964 C2 cabrio
Geplaatst: 14 apr 2012 7:39
Beste mede Porsche liefhebbers.
Zeker 10 proefritten heb ik gemaakt. Getriggered door de fantastische looks van de 911 verspreid over heel veel jaren en elke keer weer was ik teleurgesteld in het rijden na zo'n kort ritje. Toen ik mijn Alfa's 75 EVO en 3.0V6 zat werd besloot ik deze te verkopen en een 911 te kopen en "er dan maar aan te wennen". Het moest een 964 cabrio worden. Ik vond er eentje bij Cabrioland in den Haag, heb een kort rondje gereden en 'm gekocht. Dat is nu een jaar of vier geleden. Ik ben aan de auto verknocht geraakt toen mijn zoon naar een camping ergens achter Barcelona moest en ik besloot om in een weekend heen en weer te rijden. Toen is vast komen te staan da deze auto nooit meer zou worden verkocht.
Ondertussen hebben Enrico en zijn mensen van Porsche Service Haaglanden elk jaar aan mijn auto gewerkt om iets te verbeteren of (een enkele keer) eens iets te reparareren zoals:
Mechaniek cabriodak
Volledige motorrevisie bij 185K (ik heb toen zelf de nieuwe motorbeplating hittebestendig laten poedercoaten)
Installatie cuprohr en pijp in plaats van cat
Remmen spoelen, reinigen en RVS remleidingen
Sportkoppeling met licht vliegwiel
Ik zelf originele CUP1 velgen gered uit de klauwen van iemand die ze onder een Octavia wilde plaatsen.
Bilstein en Eibach onderstel met "domstrebe" (dit jaar)
En natuurlijk stopt ie er elk jaar nieuwe olie in (jaja met een nieuw filter)
Ik rij zo'n 5000 kilometer per jaar met de 964 in de zomermaanden en geniet van elke kilometer. De auto staat op Pirelli P Zero Corsa's en die maken samen met het gloednieuwe onderstel het sturen tot een feestje.
Voor volgende winter staat een reiniging van de tellers op de lijst; er zit een goudkleurige korrel in de tellers en die wil ik schoon hebben. Ook wil ik de KM teller dan draaien zodat ik het gebied waar de naald zich het meest bevindt ook kan zien. Ook overweeg ik heel vaak een keer Turbo stoelen aan te schaffen. Het verliezen van de originele looks houdt mij tegen. Eind mei staat er een klei en poetsbeurt met was op het programma.
Dagelijks rijd ik (zakelijk) sinds kort in een Golf GTI TDI uit 1996 in originele staat (20 jahre edition) met (vanaf volgende week) 150PK en 300 NM. De auto heb ik zojuist uit Duitsland gehaald en heeft vandaag nog maar 75.500 km op de teller. Daarvoor passeerden in de afgelopen jaren een Jeep Commander, Range Rover HSE, een Fiat 500 en een Audi A8. Mijn vrouw rijdt al 11 jaar in dezelfde Saab 9-3 Cabrio die ik ABSOLUUT niet mag inruilen. Uit nostalgische overwegingen heb ik ook een Simca Rallye 2 Coupe SRT (niet origineel) waar ik ook alleen 's zomers gebruik van maak.
2 auto's staan nog op mijn verlanglijst om ooit weer te hebben (nadat ik eerder door omstandigheden afscheid most nemen): Een Mustang coupe uit '66 met een '289' en een Camaro SS 30th anniversary uit '97.
Tot schrijvens en veel rijplezier, Klaas
Zeker 10 proefritten heb ik gemaakt. Getriggered door de fantastische looks van de 911 verspreid over heel veel jaren en elke keer weer was ik teleurgesteld in het rijden na zo'n kort ritje. Toen ik mijn Alfa's 75 EVO en 3.0V6 zat werd besloot ik deze te verkopen en een 911 te kopen en "er dan maar aan te wennen". Het moest een 964 cabrio worden. Ik vond er eentje bij Cabrioland in den Haag, heb een kort rondje gereden en 'm gekocht. Dat is nu een jaar of vier geleden. Ik ben aan de auto verknocht geraakt toen mijn zoon naar een camping ergens achter Barcelona moest en ik besloot om in een weekend heen en weer te rijden. Toen is vast komen te staan da deze auto nooit meer zou worden verkocht.
Ondertussen hebben Enrico en zijn mensen van Porsche Service Haaglanden elk jaar aan mijn auto gewerkt om iets te verbeteren of (een enkele keer) eens iets te reparareren zoals:
Mechaniek cabriodak
Volledige motorrevisie bij 185K (ik heb toen zelf de nieuwe motorbeplating hittebestendig laten poedercoaten)
Installatie cuprohr en pijp in plaats van cat
Remmen spoelen, reinigen en RVS remleidingen
Sportkoppeling met licht vliegwiel
Ik zelf originele CUP1 velgen gered uit de klauwen van iemand die ze onder een Octavia wilde plaatsen.
Bilstein en Eibach onderstel met "domstrebe" (dit jaar)
En natuurlijk stopt ie er elk jaar nieuwe olie in (jaja met een nieuw filter)
Ik rij zo'n 5000 kilometer per jaar met de 964 in de zomermaanden en geniet van elke kilometer. De auto staat op Pirelli P Zero Corsa's en die maken samen met het gloednieuwe onderstel het sturen tot een feestje.
Voor volgende winter staat een reiniging van de tellers op de lijst; er zit een goudkleurige korrel in de tellers en die wil ik schoon hebben. Ook wil ik de KM teller dan draaien zodat ik het gebied waar de naald zich het meest bevindt ook kan zien. Ook overweeg ik heel vaak een keer Turbo stoelen aan te schaffen. Het verliezen van de originele looks houdt mij tegen. Eind mei staat er een klei en poetsbeurt met was op het programma.
Dagelijks rijd ik (zakelijk) sinds kort in een Golf GTI TDI uit 1996 in originele staat (20 jahre edition) met (vanaf volgende week) 150PK en 300 NM. De auto heb ik zojuist uit Duitsland gehaald en heeft vandaag nog maar 75.500 km op de teller. Daarvoor passeerden in de afgelopen jaren een Jeep Commander, Range Rover HSE, een Fiat 500 en een Audi A8. Mijn vrouw rijdt al 11 jaar in dezelfde Saab 9-3 Cabrio die ik ABSOLUUT niet mag inruilen. Uit nostalgische overwegingen heb ik ook een Simca Rallye 2 Coupe SRT (niet origineel) waar ik ook alleen 's zomers gebruik van maak.
2 auto's staan nog op mijn verlanglijst om ooit weer te hebben (nadat ik eerder door omstandigheden afscheid most nemen): Een Mustang coupe uit '66 met een '289' en een Camaro SS 30th anniversary uit '97.
Tot schrijvens en veel rijplezier, Klaas