Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 4:48



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911T 2.0 1968
Bericht Even voorstellen
Na een paar maanden meelezen zal ik me eens netjes voorstellen.

Ik ben Richard en sinds een week ben ik de gelukkige bezitter van een Porsche 911T 2.0 uit 1968.

Zo lang als ik me kan herinneren ben ik Porschefan maar tot kort geleden durfde ik de stap van een moderne auto naar een klassieke Porsche niet te wagen.
Een vriend van me die een 911S bezit heeft me echter weten over te halen en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. :lol:

Tot nog toe heb ik weinig in de Porsche gereden, omdat deze nog niet APK gekeurd is en de onderdelen nog niet geleverd waren, maar daar komt snel verandering in.

De kilometers die ik gereden heb zijn echter verschrikkelijk mooie kilometers geweest, alleen het geluid al achter je is verslavend.

De Porsche verkeert van buiten in een redelijk tot goede staat maar het interieur is helemaal op.
Technisch verkeert de auto in een zeer goede staat, de auto is door de (strenge) aankoopkeuring van Car Care gekomen dus dat moet goed zitten.
Na de noodzakelijke werkzaamheden voor de APK keuring (spiegeltje, rubbers stabilisatorstang e.d.) begint dan ook de zoektocht naar een bedrijf wat het interieur kan restaureren o.a. stoelen bekleden, hemel en tapijt vervangen.

Iedereen in ieder geval hartelijk bedankt voor alle tips en trucs (o.a. de Porsche bijbel aanschaffen) die ik hier op het forum gevonden heb, het heeft de zoektocht goed op weg geholpen.

Ik hoop hier nog veel te leren. :P


Afbeelding


25 okt 2004 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Welkom Richard, en héél veel plezier gewenst met je 911. Prachtige wagen btw :D


25 okt 2004 21:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Welkom Richard, zeker een mooie 911 lekker klassiek :!: Veel plezier hier en tot gauw...

Je had je gerust eerder mogen aanmelden hoor :twisted:
_________________________________________
Kevin, "Adult" met Porsche geduld.:D


25 okt 2004 21:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
welkom
gefeliciteerd met die prachtige kar :!:
stomme vraag misschien, maar waarom is je nickname marc911 als je richard heet :shock:
_________________________________________
Got coffee?


25 okt 2004 22:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911T 2.0 1968
Bericht 
Dank jullie voor het welkom. :thumleft:

Marco schreef:
stomme vraag misschien, maar waarom is je nickname marc911 als je richard heet :shock:


Hehehe, helemaal geen stomme vraag hoor.

De naam Richard is meestal al bezet op fora (zo ook hier) en mijn tweede naam is Marc.
De persoon die onder Richard aangemeld is heeft al meerdere posts op zijn naam staan en om verwarring te voorkomen....

Er heeft zich trouwens ook een Marc aangemeld maar die heeft nog niet gepost. :P


25 okt 2004 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Even voorstellen
Marc911 schreef:
Na een paar maanden meelezen zal ik me eens netjes voorstellen.

Ik ben Richard en sinds een week ben ik de gelukkige bezitter van een Porsche 911T 2.0 uit 1968.

Zo lang als ik me kan herinneren ben ik Porschefan maar tot kort geleden durfde ik de stap van een moderne auto naar een klassieke Porsche niet te wagen.
Een vriend van me die een 911S bezit heeft me echter weten over te halen en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. :lol:

Tot nog toe heb ik weinig in de Porsche gereden, omdat deze nog niet APK gekeurd is en de onderdelen nog niet geleverd waren, maar daar komt snel verandering in.

De kilometers die ik gereden heb zijn echter verschrikkelijk mooie kilometers geweest, alleen het geluid al achter je is verslavend.

De Porsche verkeert van buiten in een redelijk tot goede staat maar het interieur is helemaal op.
Technisch verkeert de auto in een zeer goede staat, de auto is door de (strenge) aankoopkeuring van Car Care gekomen dus dat moet goed zitten.
Na de noodzakelijke werkzaamheden voor de APK keuring (spiegeltje, rubbers stabilisatorstang e.d.) begint dan ook de zoektocht naar een bedrijf wat het interieur kan restaureren o.a. stoelen bekleden, hemel en tapijt vervangen.

Iedereen in ieder geval hartelijk bedankt voor alle tips en trucs (o.a. de Porsche bijbel aanschaffen) die ik hier op het forum gevonden heb, het heeft de zoektocht goed op weg geholpen.

Ik hoop hier nog veel te leren. :P



Afbeelding



Dit is een model entree zeg :thumright: alle goeds gewenst met deze P :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


25 okt 2004 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Hoi Richard Marc :lol: Welkom en veel fun met je Porsche :D
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


26 okt 2004 0:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Nou op naar de eerstvolgende meet & greet. Ik wil jouw auto wel eens in het echt zien. Have fun en welkom hier Richard Marc :wink: !
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 okt 2004 6:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Welkom hier en veel succes!
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


26 okt 2004 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
Welkom. Een fraaie klassieker is altijd welkom :P


26 okt 2004 8:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marc911 schreef:
De naam Richard is meestal al bezet op fora (zo ook hier) en mijn tweede naam is Marc.
De persoon die onder Richard aangemeld is heeft al meerdere posts op zijn naam staan en om verwarring te voorkomen....

