 2008 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
Bericht 
welkom auto maniak


26 jun 2008 22:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.