Hoofd vs. hart
Geplaatst: 19 aug 2010 11:33
Na een lange hevige strijd tussen hoofd en hart is onlangs het hart met een welverdiende overwinning gaan strijken. De oorlogsbuit bestaat uit een, wellicht voor een aantal van jullie, bekende zwarte 964 carrera 2.
Voorgeschiedenis: sinds vele jaren ben ik bovengemiddeld geinteresseerd in, zelfs gepassioneerd door eigenlijk alle automobielen met een enigzins sportieve inborst. Een aantal jaren geleden heb ik de daaraan gerelateerde honger naar een wat krachtigere auto enigzins kunnen stillen door na lang sparen de 106xsi
(bijzonder prettige auto overigens) van mijn vriendin in te ruilen voor een zeker zo prettige, gloedjenieuwe MINI Cooper S Works (2003). Van deze auto hebben we nu nog dagelijks veel plezier.
Na enige tijd gaat het dan toch weer knagen. Na korte tijd gekeken te hebben naar een vervanger voor de MINI toch besloten om laatsgenoemde te houden, ten eerste omdat deze nog prima functioneert, en toch ook een klein beetje omdat de eerste Works generatie onlangs in de EVO werd getipt als een toekomstige klassieker.
Er moest dus een 3e auto komen (daar ik zakelijk de beschikking heb over een Audi A4 Avant). 1e overwinning van het hart. Vervolgens schoot het hart even volledig door richting een TVR Tuscan, pingpongde even naar een e46 M3, maar kwam ik tenslotte uit bij het 'compromis' waarvan ik eigenlijk van te voren al wist dat het zou moeten worden: een 911, waarbij ik om bugettaire redenen al snel bij de 964 uitkwam.
Al heel snel trof ik op een zondagmiddag op het internet een 964 die wel erg veel checkboxes van mijn wensenlijstje aanvinkte (carrera 2, zwart, grijs of blauw, handgeschakeld, geen achterruitewisser). Na de goedkeuringscyclus bij mijn wederhelft te hebben doorlopen heb ik betreffende auto ter plekke bekeken, zo veel mogelijk info over deze specifieke auto achterhaald (wat niet zo moelijk was aangezien de auto hier bekend was bij enkelen en ik dus aardig
wat van de geschiedenis van de auto van dit forum kon halen!) en uiteraard een aankoopkeuring laten doen. Toen deze positief uitpakte, en ik ook tot een overeenkomst kon komen met de verkoper, kon ik me voor het eerst eigenaar noemen van een Porsche.
Nu, enkele maanden later, nog geen enkele spijt van de aankoop. Ik heb sindsdien een aantal zaken laten aanpakken die bij de aankoopkeuring aan het licht zijn gekomen (remmen, motor achterspoiler, lichte drempel schade onderzijde en zo nog wat kleine zaken) en de auto staat er gewoon erg mooi bij op dit moment. Een accu/alarm probleempje daargelaten ook nog geen rare zaken gehad. Komende periode hoop dat dan ook vooral erg te gaan genieten van de auto.
Foto's van de auto heb ik ge-upload in mijn album, hopelijk correct en dus zichtbaar voor jullie.
Voorgeschiedenis: sinds vele jaren ben ik bovengemiddeld geinteresseerd in, zelfs gepassioneerd door eigenlijk alle automobielen met een enigzins sportieve inborst. Een aantal jaren geleden heb ik de daaraan gerelateerde honger naar een wat krachtigere auto enigzins kunnen stillen door na lang sparen de 106xsi
(bijzonder prettige auto overigens) van mijn vriendin in te ruilen voor een zeker zo prettige, gloedjenieuwe MINI Cooper S Works (2003). Van deze auto hebben we nu nog dagelijks veel plezier.
Na enige tijd gaat het dan toch weer knagen. Na korte tijd gekeken te hebben naar een vervanger voor de MINI toch besloten om laatsgenoemde te houden, ten eerste omdat deze nog prima functioneert, en toch ook een klein beetje omdat de eerste Works generatie onlangs in de EVO werd getipt als een toekomstige klassieker.
Er moest dus een 3e auto komen (daar ik zakelijk de beschikking heb over een Audi A4 Avant). 1e overwinning van het hart. Vervolgens schoot het hart even volledig door richting een TVR Tuscan, pingpongde even naar een e46 M3, maar kwam ik tenslotte uit bij het 'compromis' waarvan ik eigenlijk van te voren al wist dat het zou moeten worden: een 911, waarbij ik om bugettaire redenen al snel bij de 964 uitkwam.
Al heel snel trof ik op een zondagmiddag op het internet een 964 die wel erg veel checkboxes van mijn wensenlijstje aanvinkte (carrera 2, zwart, grijs of blauw, handgeschakeld, geen achterruitewisser). Na de goedkeuringscyclus bij mijn wederhelft te hebben doorlopen heb ik betreffende auto ter plekke bekeken, zo veel mogelijk info over deze specifieke auto achterhaald (wat niet zo moelijk was aangezien de auto hier bekend was bij enkelen en ik dus aardig
wat van de geschiedenis van de auto van dit forum kon halen!) en uiteraard een aankoopkeuring laten doen. Toen deze positief uitpakte, en ik ook tot een overeenkomst kon komen met de verkoper, kon ik me voor het eerst eigenaar noemen van een Porsche.
Nu, enkele maanden later, nog geen enkele spijt van de aankoop. Ik heb sindsdien een aantal zaken laten aanpakken die bij de aankoopkeuring aan het licht zijn gekomen (remmen, motor achterspoiler, lichte drempel schade onderzijde en zo nog wat kleine zaken) en de auto staat er gewoon erg mooi bij op dit moment. Een accu/alarm probleempje daargelaten ook nog geen rare zaken gehad. Komende periode hoop dat dan ook vooral erg te gaan genieten van de auto.
Foto's van de auto heb ik ge-upload in mijn album, hopelijk correct en dus zichtbaar voor jullie.