Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 4:17



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Voorstelronde: 911/964 Carrera 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht Voorstelronde: 911/964 Carrera 2
Al reeds geruime tijd aanwezig op PF en het is er dan eindelijk van gekomen. Sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Midnight Blue 911/964 Carrera 2. Bouw en modeljaar 1991.

Na een behoorlijke lange maar moeizame zoektocht naar een goede 911 3.2 carrera toch 'overstag' gegaan op een 964.

Natuurlijk ook de bekende weg gevolgt: kijken, rijden, keuren en aftikken!
Auto is aangeschaft bij Hette (Targa Florio), zowel de auto als TF zelf hebben mij een zeer goed gevoel gegeven. Alle zaken die uit de AKK kwamen zijn voor kosten van TF verholpen en tevens heeft de auto een 20.000 km beurt gekregen (en natuurlijk garantie).

Helaas gisteren iets minder weer bij de aflevering, maar dit mocht natuurlijk de pret niet drukken. Wat een gevoel, wat een sound! Heerlijk soepel, meer dan voldoende (!) power en bij indrukken gaspedaal indrukwekkend!

Nogmaals de kleur is midnight blue metallic met een grijs interieur. Het geeft de auto een chique uitstraling en bovendien is de auto 'ganz original'. Dit was toch hetgene waar ik een zwak voor heb. Dus de originele design 90 velgen, oranje knippers en de grote (elephant ears) spiegels. Natuurlijk de brede cup velgen en spiegels zijn ook erg mooi maar dit is toch meer mijn ding.

De 1e 2 dagen zitten erop. Conclusie: alleen maar genieten! Het heerlijke uitlaatgeluid en het prachtige uitzicht op de grote centrale toerenteller (om maar een paar dingen te noemen).

Vandaag gelijk opgegeven voor de PF Jubirit en sta als 1e op de reservelijst van de 11-steden tocht (dus nogmaals nog 1tje maar afvallen). Ik kijk dan ook uit naar de toekomstige meetingen en andere porscheliefhebbers tegen het lijf te lopen.

Zo het er nu naar uit ziet, gelijk maar met de 911 op vakantie om wat mooie tochtjes te maken. Hierbij nog wat afbeeldingen:


AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Oja..vanwege o.a. de regen kan de auto wel alweer een wasbeurtje gebruiken..
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


13 jul 2008 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
geweldig! gefelciteerd man, veel plezier de komende tijd... :D
_________________________________________
A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!



Privilege Beauty & more...


13 jul 2008 19:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Goede keuze zo'n 964, en dat originele houden, gaat je meer opbrengen als je hem verkoopt mocht je dat nog willen natuurlijk met zo'n prachtkar :D


13 jul 2008 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Welkom hier :lol:
Mooie auto en vele mooie kilometers toegewenst, laten roffelen dat ding :wink:


13 jul 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Mooie auto, goede keus. Lekker genieten ervan !
_________________________________________
Verwen uzelf, rijdt negen-elf


13 jul 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Gefeliciteerd Classic912 (nickname aanpassen binnenkort :lol: ). Kan me je keus geheel indenken. Hoewel ik ook een zwak heb voor bruten als GT3 996 e.d., ga ik zelf ook vooral voor origineel. Om die reden ook de klassieke looks van de 3.2 gekozen, al keek ik een tijd ook naar 964. Kan me de keus voor de Design 90 velgen en oranje knippers helemaal voorstellen; daarmee (ook met het interieur) koop je naast een sportwagen ook een stijlvol klassiek icoon dat nog helemaal origineel is! Heel veel mooie en stijlvolle kilometers toegewenst (orgen opnieuw mooie dag, dus grijp je kans!).


13 jul 2008 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Van harte, goeie keuze!


13 jul 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 3.2 1984
sint-truiden
Bericht 
mooi mooi,veel geluk en fun


13 jul 2008 22:27
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Mooi hoor. Had exact dezelfde maar dan met een tiptronic. Geniet ervan!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 jul 2008 8:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht 
Heelveel schadeloze km gewenst. Hij ziet mooi uit :wink:

Gr.Erwin
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


14 jul 2008 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
Gefeliciteerd,we hebben die mooie 964 gisteren in het wild voorbij zien flitsen :D
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


14 jul 2008 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Gefeliciteerd man. Schitterende P. Ik meen hem laatst gezien te hebben bij Hette. Nog niet zoveel kilometers gelopen toch? Veel plezier er mee.
_________________________________________
www.wkautomotive.com


14 jul 2008 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Allen dank voor de spontane reacties.

Citaat:
Ik meen hem laatst gezien te hebben bij Hette. Nog niet zoveel kilometers gelopen toch?


Die was het helaas niet....super mooie 964 met maar 34.500 km. Natuurlijk hing daar ook een heel ander prijskaartje aan. Maar de mijne is wel net zo mooi :wink:
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


14 jul 2008 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Van harte met deze aanwinst !! Heel veel fijne km's toegewenst en de ervaring leert dat die afzegger vast nog wel zal komen voor de 11 Steden tocht. :lol:
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


14 jul 2008 12:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Classic912 en nog meer plezier met je 964.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 jul 2008 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Classic912 schreef:
Die was het helaas niet....super mooie 964 met maar 34.500 km. Natuurlijk hing daar ook een heel ander prijskaartje aan. Maar de mijne is wel net zo mooi :wink:

Ja, die was echt als nieuw. Maar die van jou dus ook zo te lezen :D Veel fijne kilometers en wie weet treffen we elkaar een keer.
_________________________________________
www.wkautomotive.com


14 jul 2008 13:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Citaat:
ervaring leert dat die afzegger vast nog wel zal komen voor de 11 Steden tocht


Ik (lees wij) ben (zijn) erbij! :thumleft:
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


16 jul 2008 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Heel veel plezier met deze prachtige 964. Geweldige kleur ook voor een 964.
En met die kilometers komt het wel goed. 7 september mag je helemaal los :lol:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


16 jul 2008 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Geniet van die mooie 964 die je nu hebt! Ik zie dat je er direct vroeg bij zal zijn met meetings. Komen we elkaar zeker en vast eens tegen! ;)
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


16 jul 2008 22:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.