Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 18:38



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ik zal me dan ook maar even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (986)
Amsterdam
Bericht Ik zal me dan ook maar even voorstellen
Ik ben aangestoken door 2 collega's van mij met het Porsche virus. Eén heeft een 911, de ander een Boxster.

Nu heb ik 2 jaar al een leasebak en wil graag een cabrio privé gaan rijden. En ik wilde op dit forum eigenlijk meer informatie inwinnen. Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet helemaal uit of ik een BMW M Z3 wil of een Boxster. Voor jullie zal dit misschien als vuil in de oren klinken, maar ik weet het gewoon nog niet.

Ik probeer er dus achter te komen, waarom ik voor de Porsche zou moeten gaan.

Het zal een 2e hands zijn, met ongeveer 100.000km. En uiteraard wil ik er nog een aantal jaartjes plezier van hebben. Ik neem aan dat ik met de Porsche de 250.000km wel moet kunnen halen. Dit soort informatie probeer ik te verzamelen.

Alvast bedankt! En laat maar horen, misschien heb ik het virus straks ECHT te pakken ;-)


20 nov 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik zou voor die z3m gaan, of anders een 911 cabrio
_________________________________________
Got coffee?


20 nov 2008 22:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
:idea: B.M.W. kopen , en regelmatig ruilen met de 2 collega´s . :wink:

Serieus , in beide rijden , en dan de (voor jou) juiste beslissing maken .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


20 nov 2008 22:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Heb een Z3M coupe gehad , zou ik niet pakken , worden in USA gebouwd , kan je ook zien. Niets strak en zelfs een beetje rommelig gebouwd . Lekker laten staan . De bouwkwaliteit van een Porsche is vele malen beter nog maar niet te spreken van de emotie 8)

Suuces :!:
_________________________________________
Timeless objects


20 nov 2008 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Tip: eerst 2 weken elke avond op dit forum rondneuzen.

Daarna je keuze maken :wink: :!:

Welkom!!
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


20 nov 2008 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (986)
Amsterdam
Bericht 
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zal zeker blijven rondneuzen op dit forum!


20 nov 2008 22:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb met zowel de Boxster als de Z3m (Roadster en QPe) ervaring. Mijn keus absoluut voor de M gaan t.o.v. een Boxster. Meer fun voor je geld. Maar goed emotie speelt een grote rol dus met beiden gaan rijden. Beide auto's zijn van goede kwaliteit ondanks dat de M in Amerika is gemaakt :wink:


21 nov 2008 0:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Welkom. ALS je eenmaal het Porschevirus te pakken hebt, is er geen weg meer terug :P Succes met je keuze! En daarna veel plezier tijdens je zoektocht.
_________________________________________
PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl
Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl


21 nov 2008 9:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Welkom op het PForum. 8)

Ik zou het wel weten, maar ja bij mij heeft het Pvirus al toegeslagen. :wink:
_________________________________________
"There is no substitude"


21 nov 2008 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Ik weet niet wat het budget is....

Maar ik zou de overweging 911 Cabrio ook gaan maken.... Is naar mijn mening even iets meer beleving dan een boxster. :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 nov 2008 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom hier, enne... er gaat niets boven een 911 cabrio. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 nov 2008 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier! En om alle misverstanden vóór te zijn: wij van het Porscheforum adviseren de Porsche Boxster (of de 911). :wink:


21 nov 2008 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Doet me hieraan denken:
Afbeelding
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 nov 2008 14:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (986)
Amsterdam
Bericht 
Dank je voor de reacties...

Ik denk dat het budget zo'n 20 - 25k wordt.
Mijn vader woont in Duitsland, daar schelen de prijzen nogal wat met NL.
Hoewel hoe langer ik zoek, de prijzen hier ook goed scherp zijn...


Verder moet er airco in zitten... Radio en Navigatie kun je er altijd later los in doen, dat is minder belangrijk. Ook 18" of 19" inch kunnen er later onder.


21 nov 2008 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
rovanderwal schreef:
Hoewel hoe langer ik zoek, de prijzen hier ook goed scherp zijn...
.


Soms nog scherper..... :idea: (Was een tijdje geleden zo tenminste.... Ik hou me er nu niet meer zo mee bezig)

Zo te lezen gaat je interesse toch een beetje naar een modernere versie, aangezien hij ook zakelijk gereden gaat worden...

Iets minder modern, maar Persoonlijk :wink: kan ik de 3.2 Cabrio van harte aanbevelen hoor...


