Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 22:16



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Bijna Porsche rijder maar welke? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Bijna Porsche rijder maar welke?
Hi, Mijn naam is Frank. Ik ben reeds jarenlang een fervent BMW-rijder. Op dit moment is mijn daily een 530i en de funauto een Z4M. Ik rijd sinds februari 2008 in de Z4M maar het is nu tijd voor wat anders. Mijn vriendin heeft een 320i cabrio (laatste model met stalen dak) maar is toch ook wel een Porsche liefhebber. Tijdens onze vakantie hebben we het er over gehad om er een te kopen. De Z4M gaat dan weg. Onlangs zijn wij met het Z3Forum naar Berlijn geweest en hebben wij een tussenstop gemaakt bij de Porsche fabriek in Leipzig. Erg leuk maar de BMW fabrieken hebben meer indruk gemaakt omdat de carrosserie daar ook in elkaar wordt gezet. Porsches worden in elkaar gelast door... Volkswagen :cry: (was nieuw voor mij) Om een lang verhaal kort te maken. In Leipzig stond een Boxter Spyder en mijn vriendin was gelijk verkocht. Ik vond de Boxter altijd al een beetje een vrouwenauto (sorry mannen hier die er een hebben) maar de Spyder is toch wel wat anders. Toch neig ik alles afwegende meer naar een 911 Cabrio Carrera (4)S van 2008 of 2009. Het wordt dus of een nieuwe Spyder of een recente 911. Ik vraag mij af of er al Spyder rijders zijn hier en wat hun ervaring met deze auto is. En ben ook heel benieuwd waar jullie voor zouden kiezen.
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


09 aug 2011 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Ach, als ik nog een los tonnetje had liggen wist ik het ook wel! :mrgreen:
Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


Laatst bijgewerkt door thedutchguy op 10 aug 2011 14:16, in totaal 3 keer bewerkt.



09 aug 2011 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Welkom hier Frank,
Je hebt natuurlijk wel een beetje een luxe-probleem.
Ik zou de 997 4S cabrio kiezen, maar uiteindelijk gaat het er om wat jij mooi vindt.
Een Boxster is in elk geval zeker geen net-niet-Porsche. Ik ben wel eens met iemand meegereden in een Boxster en dat is weldegenlijk een echte sportwagen.
Alleen door niet kenners wordt daar wel eens anders tegenaan gekeken.
Ik zou in jouw geval mezelf een plezier doen en op een mooie zaterdag eens lekker in beide modellen gaan sturen :drive:


09 aug 2011 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Als 3e auto en binnen gestald zou ik de Spyder wel aandurven. Hele mooi wagen.

Op dit forum rijdt (o.a.) Apolo2 volgens mij een Spyder.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 aug 2011 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
ik was gisteren bij Rotterdam en zij hebben een witte Boxster Spyder staan - helemaal geweldig!
zoals idd al gemeld alleen een linnen kap en wat men mij erbij vertelde was dat dit waterdichtheid niet garandeerd. dus wil je m alleen gebruiken op zonnige dagen dan is de Spyder een ultieme wagen en zeer zeer exclusief en da's toch ook wel leuk...

Maar hoop voor je dat Apolo2 nog reageert want die heeft er 1 en die kan je de voor- en nadelen zo opnoemen!
veel plezier met het maken van een keuze, een fout kun je niet maken naar mijn mening
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 aug 2011 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=32476


dit is een hele mooie....en goeie... :thumleft:
_________________________________________
HOOTERS.....;)


09 aug 2011 16:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Als funauto voor erbij :arrow: Spyder :!: :cheers:

Geweldige auto met bergen rijplezier. Mocht ik minder circuit georienteerd zijn dan zou het een mooi vervolg zijn voor mijn Porsche 'carriere' (na 996C2 en 996GT3).

