Pagina 1 van 1
Eveneens verslaafd
Geplaatst: 24 mei 2010 13:55
door Roald
Mijn naam is Roald en ik heb gisteren al kennis gemaakt met een paar forumisten.
Ik had namelijk het geluk dat ik gisteren meekon/mocht naar de Nurburgring en dit was voor mij echt een geweldige ervaring.
Ik ben in het bezit van een C2 tiptronic uit '91 in de kleur Polarzilver.
Het project duurt vanwege tijdgebrek inmiddels al veel te lang, en is ook nog niet klaar, maar gelukkig inmiddels wel rijdende.
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 24 mei 2010 14:05
door bully
Welkom Roald.....foto's van je project zien we graag
klikhier...succes...
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 24 mei 2010 14:29
door ralf996
Welkom hier, en we zien inderdaag GRAAG foto's

Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 21:43
door Roald
Hierbij een paar foto's van 23 mei nordschleife:


Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 21:55
door Mark Nauta
Gaaf project!
Vertel eens wat meer over je aanpassingen als je wilt? Ben benieuwd!
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 21:56
door Roald
Dean schreef:Met de 993 Turbo motor? welkom!
Dank u,
Dat klopt, en zonder tiptronic, maar met een omgebouwde (van 4wd naar 2wd)993Turbo 6 bak.
Ook zonder motorsteunen overigens, dus ik overweeg om een goed set oordoppen aan te schaffen
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:04
door Roald
Mark Nauta schreef:Gaaf project!
Vertel eens wat meer over je aanpassingen als je wilt? Ben benieuwd!
964C2 Titronic, omgebouwd naar RS 3,8 (= turbobreed, en met de brede speedlines (9 en 11J) op de smalle achterdraagarmen (ET5) waardoor het velgbed heel diep is en dat staat hem goed.
Door mij aangeschaft zonder motor, en bak.
Heb met veel passen en meten en dingen zelf maken en aanpassen een 993Turbo erin gepropt. (Vandaar dat de originele RS klep niet meer paste en ik moest uitwijken naar een GT2 look).
993Turbo Vbak aangepast van 4wd naar 2wd.
Het vermogen van de motor is origineel, maar de auto weegt ongeveer 300 kg minder dan een 993Turbo
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:12
door rob964.c4
gaaf project,
ik zou alleen voor water to air koeling gekozen hebben om zo wel de standaard klep te houden.
voor de liefhebbers ik kreeg laatst nog een 993 turbo blok met versnellings bak, kabelboom en comp aan geboden
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:25
door Roald
rob964.c4 schreef:ik zou alleen voor water to air koeling gekozen hebben om zo wel de standaard klep te houden.
Daar valt iets voor te zeggen, ik had ook de intercooler kunnen aanpassen, maar ik kreeg de originele!! RS klep er niet bij, en die kosten een vermogen.
Misschien in de toekomst?
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:30
door Roald
Dean schreef:Geen urethane rubbers gebruikt voor de motorsteunen? Je zult elke trilling wel voelen en horen in de auto. Mooi project trouwens!
Porsche heeft voor de RS origineel stuggere rubbers, maar ook die bewegen nog te veel.
Ik kon vanwege ruimtegebrek geen rubbers monteren, dus alles moest star.
Ik heb ong. 3 mm tussen v-bak en carrosserie, en in de motorruimte zit ie klem.
Ik moet daar nog wat aanpassen, maar het meeste geluid komt van de baksteun, misschien dat ik nog ooit een dun laagje rubber monteer tussen de steun.
Aluminium steunen doen we trouwens standaard bij alle circuitauto's.
In het begin even wennen, maar het heeft ook wel iets.
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:42
door Master Ken
Erg leuk gedaan...... m.a.w. geen linker-handen.

Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:48
door Roald
Dean schreef:Je motor zal ook sneller op het gas reageren lijkt me.
Zeker in combinatie met de sportkoppelingset met lichter vliegwiel.
Voordeel: er zit geen zweimasse-swungrad meer in dus dat kan ook niet stuk!!!
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 22:49
door Roald
Master Ken schreef:Erg leuk gedaan...... m.a.w. geen linker-handen.

