Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 11:49



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Voorstellen: Johan 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 1997, 2.5
Amsterdam
Bericht Voorstellen: Johan
Beste allemaal, Een paar weken geleden heb ik mijn eerste Porsche (Boxster 2.5 uit juli 1997) gekocht. Al een paar maanden volg ik dit forum, dus het leek mij een goed moment om mij ook even netjes voor te stellen nu. Ik ben 27 jaar, woon in Amsterdam en vlieg in mijn vrije tijd. Dit is mijn eerste auto en ik dacht ik doe het meteen goed ;). Ik heb de auto vooral voor het weekend, ik ga namelijk gewoon op de fiets naar mijn werk. De auto bevalt ongelooflijk goed! Ik heb al heel veel leuke reacties gekregen. Hoewel je soms ook wel jaloerse blikken toegeworpen krijgt, maar dat schijnt er een beetje bij te horen. Ik heb de auto tweede hands via marktplaats gekocht. De vorige eigenaar heeft hem in januari dit jaar uit Stuttgart geimporteerd. Hij rijdt veel dus stapt hij over op een Cayenne diesel. Kopen via marktplaats was misschien een beetje een gok, maar gelukkig maakte de verkoper een zeer goede en betrouwbare indruk. De auto is inmiddels uitgebreid gecontroleerd bij Porsche Centrum Leusden, en er zijn geen rare dingen naar voren gekomen. Alleen de remblokken voor moesten vervangen worden, maar dat kan natuurlijk altijd een keertje gebeuren.

Ik zou meteen ook een vraag willen stellen. Zoals op de foto's te zien is, zitten er 19 inch velgen/banden onder. Ik vind ze erg mooi, hoewel de meningen daarover kunnen verschillen, maar belangrijker vind ik het volgende. Porsche centrum Leusden vertelde mij dat er een schrijven is geweest vorig jaar aan alle Porsche dealers om uit te kijken met het plaatsen van 19 inch velgen onder een Boxster uit 1997. Hij is daar eenvoudigweg niet voor gemaakt/ontworpen. Nu heb ik vier originele velgen/banden meegekregen van de verkoper, dus vraag ik mij af of het verstandig is om die er nu onder te zetten.

Afbeelding
By younglawyer at 2011-07-30
Afbeelding
By younglawyer at 2011-07-30
Afbeelding


31 jul 2011 7:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996
Nijmegen
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Beste Johan,
Allereerst van harte welkom! Leuk dat je zo blij bent met je aanwinst, mooi zo!
Ik heb ervaring met 18 inch wielen onder mijn 996 en ook met 19 inch wielen voor mijn 997S.
Met een boxter heb ik echter geen ervaring. Wel denk ik dat het een goed idee is om het advies van een Porsche Centrum in acht te nemen. Zij hebben immers wel de ervaring en deskundigheid om daar over te oordelen?
Veel :drive: plezier in ieder geval! Ted


31 jul 2011 8:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom Johan. Goeie keus, Boxster! :cheers:
En als de velgen passen (nergens tegenaan schuren), lijkt mij een set originele Porsche-velgen onder een originele Porsche weinig kwaad kunnen. :popcorn:
Maar ik ben geen expert van de techniek, wel van de looks: ik zou ze lekker laten zitten (ze staan heel mooi :thumleft:)
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


31 jul 2011 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Mooie auto, gefeliciteerd, nu lekker :drive: ..!


31 jul 2011 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom Johan,

Mooie wagen.... heb destijds ook een boxster gehad en hier onder zaten ook 19inch! Het past gewoon en je kunt en mag er gewoon meerijden.... het probleem zat geloof ik ergens in de ophanging die niet helemaal berekend is op zulke grote wielen.. dus sneller slijtage.
Volgens mij van de draagarmen of schokbrekers?!
_________________________________________
Het leven gaat door..


