Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 22:54



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Kennismaken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Zoekende
Utrecht
Bericht Kennismaken
Hallo levensgenieters,

Mijn naam is Joris en ik heb al vele uren als gast op dit prachtige forum rondgeneusd. Ik heb zeer veel nuttige informatie gelezen en ook hartelijk gelachen om de vele discussies. Wat is de ware Porsche, wel / geen tip, kleurstelling, etc.? We zullen er hopelijk nooit uitkomen.

Tijd voor mijn coming out: mijn droom is om een Cayman te rijden. Budgettechnisch is dat nu alleen nog (lang) niet haalbaar. Daarom ben ik nu op zoek naar een goed alternatief. Zelf denk ik aan een zwarte / sealgraue Boxster 3.2 van max. 35.000,-. Liefst met glazen achterruit en handgeschakeld. Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan en zefs al even proefgereden. Wat een heerlijke wegligging!! Maar toch nog die twijfels.... Niet toch een 933? Is die auto die ik zie wel te vertrouwen? Moet ik er een AKK aan besteden en door wie dan?

Heerlijk om er zo mee bezig te zijn maar ik moet toch binnenkort de knoop gaan doorhakken. De zomer nadert, al zou je dat als je nu naar buiten kijkt (sneeuw) niet zeggen.

Tips en aanmoedigingen om ook P te gaan rijden zijn welkom. Zoals je merkt kan ik kan wel een duwtje in de goede richting gebruiken.

Gegroet, Joris


21 maart 2008 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Welkom Bijonic.

Mijn persoonlijke keus met een budget van 35k zou zijn: voor dagelijks gebruik, een boxster. Voor de fun een 993 of 964 cabrio, best of both world.

Een 993 cabrio kun je budgettechnisch net redden, met een 964 cabrio hou je geld over voor onverhoopte zaken, het zijn allebei toch oude auto's waar je over praat en daar zullen sneller kosten aan komen dan een boxster.

Tsja een AKK, altijd laten doen. Alhoewel ik dat zelf nooit heb gedaan en nog nooit een zeperd te pakken heb gehad.

Veel wijsheid en uiteraard zoekplezier. 8)


21 maart 2008 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Van harte welkom op het PF! Heel veel succes met de zoektocht (blijft een hele leuke bezigheid) 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


21 maart 2008 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Leuk dilemma :-)

Ik zou voor de Boxster gaan of voor een 964.
Volgens mij ga je voor 35.000€ niet echt een mooie 993 vinden die mechanisch 100% is.

Mvg


Laatst bijgewerkt door delanobe op 21 maart 2008 16:41, in totaal 1 keer bewerkt.



21 maart 2008 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Als je droom een Cayman is, is een boxster denk ik een goed opstapje... Als je een 993 koopt, verandert je droom misschien wel in een 997 (en da's weer veel duurder...).

Succes en welkom 8)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


21 maart 2008 16:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom hier en succes met de zoektocht. Persoonlijk zou ik voor een 993 gaan.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 maart 2008 16:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Joris welkom hiero :ba: !
2-zitter volstaat? Dan lijkt Boxster mij goede optie of je durft het risiko van 't luchtgekoelde te nemen en denkt de verslaving later te kunnen weerstaan :drunken:
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


21 maart 2008 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Zoekende
Utrecht
Bericht 
Allemaal bedankt voor de warme ontvangst. Import uit de US zal ik zeker eens bekijken. Toch heeft een Europese auto mijn voorkeur.

Ik zie bijvoorbeeld een volle sealgraue Boxster 3.2 staan bij Wittebrug uit 2001. Uit eerdere posts begrijp ik alleen dat die al langere tijd te koop staat. Kent iemand die auto?


21 maart 2008 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Welkom op het forum. Ben het 100% eens met de opmerking van Ingo. Succes met je zoektocht.... (dat is al erg leuk) :wink:

Overigens... wat moet je nou met een 993..... :wink:


21 maart 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Hey Joris welkom, koop nu een Boxster (dan rest er normaal nog geld) en spaar even door voor de cayman... Als je daarna één naar je zin ziet kan je de boxster nog verkopen en intussen heb normaal nog redelijk goedkoop Porsche gereden ook. Die Cayman is inderdaad wel een leuk ding. Veel succes met je zoektocht en keuze van type!! :D
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


21 maart 2008 23:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Box is cool... 8) , lastig maar wel leuk, auto bij Wittebrug heeft alles... dus zou optie zijn, heb helaas geen info voor je.
welkom hier én succes met zoeken !
_________________________________________
A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!



Privilege Beauty & more...


22 maart 2008 0:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
hey, met zo'n 3.2 maak je echt geen verkeerde keus. Heb er zelf ook een gehad.