(klikkerdeklik)Misschien heb je hier nog wat aan
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 nov 2008 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Welkom!

De Boxster zal echt een pak minder hard gaan dan de Z3M maar ik vind wel dat hij er mooier (tijdlozer) uitziet :)
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


21 nov 2008 16:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (986)
Amsterdam
Bericht 
YohanV,

Bedankt voor de links!

En misschien heb je het wat verkeerd begrepen, maar ik ga er juist niet zakelijik mee rijden. Echt alleen voor privé, dus 10 - 12k per jaar. Voor het budget zal het denk ik toch een 986 worden.

Want ik heb al wel een beetje begrepen dat ik moet proberen om voor de S te gaan... Ook heb ik zelfs van BMW-kenner begrepen dat die rakket van een Z3M veel onrustiger zal rijden. Wel snel, maar onrustig...


Straks als ik een garage heb moet ie toch plaats maken voor mijn droomauto .... Shelby Cobra!


21 nov 2008 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Hey Ro! Welkom op het forum. ;-)

Je weet inmiddels wel hoe ik er over denk. Ritje in Z3 M Roadster valt sowieso te regelen. Valt ook prima rustig mee te rijden hoor. Als je tenminste je rechtervoet een beetje onder controle hebt.

Ik spreek je snel weer!
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 nov 2008 20:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Aanvulling op mijn reactie. Ik weet niet wat je met de auto wil gaan doen? Gaat het je om de prestaties dus acceleratie en top snelheid dan is de M de betere. Gaat het je om de wegligging dus het betere bochtenwerk en het toeren dan is de Boxster veruit de betere. Nadeel van een M is dat het originele onderstel waardeloos is. Wil je de prestaties uit de auto halen dan zal je van alles moeten gaan verbouwen. Denk aan een verlagingsset, stabilisator stang enz. Een Boxster is een porsche dus af fabriek een magneet op de weg. De M mag dan de prestaties hebben maar in het betere bochtenwerk zal de Boxster hem voorbijgaan. Hoop dat ik zo de heren Porsche forrummers tevereden heb gesteld :lol:


21 nov 2008 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij heeft Topgear ook wel eens een vergelijking tussen een Z3 en een Boxster gemaakt. Misschien is die uitzending via internet wel terug te vinden.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 nov 2008 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Yep, tijdje geleden maar is deze volgens mij

http://nl.youtube.com/watch?v=xsz8ZquK5j4
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 nov 2008 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad. Dat is'm. :thumright:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 nov 2008 15:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
ben met hetzelfde probleem bezig geweest beide getest en 110% voor de Boxster gegaan. de M kan wel sneller zijn maar voelt niet aan als een Porsche. gezien je budget moet een mooie 986 wel lukken een 911 cabrio niet. persoonlijk heb ik ook liever een frisse 986 met weinig km,s als een afgereden 911.
die frisse 911 komt nog wel een keer maar dan moet je je budget minimaal verdubbelen. succes met je keuze. :)
_________________________________________
voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com


22 nov 2008 19:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S (986)
Amsterdam
Bericht 
Hoe meer Porsches ik zie, des te mooier begin ik de auto te vinden. Het is gewoon een droom om zo'n prachtwagen voor mijn 30e te rijden.

Het zal nog een half jaartje duren voordat ik denk ik echt kan kopen, omdat mijn leasecontract dat dan toe laat. Maar mijn voorkeur gaat al een beetje uit naar de 'S', BMW is wel een beetje van de baan. Het is toch de emotie die los komt bij het merk :-D

Maar als er tegen die tijd een optie zoals deze te koop staat:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=80269517&pageNumber=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.modelDescription=S&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=20001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=2

WOW! Dan heb je toch echt een prachtwagen :-)
Dus het ziet er naar uit dat het een leuk aangeklede 'S' wordt als ik die tegen kom.

Echt super bedankt voor alle reacties en ik zal een plaatje bij mijn avatar toevoegen als een prachtige Porsche in mijn bezit is!!


23 nov 2008 14:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
henzel schreef:
die frisse 911 komt nog wel een keer maar dan moet je je budget minimaal verdubbelen. succes met je keuze. :)


een 3.2 cabrio kan prima voor dat budget, wel beetje zorgvuldig shoppen uiteraard, en ze staan er inderdaad niet met bosjes aangeboden (of je moet met ' fris' een 996 of jonger bedoelen..)


23 nov 2008 18:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.