Nieuw, dus even klein verhaal.
Geplaatst: 27 okt 2011 16:47
Hallo,
Heb me gisteren aangemeld bij dit forum en zal even iets over mij en mijn Porsche vertellen. Mijn naam is Hans en ben 58 jr.
Ca. 3 jaar geleden een 964 bj '89 met een kapot gelopen motor gekocht. Motor gedemonteerd en geconstateerd dat 1 v/d drijfstanglagers was stukgelopen. Nieuwe drijfstang (goede gewicht), krukas laten slijpen, richten, balanceren, 0.25 mm overmaat lagerschaal en tevens alle andere krukas en drijfstang lagers vervangen. Bij lagerschade schrijft Porsche voor dat alle oliekanalen en spuitmondjes gereinigd moeten worden (flinke klus). Ook de nokkenas kettingen en glijbanen vervangen. Cilinders en zuigers nagemeten, waren binnen tolerantie. wel zuigerveren vervangen. In de koppen klepgeleiders, kleppen, klepveren (er waren er drie gebroken) kleprubbers en klepspieen en tuimelaars en asjes vervangen. 24 stuks kopbouten + moeren ook vervangen. Vier tapeinden tbv uitlaat bevestiging waren afgebroken, uitgeboord en nagetapt. Uiteraard alle afdichtingen/pakkingen vervangen. Verder nieuwe koppelingsplaat, koppeling gever- en nemer cilinder vervangen.
Na heel wat uren sleutelen en afstellen en nog eens controleren komt dan het grote moment en zowaar... hij liep nagenoeg direkt.
Na de eerste proefrit op olielekkage gecheckt, alles droog ook na ca 20k km toen ik hem verkocht was het blok nog kurkdroog
Heb nu een 993 bj 96 190k km, donkerblauw, laten keuren bij Paul Veens. Paar kleine ongemakjes, die ik in het techniek gedeelte van dit forum zal posten, maar verder prima auto.
Gr Hans
Heb me gisteren aangemeld bij dit forum en zal even iets over mij en mijn Porsche vertellen. Mijn naam is Hans en ben 58 jr.
Ca. 3 jaar geleden een 964 bj '89 met een kapot gelopen motor gekocht. Motor gedemonteerd en geconstateerd dat 1 v/d drijfstanglagers was stukgelopen. Nieuwe drijfstang (goede gewicht), krukas laten slijpen, richten, balanceren, 0.25 mm overmaat lagerschaal en tevens alle andere krukas en drijfstang lagers vervangen. Bij lagerschade schrijft Porsche voor dat alle oliekanalen en spuitmondjes gereinigd moeten worden (flinke klus). Ook de nokkenas kettingen en glijbanen vervangen. Cilinders en zuigers nagemeten, waren binnen tolerantie. wel zuigerveren vervangen. In de koppen klepgeleiders, kleppen, klepveren (er waren er drie gebroken) kleprubbers en klepspieen en tuimelaars en asjes vervangen. 24 stuks kopbouten + moeren ook vervangen. Vier tapeinden tbv uitlaat bevestiging waren afgebroken, uitgeboord en nagetapt. Uiteraard alle afdichtingen/pakkingen vervangen. Verder nieuwe koppelingsplaat, koppeling gever- en nemer cilinder vervangen.
Na heel wat uren sleutelen en afstellen en nog eens controleren komt dan het grote moment en zowaar... hij liep nagenoeg direkt.
Na de eerste proefrit op olielekkage gecheckt, alles droog ook na ca 20k km toen ik hem verkocht was het blok nog kurkdroog
Heb nu een 993 bj 96 190k km, donkerblauw, laten keuren bij Paul Veens. Paar kleine ongemakjes, die ik in het techniek gedeelte van dit forum zal posten, maar verder prima auto.
Gr Hans