Anders is het voor mij ook niet te bekostigen, en ik houd wel van een uitdaging.
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 23:22
door Mark Nauta
Roald schreef:Mark Nauta schreef:Gaaf project!
Vertel eens wat meer over je aanpassingen als je wilt? Ben benieuwd!
964C2 Titronic, omgebouwd naar RS 3,8 (= turbobreed, en met de brede speedlines (9 en 11J) op de smalle achterdraagarmen (ET5) waardoor het velgbed heel diep is en dat staat hem goed.
Door mij aangeschaft zonder motor, en bak.
Heb met veel passen en meten en dingen zelf maken en aanpassen een 993Turbo erin gepropt. (Vandaar dat de originele RS klep niet meer paste en ik moest uitwijken naar een GT2 look).
993Turbo Vbak aangepast van 4wd naar 2wd.
Het vermogen van de motor is origineel, maar de auto weegt ongeveer 300 kg minder dan een 993Turbo
Ziet er wel erg gaaf uit zo met die dikke kont! Ook vind ik de GT2 spoiler goed staan op een 964, maar een RS 3.8 spoiler kon niet? Of zijn die niet te vinden/veel te duur? De bumper, is dat een (echte) RS bumper?
Eigenlijk verdient deze auto veel beter foto's dan de 2 die we nu zien, hint hint

Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 23:33
door RG996
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 01 jun 2010 23:48
door drknauf
kheb hem in het echt mogen begenieten hijs dope shit mannen, nog vettere mechanische geluiden dan een echte rs met sport koppeling
en hijs niet langzaam

man wat een beest
die foto hint had ik ook al opgegooid , gaan we toch samen markstert

maken we er een feestje van

Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 02 jun 2010 0:28
door Justin
Welkom Roald,
Held! 993 turbo motor in 964, topper!
Je eerste post is erg ingehouden i.v.m. foto's en dingen die omgebouwd zijn.
Ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen betreffende ombouw, dat klusje zal niet in een nachtje geklaard zijn geweest.
En die 993 turbo power, begint die nog niet te wennen?
Vindt je het niet vervelend als die 997 GT3 (RS'jes) aan je 'kont' kunnen blijven op de Ring??
En idd n.a.v. voorgaande posts, waarom geen super exclusieve 964 rsr look-a-like?
Indrukwekkende P...
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 03 jun 2010 0:37
door Roald
Jasje Dasje schreef:En die 993 turbo power, begint die nog niet te wennen?
Vindt je het niet vervelend als die 997 GT3 (RS'jes) aan je 'kont' kunnen blijven op de Ring??
Super mooie 964 heb je, niet goed zien op de avatar, maar staat ie op BBS'en??
Als je de kg's per pk uitrekent is ie gunstiger dan een 996 GT2, bij het acceleren aan het begin van de ring reed er toevallig ook eentje voor me, en die liep zeker niet uit, de afstand was echter te groot om te zien of ik wat naar hem toeliep.
Bij de eerste bocht echter ontdekte ik dat hij de baan wel kende en heb ik hem daarna ook nooit meer gezien

Vandaag had ik het heldere idee om vroeg op het gas te gaan bij het uitkomen van een erg flauwe bocht in z'n derde versnelling, maar hij ging nog dwars.
Het enige wat mij nu nog rest is leren rijden.
Ik zal ook maar niet vertellen wat voor auto ik dagelijks rijd.
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 03 jun 2010 7:57
door porscheware
Ik blijf even bij het uit/inbouwen van mn kevermotor .....
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 03 jun 2010 10:44
door Rene964c4
ziet er idd waanzinnig uit, ik hoop m een keer live te bewonderen
Re: Eveneens verslaafd
Geplaatst: 06 jun 2010 9:45
door Dimitri-Turbo
Mooie wagen

......