31 jul 2011 10:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 1997, 2.5
Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Veel dank allemaal voor jullie aardige reacties! Wat Dimitri-Turbo zegt was inderdaad precies wat PC Leusden mij vertelde: de ophanging. Ik denk dat ik er nog even mee rond rijd en dan in de herst de originele velgen met winterbanden eronder laat zetten. Parkeren vind ik trouwens wel heel lastig met deze Porsche. Had in de eerste week al dat ik met de velgen tegen een stoeprand kwam (en er ook wat schade is ontstaan). Kon mezelf wel voor mijn kop slaan (ben namelijk heel voorzichtig en heb nog nooit schade gehad terwijl ik in Amerika ongelooflijk veel heb gereden), maar ja: uiteindeljik is het ook een gebruiksvoorwerp en moet je er ook niet te spastisch over doen. Dan heb je geen leven :)


31 jul 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Hier staat nog het eea over 19 inch onder een boxster... 986!

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=31134&hilit=boxster+18+inch
_________________________________________
Het leven gaat door..


31 jul 2011 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Johan, welkom!

Onder mijn Boxster S zit standaard 18", waarbij hij af fabriek iets is verlaagd en verbreed. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom er geen 19" onder zou kunnen. Als ze (zoals eerder vermeld) nergens aanlopen, gewoon laten zitten :D

Veel plezier met je Boxster!
_________________________________________
Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.

Modificaties:
- Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint
- K&N High-Flow Air Filter


06 aug 2011 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom hier Johan, mooie wagen :thumleft:


06 aug 2011 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom Johan, veel :drive: plezier met jouw mooie Boxter
_________________________________________
Less is more !


06 aug 2011 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom Johan

Laat de zomer nu maar beginnen en heel veel :drive:


06 aug 2011 15:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 1997, 2.5
Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Thanks! Vandaag naar Oberhausen gereden en eventjes 232 gereden. Heb in Duitsland V-Power met 100 octaan getankt. Weet niet of het echt helpt, maar ik verbeelde me dat hij wat soepeler reed. Gooi er hier in NL overigens BP ultimate 98 in...


07 aug 2011 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Mooie Boxster, Johan!

De wielen vind ik persoonlijk mooi staan, maar zou zelf ook twijfels hebben wanneer je hebt vernomen dat het schadelijk kan zijn voor de auto (en dus aardig wat geld kan gaan kosten). Geeft je toch een beetje onzeker gevoel tijdens iedere rit. Mijn advies zou zijn om nog 2 andere P dealers te bellen en na te vragen wat hun ervaringen zijn met dit.

Wat betreft de benzine. Ik weet dat volgens de boekjes euro 98 wordt voorgeschreven en dat de motor zich uiteraard aanpast aan lagere en hogere octaangehalten. Bij de Boxster vind ik het zelf ook zeer duidelijk merkbaar wanneer een ander "type" / merk benzine wordt getankt. Ook de Shell V-Power (is eigenlijk euro 97) loopt een stuk minder goed dan de BP Ultimate.

Hoe zijn trouwens de knipperlichten aan de voorzijde aangepast? Is dat een tinting-spray of is een stukje zwart vinyl gebruikt?

Groet,

Richard


08 aug 2011 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S
Castricum
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Erg mooi, zeker in combi met de 19".
Ik zou zeggen lekker laten zitten.
Veel rijplezier


09 aug 2011 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 2.5L i 83' turbo bumperkit. BMW 320 i Coupé 93"
Tiel
Bericht Re: Voorstellen: Johan
welkom Johan ,!

Prachtige auto !
ja leuke reacties das super he .
heb ik ook veel ( maar dat zal wel komen omdat ik nog een broekie ben ...)
idd jaloers is vrij normaal . kom 't vaak tegen , lekker boeie ...
nou moet ik zeggen ... ik ben toch ook wel een beetje jaloers hoor haha
dikke wagen !!

veel rijplezier en groetjes !

MVG Marlon Hak uit Tiel


09 aug 2011 23:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 1997, 2.5
Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
richardpian schreef:

Hoe zijn trouwens de knipperlichten aan de voorzijde aangepast? Is dat een tinting-spray of is een stukje zwart vinyl gebruikt?


