Even voorstellen
Geplaatst: 16 aug 2008 10:19
Ik vond het inmiddels wel tijd worden dat ik mij even ga voorstellen, dus...
Ik ben Allard, woon in Weidum (Friesland). Ik ben inmiddels meer dan een jaar in het bezit van een 944 type 2 uit 1986. Deze heb ik op marktplaats gevonden na een lange zoektocht naar een 944 opknapper met veel werk, voor weinig geld, en daar voldeed deze aan.
Had jaren stil gestaan in een schuurtje. Remmen zaten totaal vast geroest, een grote deuk in de linker voorkant, en een motorblok wat volledig onbruikbaar was door een vastloper.
Zoals op de foto te zien was de cilinderwand gescheurd, de zuiger doormidden, en de drijverstang had een gat in de zijkant en in de carterpan van het blok geramd. (moet nogal lawaai hebben gehad.
Ik ben rustig gaan restaureren. Inmiddels heb ik de remmen weer optimaal werkend (en glanzend) gekregen, voorplaatwerk vervangen, en nog veel meer gerepareerd.
Ook heb ik een ander motorblok gekocht.
In dit gekochte blok bleek de mayonaiseachtige sludge te zitten. Thuis leek dit te liggen aan een gescheurde oliekoeler. Deze heb ik vervangen, en heb het blok gespoeld, en de distributieriem vervangen en gespannen. Heb de uitlaatspruitstukken met hittevaste verf zwart gespoten, en de kop wat gepolijst. De koppelingsschijf was kapot, dus die heb ik vervangen. Hierna het blok in de wagen gelepeld.
Starte niet meteen, maar na wat aanpassingen aan het elektrisch systeem werkte ie perfect!
Natuurlijk eerst wat ingedraaid, en daarna een stukje gereden. Rijdt als een sneltrein, en ligt als een dijk op de weg!
Er moet nog veel aan deze prachtige wagen gebeuren, en ik hou jullie daar mee op de hoogte.
Groeten, Allard
Ik ben Allard, woon in Weidum (Friesland). Ik ben inmiddels meer dan een jaar in het bezit van een 944 type 2 uit 1986. Deze heb ik op marktplaats gevonden na een lange zoektocht naar een 944 opknapper met veel werk, voor weinig geld, en daar voldeed deze aan.
Had jaren stil gestaan in een schuurtje. Remmen zaten totaal vast geroest, een grote deuk in de linker voorkant, en een motorblok wat volledig onbruikbaar was door een vastloper.
Zoals op de foto te zien was de cilinderwand gescheurd, de zuiger doormidden, en de drijverstang had een gat in de zijkant en in de carterpan van het blok geramd. (moet nogal lawaai hebben gehad.
Ik ben rustig gaan restaureren. Inmiddels heb ik de remmen weer optimaal werkend (en glanzend) gekregen, voorplaatwerk vervangen, en nog veel meer gerepareerd.
Ook heb ik een ander motorblok gekocht.
In dit gekochte blok bleek de mayonaiseachtige sludge te zitten. Thuis leek dit te liggen aan een gescheurde oliekoeler. Deze heb ik vervangen, en heb het blok gespoeld, en de distributieriem vervangen en gespannen. Heb de uitlaatspruitstukken met hittevaste verf zwart gespoten, en de kop wat gepolijst. De koppelingsschijf was kapot, dus die heb ik vervangen. Hierna het blok in de wagen gelepeld.
Starte niet meteen, maar na wat aanpassingen aan het elektrisch systeem werkte ie perfect!
Er moet nog veel aan deze prachtige wagen gebeuren, en ik hou jullie daar mee op de hoogte.
Groeten, Allard