Er heeft zich trouwens ook een Marc aangemeld maar die heeft nog niet gepost. :P


Da's pas FAQwerk ! een entree met meteen een foto erbij !!
OP naar de Junkie status :?: :wink:

Welkom RM911 :ba: en nu maar hopen dat je gebakje snel een geldig keurinkje heeft ....
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


26 okt 2004 9:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Schitterende porker... Eenvoudigweg schitterend...
En weest welkom!


26 okt 2004 10:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Coördinator TD
Bergen op Zoom
Bericht 
WELKOM
op dit forum. :D

Mooie auto ! :shock: :shock:
Greetz


26 okt 2004 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Helemaal top, zo'n klassiekertje :D

Heb je bewust voor een SWB gekozen?
(en zo ja, waarom)

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


26 okt 2004 17:28
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911T 2.0 1968
Bericht 
Nogmaals bedankt iedereen!

@ Jeroen914, volgens mijn onderzoek (Peter Morgan :wink: ) is dit al een long wheel base model.

De B-serie is vanaf augustus 1968 geproduceerd en deze is van september 1968.
Uiteraard heb ik het chassisnummer nog even gecontroleerd en ook op basis daarvan zou het een B-serie auto moeten zijn.

Ik dacht in eerste instantie ook dat alle 1968 Porsches SWB waren dus ik maakte me, gezien de slechte reputatie, eerst wel een beetje zorgen.
Maar ook al was het een SWB geweest had ik hem toch niet laten staan. :P


26 okt 2004 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Waaaaaaw .... prachtig Porschke :!: :!:
En helemaal de "juiste" kleur ... 8)

Eneuuu welgekomen alhier :!: :wink: Richard Marckx ... onee das een andere ... :lol:


27 okt 2004 6:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Marc911 Ik heb effe je foto's van je P bekeken. Een vriend van me heeft er ook zo een. Echt een mooi karretje hoor.


10 nov 2004 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Een hele mooie auto,maar een beetje hoog op de wielen volgens mij.
Of komtíe net bij Paul van de garagebrug af?? :lol:
veel plezier en tot de eerste meeting.............
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


10 nov 2004 21:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
de foto is niet bij Paul voor de deur gemaakt


10 nov 2004 23:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911T 2.0 1968
Bericht 
André 3.0 schreef:
Een hele mooie auto,maar een beetje hoog op de wielen volgens mij.


Hehe, hij lijkt inderdaad hoog op de wielen te staan maar dat komt (denk ik) omdat er 14" velgen onder zitten.
Op het verlanglijstje staan nog 15" exemplaren met wat breder rubber, nu 175 voor en 185 achter. :oops:

De foto is trouwens voor de garage van een vriend van mij gemaakt waar we in de avonduren aan de auto werken.
De complete verlichting (incl. bedrading) is inmiddels vernieuwd, diverse roestplekken zijn behandeld en verschillende rubbers zijn vernieuwd.
Eind deze week wordt de auto gekeurd en kunnen we gaan sparen voor de volgende ingreep, het interieur.

@ Blauwe Kikker, bedankt!


11 nov 2004 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Bericht 
Richard,

Ik heb net zelf mijn `73 targa s gerestaureerd en ben verschllende adressen tegen gekomen. Voor de gehele tapijtset ben ik bij KHM in Duitsland goed geslaagd, past goed en vond het niet duur (548 euro)
www.cabrio.de . Bij www.tweeks.com in amerika alle rubbers besteld waarbij 1 verkeerd was. 1 telefoontje was genoeg om gelijk een nieuwe opgestuurd te krijgen. Zelf heb ik voorstoelen en zitjes plus leuningen van achterin die ik evt. wel wil verkopen mocht je dat nodig hebben.
grtz


13 nov 2004 1:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911T 2.0 1968
Bericht 
911 jubileum schreef:
Zelf heb ik voorstoelen en zitjes plus leuningen van achterin die ik evt. wel wil verkopen mocht je dat nodig hebben.
grtz


Bedankt voor de tips, ik zal ze onthouden.

Wat betreft de stoelen, is het de bedoeling de originele te behouden.
Er zit nu een soort kunstlederen bekleding op de Recarostoelen en de bedoeling is deze opnieuw te laten bekleden met volledig leer of een baan stof in het midden (origineel Porsche).

Voorlopig heb ik de handen echter vol aan de verlichting, er moest meer vervangen worden dan verwacht omdat er ergens sluiting in de bedrading zit.
Met een beetje geluk wordt dat vandaag opgelost, we zijn inmiddels bezig de complete bedrading te vervangen vanaf de accu/zekeringkast naar de verliching voor en achter.

Je aanbod voor de stoelen zal ik zeker in mijn achterhoofd houden, als we nog meer problemen tegenkomen gaat dat helaas ten koste van het interieurbudget en zal ik (tijdelijk) een goedkopere oplossing moeten verzinnen. :wink:

Groeten,

Richard


13 nov 2004 11:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.