Ik heb er naar gekeken, en volgens mij is het glas iets donkerder gemaakt. Stukje zwart vinyl kon ik niet ontdekken.


20 aug 2011 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Ziet er uit dat dit gespoten is met zo'n spray die speciaal voor achterlichten zijn... (kun je ook voor de voorkant gebruiken)... vaak gebruiken die Petjes gasten dit om hun achterlichten van de Golf, Astra, ed... zwart te spuiten.

Spray is te koop bij Brezan ed.
_________________________________________
Het leven gaat door..


20 aug 2011 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Dimitri-Turbo schreef:
Ziet er uit dat dit gespoten is met zo'n spray die speciaal voor achterlichten zijn... (kun je ook voor de voorkant gebruiken)... vaak gebruiken die Petjes gasten dit om hun achterlichten van de Golf, Astra, ed... zwart te spuiten.

Spray is te koop bij Brezan ed.


Ja, klopt. Het zijn de zogenaamde spuitbussen van Motip Dupli-color. Ik heb zelf de "rode variant" eens gebruikt op de achterlichten en ik moet zeggen dat het resultaat erg goed was.

@ Johan, ik hoop het niet voor je, maar ik heb weleens op de diverse fora gelezen dat auto's werden afgekeurd vanwege (achteraf) getinte lampunits. De keurmeesters gingen muggenziften dat verf is aangebracht, waardoor de lichtdoorlatendheid niet meer optimaal is.


20 aug 2011 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Klopt, maar daar is een simpele truuk voor: even verwisselen voor de keuring met origineel materiaal ... :afro:
alhoewel de politie er natuurlijk ook wel eens naar kijkt :smurf:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


20 aug 2011 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Mooie auto Johan! :thumleft:

Ik zou die 19-inchers er direct vanaf halen. De auto is nooit standaard geleverd met 19-inch, en de auto is er niet voor gemaakt. Zelf ben ik een groot fan van de Carrera Sport wielen, maar zal die nooit onder mijn 996 monteren (hoewel ze er prima onder zouden staan, zoveel is zeker), de 996 is niet gemaakt voor 19-inch. Je hebt meer slijtage, en je hebt ook kans dat je auto langzamer wordt (als die 19-inchers meer wegen, hoeft niet)

O ja, het effect van V-power racing 100 merkte ik duidelijk, mijn Audi S3 werd een stuk sneller op de Autobahn, het leek wel een sportauto :popcorn:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


21 aug 2011 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Mooi hoor Johan! En smaken verschillen maar ik vind die 19" zeker niet misstaan op je wagen. Wordt er een stuk agressiever van!

Veel plezier gewenst en dank dat je nu lekker (open) aan het rijden bent!


21 aug 2011 11:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 1997, 2.5
Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Ja klopt, ik ben heerlijk aan het rijden. Gisteren met mijn vader richting Overijssel en de Achterhoek. Hij houdt nooit zo van auto's, maar dit vindt hij geweldig. Ik hoop inderdaad niet dat ze moeilijk gaan doen over die lichten. En wat de banden betreft: ik laat ze vlak voor de winter vervangen. Wel grappig, volgens mij is het ongeveer 50/50 (ook hier op het forum) tussen diegenen die ze mooi vinden en die dat niet vinden. Op mijn werk kreeg ik ook "kritiek" van een van de partners (werk op een advocatenkantoor). Hij vond het niet kunnen en een aantasting van het originele karakter van de auto. Ik moet van hem zo gauw mogelijk de originele velgen/banden eronder doen hahahah.


22 aug 2011 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen: Johan
turbovelgen? supergaaf! LATEN ZITTEN!!!

nu is het 51/49 dus moet je ze wel laten zitten :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 aug 2011 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen: Johan
Welkom, veel Boxster plezier...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


22 aug 2011 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Voorstellen: Johan
BoxsterJohan volgens mij heb ik je een tijdje geleden zien rijden op de Europaboulevard. Turbovelgen staan de boxster goed!
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


23 aug 2011 11:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.