Grtz. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


22 maart 2008 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
2001 heeft geen glazen achterruit

die kwam er pas bij de face-lift in augustus 2002
(samen met tal van andere goodies)

tip: ga voor de face-lift :wink:


22 maart 2008 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Ha die Joris, welkom op het forum! succes met je zoektocht! :wink:


22 maart 2008 18:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hoi Joris, heerlijk luxe dilemma. Vraag je maar af waarom je juist een Cayman wilt. Wordt je daarnaast blij van cabrio, dan is de Boxter meest voor de hand liggend. Is het een auto voor erbij, dan is een oudere 911 ook niet te versmaden. Maar t/m 993 wel allemaal ouderwetser dan Boxster, vind ik (en ik vind dat leuk! Maar als je juist ook de moderne gemakken wenst...). Dit gezegd hebbende, als je modern gemak wilt, is hooguit een 996 nog een alternatief. Gezien je budget kan dat op zich wel, mits je voor een vroege 996 opteert. AKK zou ik altijd doen, tenzij je voldoende technisch inzicht hebt om zelf een kritische beoordeling van de auto te maken. Zo niet, dan is een AKK een erg geruststellende drempel voorafgaand aan een spannende aankoop.
Veel wijsheid gewenst enne.. eigenlijk kan je bij de keuze voor een Porsche toch nooit een verkeerde keuze maken 8) .


22 maart 2008 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hoi Joris, heerlijk luxe dilemma. Vraag je maar af waarom je juist een Cayman wilt. Wordt je daarnaast blij van cabrio, dan is de Boxter meest voor de hand liggend. Is het een auto voor erbij, dan is een oudere 911 ook niet te versmaden. Maar t/m 993 wel allemaal ouderwetser dan Boxster, vind ik (en ik vind dat leuk! Maar als je juist ook de moderne gemakken wenst...). Dit gezegd hebbende, als je modern gemak wilt, is hooguit een 996 nog een alternatief. Gezien je budget kan dat op zich wel, mits je voor een vroege 996 opteert. AKK zou ik altijd doen, tenzij je voldoende technisch inzicht hebt om zelf een kritische beoordeling van de auto te maken. Zo niet, dan is een AKK een erg geruststellende drempel voorafgaand aan een spannende aankoop.
Veel wijsheid gewenst enne.. eigenlijk kan je bij de keuze voor een Porsche toch nooit een verkeerde keuze maken 8) .


22 maart 2008 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Yep, ga voor een face-lift Boxster S met glazen achterruit. Moet je tenminste niet uitstappen als je het dak openlegt om die vervelende knik in het raampje glad te strijken :!:


23 maart 2008 11:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Zoekende
Utrecht
Bericht 
Tussen de sneeuw en de regendruppels door dit weekend toch even proefgereden in 2 verschillende Boxsters 3.2 MY 2003. De ene zwart, de ander grijs. De boekjes zijn perfect in orde (onderhoud door P dealers uitgevoerd en net grote beurt gehad) en beide auto's hebben nog de Porsche Garantie.

Dilemma: de zwarte is een handbak met PSM, de grijze is tiptronic zonder PSM maar wel met PCM II. Voor de rest zijn ze qua kilometerstand en opties vergelijkbaar. Beide auto's passen binnen het budget maar ik kan er maar 1 kiezen. Wie helpt me bij het maken van een keuze? Is een AKK nog nodig met de Porsche Garantie en goed onderhoud?


24 maart 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Handbak met psm, niet aan twijfelen.

Boxster S zonder stabiliteitscontrole hmmmmmm :?
en dat PCM II, leuk gadget maar vraag jezelf af of je dat nou écht nodig hebt

Alleen spijtig dat de kleuren niet omgewisseld zijn, ik vind persoonlijk dat de lijnen van een Boxster beter tot uiting komen in zilver dan in zwart.

AKK zou ik hoe dan ook toch doen hoor, voor wat dat maar kost in vg. tot de totale kostprijs


24 maart 2008 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Was er nog aan vergeten toe te voegen dat je die tip best laat voor wat hij is :wink:

Zuipt vermogen en de weinig intelligente sturing fnuikt in niet geringe mate het rijplezier


24 maart 2008 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Joris,

De "911 & Porscheworld" van februari (ja, we lopen hier in Australie nogal achter in magazines) heeft een 'buyers-guide' voor de 986 Boxster. Zeer handig voor je zoektocht.

Je kan deze nog nabestellen via de link hierboven.
Veel succes!


25 maart 2008 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
En inmiddels een keuze gemaakt? :lol:


30 maart 2008 20:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.