Succes met de keuze en ik hoop voor je dat wat Spyder eigenaren zich melden hier :thumleft:

ps neem een witte 8)
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


09 aug 2011 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Frank welkom!
De spyder ziet er strak uit. Een 997 cabrio 4s is gewoon een dikke auto. Met name die van Peter hierboven.
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


09 aug 2011 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Helaas zonder ervaring, maar mijn keuze zou de Spyder zijn. Vind het inderdaad wel een stoere wagen, minimalistisch, rauw en lekkersturend zoals een Porsche moet zijn. Vooral als 2de of 3de wagen erg geschikt, niet bij dagelijks gebruik met dat geïmproviseerd dakje (dat dan wel weer veel charme heeft). In Duitsland zijn jonge exemplaren met lage kilometerstand (tot bijna 0km) te vinden vanaf 55.000 euro. Komt voor jullie Nederlanders natuurlijk nog BPM en dergelijke bij...

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=199056726
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=196313872
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


10 aug 2011 9:33
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Dank voor alle reacties. Had eigenlijk meer support voor de 911 verwacht. :( Nu kan ik dit forum niet gebruiken om mijn zin te krijgen. :wink:

@D.D. Zie geen foto's in jouw post en als ik "Album" aanklik dan krijg ik een foutmelding. ??? Ben wel benieuwd maar mijn vriendin heeft met een auto van voor 2009 zoiets van "je koopt de ellende van een ander" Onzin natuurlijk maar aangezien zij minstens de helft van de nieuwe auto gaat betalen moet ik daarmee wel rekening houden :(
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


10 aug 2011 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
In dat geval, een nieuwe spyder! 8)

Echt een ruig ding hoor, en zeker exclusiever dan een 997, vergeet ook niet dat binnenkort de nieuwe 991/911 uit komt, dan rijd je ineens wel in een tweedehands oud model 911...niks mis mee natuurlijk, maar ik zou een nieuwe spyder ook erg aantrekkelijk vinden!

Succes met het dilemma, wat het ook wordt, je gaat sowieso een hoop plezier tegemoet!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


10 aug 2011 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
(S)toploss schreef:
@D.D. Zie geen foto's in jouw post en als ik "Album" aanklik dan krijg ik een foutmelding.



ff inloggen
_________________________________________
HOOTERS.....;)


Laatst bijgewerkt door D.D. op 10 aug 2011 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.



10 aug 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Hier de opmerking van Apolo2 over het minimalistische dakje.

Als je geen fotos ziet, ben je dan wel ingelogged :?:

Oh ja, een 911 (bijna elk type :D ) geen Boxster, ook niet deze exclusieve Spyder.
Maar ben ook geen cabrio fan :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


Laatst bijgewerkt door Paul II op 10 aug 2011 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.



10 aug 2011 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
(S)toploss schreef:
Ben wel benieuwd maar mijn vriendin heeft met een auto van voor 2009 zoiets van "je koopt de ellende van een ander" Onzin natuurlijk maar aangezien zij minstens de helft van de nieuwe auto gaat betalen moet ik daarmee wel rekening houden :(



ik verkoop geen ellende.....zeker niet via het porsche forum.....
_________________________________________
HOOTERS.....;)


10 aug 2011 11:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Was idd niet ingelogd. Mooie car overigens D.D. Ik kom regelmatig in Noordwijk, mss zie ik hem een keer IRL

Commentaar over dakje Spyder gelezen. Txs voor de link PaulII Tja dat vind ik toch wat minder. En geen airco :scratch:

D.D. schreef:
(S)toploss schreef:
Ben wel benieuwd maar mijn vriendin heeft met een auto van voor 2009 zoiets van "je koopt de ellende van een ander" Onzin natuurlijk maar aangezien zij minstens de helft van de nieuwe auto gaat betalen moet ik daarmee wel rekening houden :(



ik verkoop geen ellende.....zeker niet via het porsche forum.....
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


10 aug 2011 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Hee (S)topless,

Een ding is simpel, een nieuwe Spyder kan je niet meer bestellen, je zult het moeten doen met de enkele auto's die nog bij dealers staan (volgens mij in DLD en NL bij elkaar een stuk of 10-15).

