Pagina 1 van 2
Even voorstellen,
Geplaatst: 30 jul 2008 14:41
door LUAP
Beste forumliefhebbers,
Mijn naam is Paul en al een aantal jaren Porsche liefhebber. Op dit moment ben ik in het bezit van een zwarte 964C2 coupé en een Felsengrün 3.2 g50 coupé. Ik heb geprobeerd om foto's op mijn album te zetten maar is nog niet gelukt. Daar hebben meerdere mensen in het verleden last van gehad las ik elders. Binnenkort een ervaren forumganger maar even om assistentie vragen.
Geplaatst: 30 jul 2008 14:44
door WdePundert
Ha paul. reih moklew.

Geplaatst: 30 jul 2008 14:51
door MS964
Voor foto's: ietcnufkeoz! Welkom hier!
Geplaatst: 30 jul 2008 14:54
door LUAP
Bedankt voor je begroeting!
Ben jij de man die met z'n schitterende zwarte cabrio een keer bij porschespecialist Carman uit Strijen was voor een eventuele nieuwe koppeling?!
Geplaatst: 30 jul 2008 14:56
door WdePundert
Dat klopt helemaal, Paul. De koppeling bleek uiteindelijk niet versleten, die was nog zo goed als nieuw. De hele motor was hiervoor wel uitgebouwd. Uiteindelijk bleek het om het toplager te gaan.
See you in Strijen.

Geplaatst: 30 jul 2008 18:12
door R.M.Boosten
Welkom! weer 2 porsches erbij op het forum

Geplaatst: 30 jul 2008 19:05
door P-911
Welkom, 2 Porsches niet alleen hier op het forum maar ook in de Hoekse Waard
Misschien komen we elkaar nog eens tegen
En weer een 964
Geplaatst: 30 jul 2008 19:36
door zuugnap
Hoi paulus ,have fun here .... genoeg "neravre" forummers hier , zo en nu ff
myself ben nog rookie

Geplaatst: 30 jul 2008 21:09
door Master Ken
Welkom.... met die foto's zal het ook nog wel lukken.... ff zoeken

Geplaatst: 30 jul 2008 21:12
door Hans Luna
Welkom hier

Geplaatst: 31 jul 2008 0:06
door Porsche Tattoo
Hallo Paul en welkom hier.
Veel plezier hier en met je P.

Nog een even voorstellen...
Geplaatst: 31 jul 2008 12:13
door Hans308GT4
En nog een nieuw lid op het forum:
Mijn naam is Hans, ik ben 28 jaar, woon hartje Utrecht en ben aan het uitkijken naar een 911 3.2 om zo veel mogelijk te rijden. Momenteel nog flink aan het twijfelen tussen een coupé (mooie lijnen, beter bruikbaar voor alledag) en een cabrio (tsja... ik hou van open rijden).
Naast een voorliefde voor Porsche's ben ik ook gek van Ferrari's en vliegtuigjes en het maken van dingen. Dit alles is alleen een beetje uit de hand gelopen:
Ik ben de gelukkige bezitter van een Ferari Dino 308GT4 uit 1974 (zie
http://www.jodel.com/dino/) waar ik (bijna) al het onderhoud zelf aan doe en een vliegtuigje dat ik zelf gebouwd heb (project van 11 jaar). Zie
www.jodel.com daarvoor. De foto voorop is mijn kistje.
Prototype jongetje met te veel speelgoed dus. En daar komt dan binnenkort hopelijk een 911 bij.
(Life's good.

)
Hoe dan ook, ik kijk uit naar deelname aan dit forum en hoop binnenkort ook wat zinnige input te kunnen leveren vanuit ervaring met mijn eigen 911...
Groeten,
Hans
Geplaatst: 31 jul 2008 13:11
door HV
Welkom Luap, en Hans met Dino uiteraard ook! Mooie collectie dus bij jou Luap!
Enne Hans, gewoon cabrio hoor, wat houdt te gene (tenzij je graag echt de grenzen van de auto opzoekt, dan is coupe beter; maar cabrio gaat open ook prima ver over de 200

).
Geplaatst: 31 jul 2008 13:25
door Hans308GT4
HV schreef:Welkom Luap, en Hans met Dino uiteraard ook! Mooie collectie dus bij jou Luap!
Enne Hans, gewoon cabrio hoor, wat houdt te gene (tenzij je graag echt de grenzen van de auto opzoekt, dan is coupe beter; maar cabrio gaat open ook prima ver over de 200

).
Hmmmm, m'n Dino doet 265 km/u, dus daar heb ik al een auto voor

.
Het is meer iets van hoeveel meer herrie maakt ie bij normale snelweg snelheden (150 of zo) dan een coupé?
Geplaatst: 31 jul 2008 13:44
door WdePundert
Welkom, Hans. In mijn beleving gaat er niets boven een cabrio, maar, zoals een vooraanstaand forumlid altijd zegt: "Wie betaalt, bepaalt."
Geplaatst: 01 aug 2008 8:03
door HV
Hans308GT4 schreef:Het is meer iets van hoeveel meer herrie maakt ie bij normale snelweg snelheden (150 of zo) dan een coupé?
Tja, cabrio maakt natuurlijk meer geluid. Ik rijd zelf overigens niet vaak met de kap dicht. Als dat gebeurt, is er inderdaad redleijk wat geluid. Dit zou volgens mij ook te verhelpen zijn met nieuwe sluitrubbers op mijn kap. Ik denk wel dat een 3.2 cabrio minder goed geisoleerd is dan bijvoorbeeld een 996 cabrio; in die laatste zul je denk ik weinig merken v.w.b. geluid in vergelijking met een coupe.
Geplaatst: 01 aug 2008 10:05
door WdePundert
Het is in ieder geval stiller dan wanneer je met een eendje open rijdt.

Geplaatst: 01 aug 2008 10:07
door LUAP
Hèh hèh forumers,
Het is gelukt mijn foto's staan in mijn album. De zwarte 964C2 is van bj 90 en heeft een gereviseerde motor. Omdat de motor begin dit jaar toch open was is er gelijk een snellere nokkenas ingezet, is de luchthuishouding aangepast, een lege katvervanger, en een andere uitlaatbocht opgezet. E.e.a. allemaal door Carman in Strijen uitgevoerd. Resultaat +/- 300pk. De Felsengrüne 3.2 g50 coupé is van bj 86. Ook deze auto is grondig aangepakt. Er zit een compleet gereviceerde motor in en tevens is de carosorie helemaal gerestaureerd en daarna compleet weer overgespoten in de originele lak.
Geplaatst: 01 aug 2008 16:41
door Agima
Mooie foto's, welkom!
300
Geplaatst: 01 aug 2008 17:46
door Gizmo
Die 300 is gemeten of opgegeven door degene die de nokkenassen erin heeft gezet?
Geplaatst: 01 aug 2008 19:06
door LUAP
Inderdaad opgegeven door Carman in Strijen.
Geplaatst: 01 aug 2008 23:20
door p964c4
heb je specs van die nokkenas en katvervanger (merk,model,serienr etc...)?
interesseert mij ook wel
met die uitlaat bedoel een cup-uitlaat?
Geplaatst: 02 aug 2008 0:38
door MS964
Meten is weten
Geplaatst: 02 aug 2008 1:19
door Gizmo
Wordt dan toch eens tijd voor een rollerbankje. Dit zijn nu aannames en geen feiten dus de 300pk's zijn voorlopig gebakken lucht.
Geplaatst: 02 aug 2008 7:47
door DeniS2
en ook nog een gele 968