Ik was eerst op zoek naar een 911 (ja ik ook) C4S (tja die heupen) van 2009-2010 en moest (en moet nog) niet veel hebben van de gewone Boxster....mooie auto maar door de rondingen idd iets te vrouwelijk. Bij de zoektocht zat ik op een zondagochtend door het raam van een Porsche dealer in de buurt te turen toen mijn oog viel op een model dat ik zo snel niet thuis kon brengen en dat stukken spannender uit zag dan de vele 911's die er voor stonden....het bleek de Spyder te zijn en hij kwam nogal binnen bij me. De dag erna heb ik verlof genomen, een proefrit gemaakt.....en de rest is history.

Als je fun zoekt biedt de Spyder echt wel meer dan de 911, veel lichtvoetiger, meer hardcore en focused op de weg en een wegligging die je veel meer vetrouwen geeft om eens een bochtje wat harder aan te snijden. Het rijdt veel speelser en daagt meer uit. De C4S is dan toch wel wat zwaarvoetig, hij voelt wat "serieus". Sportuilaat en Sportchrono maar ook PDC (zich naar achteren is slecht) zijn echt een must anders is de Spyder niet af...de rest is bijzaak. Voor de verkoop lijkt me airco ook gewoon verplicht ook al heb ik hem nog geen enkele keer gebruikt...als het er niet opzit schrikt dat toch wel kopers af.

Als ik de auto dagelijks of in elk geval regelmatig over langere afstanden zou inzetten dan zou ik nu met pijn in het hart toch kiezen voor een C4S wetende wat ik achter zou laten. Ik heb in het verleden na een autokeuze wel eens twijfel gehad of het alternatief niet ook leuk zou zijn geweest maar als ik nu een C4S zie twijfel ik niet over mijn keuze...maar de Spyder biedt dan ook precies dat wat ik zoek. Veel rijplezier, mooie lijnen die me aanspreken en hoe mooi ik de 911 ook vindt toch iets dan wat bijzonderder is en zal blijven vanwege einde produktie en voorlopig geen opvolger. Maar goed ik heb het nu over de twee auto's die op 1 en 2 van mijn verlanglijst staan!

De nadelen:
- Waarschijnlijk te hard afgeveerd voor sommigen (ik heb veel Audi gereden dus ik ben wat (erger) gewend)
- Het dakje is handwerk maar het doet zijn werk en zit er snel genoeg op na wat oefening
- De instap is diep en door de racekuipen is het niet even " hup op de keukenstoel springen" ...geen SUV zeg maar.
- Motortje showen kan niet
- Lusjes in de deur...ik vindt ze passen bij het geheel maar altijd die vragende blikken van de non-autoliefhebber
- Boven de 140 is het met dak erop nogal luidruchtig...niveautje Porsche Cabrio van voor de 996.

Voordelen heeft hij niet....dan blijft de Spyder tenminste een beetje uniek in NL ;-) Of anders...zo heb ik mijn vrouw overtuigd: Het is de lichste Porsche (wegenbelasting!), de zuinigste Porsche en de langzaamste (200km met dak).

Naar andere feiten moet je me maar even gericht vragen.


10 aug 2011 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Apolo2 schreef:
Als je fun zoekt biedt de Spyder echt wel meer dan de 911, veel lichtvoetiger, meer hardcore en focused op de weg en een wegligging die je veel meer vetrouwen geeft om eens een bochtje wat harder aan te snijden. Het rijdt veel speelser en daagt meer uit. De C4S is dan toch wel wat zwaarvoetig, hij voelt wat "serieus".

Zullen we eens afspreken op een circuit :?:
Op de openbare weg is lichtvoetigheid en wegligging beetje moeilijk te vergelijken :D

Zwaarvoetigheid komt door de voorwielaandrijving, met een C(2)S is daar geen sprake van :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


10 aug 2011 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Paul II schreef:
Zullen we eens afspreken op een circuit :?:
Op de openbare weg is lichtvoetigheid en wegligging beetje moeilijk te vergelijken :D
Zwaarvoetigheid komt door de voorwielaandrijving, met een C(2)S is daar geen sprake van :wink:


Circuit... alhoewel de uitdaging me wel goed in de oren klinkt denk ik niet dat dat ons het antwoord geeft wat we zoeken want de belangrijkste factor is die homp vlees achter het stuur en die is niet gelijk ;-)

Maar Paul, ben eerlijk...het is toch belangrijker dat hij prettig voelt op de gewone weg dan op een circuit...daar verbreng je toch maar incidenteel je tijd. Maar mbt de C2(S) ga ik met je mee, dat is idd een heel ander verhaal dan de C4S alhoewel ik alleen een C2 vs een C4S heb gereden en geen C2S als vergelijk.
De track-tijden van de Spyder en C2S liggen anders behoorlijk dicht bij elkaar en je ziet dat op de kortere circuits de Spyder in het voordeel is en op de iets langere de C2S...maar het gaat om tienden/hondersten van seconden dus erg close.
http://www.fastestlaps.com/cars/porsche ... pyder.html
Allemaal niet onlogisch aangezien de Spyder een stuk lichter is dan de Carrera en de C2S een betere pk/gewichtsverhouding heeft. Maar cijfers fappen vindt ik nooit zo spannend, het gaat me om de grijns die een auto op m'n gezicht kan toveren.....en dat zit nu snor.

Maar laten we niet kijken wie de langste heeft (die heb jij...911 :-) ) het zijn beiden fantastische auto's maar bij mij viel dit keer het kwartje naar de Spyder kant ipv een 911 :res: ....maar als ik de centen had waren ze beiden blijven staan voor een GT3


10 aug 2011 19:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Txs voor je uitgebreide reactie Apolo2. Waar baseer jij op dat de Spyder niet meer te bestellen is? Zie dat niet op de site van Porsche. Was het een tijdelijk gevoerd model? Ik meen gelezen te hebben dat airco niet leverbaar is ivm gewichtsbesparing die Porsche wilde realiseren maar jij hebt het dus wel?

Verder wordt het er niet eenvoudiger op. Ik denk dat ik idd beide modellen maar eens een dagje moet meenemen. Wat bedoel je eigenlijk met "motorje showen kan niet"? Over de andere nadelen. Mijn Z4M met 20" wielen is ook niet echt comfortabel maar het dakje blijf ik lastig vinden. Ben een druk op de knop gewend en ben nooit goed geweest in het opzetten van een tent.

Tenslotte, voordat jij en Paul II de broek laten zakken, het schijnt zo te zijn dat degene met het kleinste verschil tussen de wijsvinger en ringvinger wint :D
_________________________________________
Een dag niet geflitst is een dag niet gereden


10 aug 2011 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Apolo2, houd het bij vleselijke reacties, over de rest zijn we het wel ~ eens.

1 Wilde wel eens een wat grotere homp vlees aan mijn lijf, itt tot de meesten
2 Wie de grootste heeft zal me echt helemaal, eh ........... worst zijn :!: :wink:


(S)toploss, zou gewoon BMW blijven rijden:

Afbeelding

:P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


10 aug 2011 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Paul II schreef:
Zwaarvoetigheid komt door de voorwielaandrijving, met een C(2)S is daar geen sprake van :wink:


Vier geen voor paul :wink:


10 aug 2011 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
verderop hier een Boxster S black edition ook een beauty 8)


10 aug 2011 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
(S)toploss schreef:
Waar baseer jij op dat de Spyder niet meer te bestellen is? Was het een tijdelijk gevoerd model? Ik meen gelezen te hebben dat airco niet leverbaar is ivm gewichtsbesparing die Porsche wilde realiseren
Verder wordt het er niet eenvoudiger op. Ik denk dat ik idd beide modellen maar eens een dagje moet meenemen. Wat bedoel je eigenlijk met "motorje showen kan niet"? Ben een druk op de knop gewend en ben nooit goed geweest in het opzetten van een tent.
Tenslotte, voordat jij en Paul II de broek laten zakken, het schijnt zo te zijn dat degene met het kleinste verschil tussen de wijsvinger en ringvinger wint :D


Ik heb me een tijd terug door de dealer laten vertellen dat de Spyder tot en met juli te bestellen is (da's voorbij). Normaal beginnen dan ook de "Werksferien" en aangezien de Spyder in Zuffenhausen en niet bij Valmet in Finland wordt gebouwd kan ik me voorstellen dat ze de produktielijn aldaar gaan ombouwen voor de 991 (nieuwe 911) en dan kan ik me ook voorstellen dat ze Spyder en 911 niet meer gemeenschappelijk van de band kunnen laten rollen aangezien die modellen nu veel componenten delen maar de oude 987 en nieuwe 991 waarschijnlijk niet. Het model is sowieso tijdelijk, in die zin dat er van de nieuwe Boxster voorlopig geen spyder wordt gebouwd. Waarschijnlijk pas weer aan de end of lifecycle van de nieuwe Boxster.

Airco zit er standaard niet op net zoals bij een GT2/3, Cayman R maar is gewoon optioneel te bestellen.

Zelf rijden is sowieso het sleutelwoord, mijn smaak hoeft niet de jouwe te zijn. Ik was 100% overtuigd van de Spyder looks, twijfelde over H6 of PDK en had ook in eerste instantie bedenkingen bij het dak. De proefrit heeft de doorslag gegeven en er was geen weg terug meer. Uiteindelijk blij met de PDK keuze en het dak is iets waar ik niet bij stil sta. Mocht je dan toch bang zijn voor een afgang voor een vol terras in.....?Saint Tropez..? parkeer dan naast een lamborghini murcielago spyder dan ben je toch nog de held van de dag ;-) http://www.youtube.com/watch?v=mn04ItHDqPk. Dan is het Spyder dakkie een makkie!
Motortje showen kan niet aangezien je die niet zitten...sommige mensen hechten daar waarde aan maar nu is de Porscherijder wat dat betreft nooit echt verwend geweest.

Ik zal mijn broek aanhouden en de tent wel laten zakken zodra het weer wat verbeterd ;-)


@PaulII:
1: Laat die vlees wensen maar zitten want dan pas je niet meer in de kuipstoelen van een Spyder ;-)
2: Sorry maar je hebt toch echt de langste, Spyder 4.342 mm - 911 4.435 mm


10 aug 2011 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Als ik de keuze zou hebben, naast alle leuke speeltjes die jij al hebt..... dan zou ik zelf toch echt voor een unieke soort kiezen en dan toch ook de Spyder ;) .... en over de boxster gaan we het hier niet hebben :mrgreen: (vind ik zelf ook ZEER Porsche waardig :wink: )
_________________________________________
Het leven gaat door..


10 aug 2011 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
Bericht Re: Bijna Porsche rijder maar welke?
Als ik je zo hoor (geen airco?) zou ik voor een 911 gaan. De Spyder is een gestripte Boxster, alles gericht op gewichtsbesparing. Geen deurhandles, kuipstoelen etc.

Daarbij is het geen pretje met dat stoffen dakje in de harde regen te rijden.

Nadeel van 997.2 cabrio is dat je (straks) een oud model rijdt. Het beste lijkt mij om te wachten tot de 991's geleverd worden en dan goedkoop een 997.2 kopen.


13 aug 2011 19:44
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luniz95


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.