Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:34



Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Toekomstig porsche bezitter 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Begin jaren 90 werden inderdaad de toppers gemaakt; 964, 928... :mrgreen:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


16 okt 2012 19:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Weer een korte update. Na wordt rondneuzen en kijken gaat het steeds meer jeuken om nu een P aan te schaffen. Langer wachten kan, maar ik leef nu en wil eigenlijk zsm sturen. :drive:
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de afschrijving van een oudere P minimaal is waardoor ik in de toekomst altijd nog kan overstappen naar een nieuwer model zonder er financieel vel slechter van te worden.

Als gevolg daarvan ben ik nu rustig aan het rondkijken voor een leuke, niet al te dure, 964. Voornaamste eis is dat ie technisch in orde moet zijn en de carrosserie hard is. Km-stand en slechte lak zijn van ondergeschikt belang. Als iemand een tip heeft, dan hoor ik het graag :)


07 apr 2013 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
@Chris, naar mijn bescheiden mening zijn er 2 soorten 964-en, de "goedkope" slechte en de "dure" goede :wink:

Koopjes zoals de Murano groene van PaulW zijn daarop weer de uitzonderingen.


07 apr 2013 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
ChrisGT schreef:
Langer wachten kan, maar ik leef nu en wil eigenlijk zsm sturen. :drive:


Helemaal eens en ook mijn levensmotto!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


07 apr 2013 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
+1, :thumleft:
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


07 apr 2013 11:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Tja, keuzes. Als ik zo vrij mag zijn, kan niet in je beurs kijken en dat boeit me ook helemaal niet maar mijn persoonlijke ervaring is dat een oudere relatief duur is in onderhoud (tenzij je zelf handig bent) en een nieuwere goedkoper in onderhoud. Op de nieuwere schrijf je dan nog wel af terwijl de oudere waardevaster zijn. Maar of dat nog veel scheelt op een wagen van 8 tot 11 jaar oud????

Een mooie 996 met de betrouwbaardere 3.6 motor is in goede staat van onderhoud al te krijgen voor 25K, een 997 voor ca. 10K meer. Oudere modellen vind je ook rond die prijs maar dan heb je kans dat de leeftijd echt zijn tol gaat eisen en je dus leeg loopt op onderhoud. Ik zeg niet dat het zo is maar de mogelijkheid bestaat. Daarnaast ben ik van mening dat het nu zo langzaamaan wel gedaan is met de afschrijving op watergekoelde wagens. Veel verder zakken zal het (hoop ik niet meer)

Stel, je koopt nu een 997.1 voor 35K, rijdt daar 5 jaar in, geeft netjes de beurten etc en doet max. 10K/Km per jaar dan krijg je er nog tussen de 25K / 30 K voor terug. Dat is nog steeds afschrijving maar minder dan in bijvoorbeeld een nieuwe BMW. Koop je voor hetzelfde geld een 993 S of 4S (als je die al vind voor dat geld) dan zal die bij evt. verkoop wellicht nog hetzelfde opleveren en misschien meer maar hoe zit het met je onderhoudsplaatje? Olaf (Modje) heeft de zijne net terug van een flinke beurt (roest, spuiten, motor etc.) wagen is als nieuw maar bijna een jaar weggeweest en ik durf niet te vragen wat dat gekost heeft. Hans heeft laatst de motor van zijn 993 even laten opfrissen (ik meen bij een stand van ca. 153.000 km), ook niet voor weinig. Mooie wagens, waarde vast maar niet goedkoop.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat wagens t/m de 993 van binnen nogal ouderwets aandoen. Het lijkt een beetje alsof Porsche veel gedaan heeft aan het verbeteren van de rijeigenschappen en vermogen maar de binnenkant van de wagen overgeslagen heeft. Als je kijkt naar de binnenkant van een 964 en een 993 dan zie ik daar niet zo heel veel verschil in zitten. Ergo, persoonlijk was het voor mij een Showstopper. Ik was ook aan het kijken voor een 993, waardevast, schitterend design maar dat verouderde interieur vond ik niks. Maar goed, ik rij dan ook dagelijks in de wagen dus wilde ik een wat meer moderne uitstraling van binnen en wat meer comfort. Dan kom je al vrij snel bij een watergekoelde Porsche uit. Comfort en rijeigenschappen zijn gewoon beter in de nieuwere wagens dankzij allerlei elektronische hulpmiddelen. Idem met PK’s. Geluid van de waterkoeler is dan weer een stuk minder maar ook daar zijn oplossingen voor.

Kortom, wat wil je. Waardevast, minder PK’s , verouderde techniek maar wel een stuk emotie of relatief modern, meer power , voor een lagere aanschafwaarde maar wel afschrijving………….. ????

Rij gewoon eens in alles, 964, 993, 996 en 997 en kijk wat het beste bij je past. Voor wegenbelasting en verzekering maakt het weinig uit. Het is dus maar net wat het beste bij je past. Voor mij is het de 997 geworden, praktisch, power, modern maar vooral omdat ik hem dagelijks gebruik. Echter als ik nog en de positie kom voor een mooie 964 of 993 voor erbij zal ik het niet laten maar dan wel als fun en hobby auto.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


07 apr 2013 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Koopjes zoals die van PaulW doelde ik niet perse op, budget ligt tegen de 25k, daar moet m.i. toch wel iets voor te vinden zijn wat voldoet aan de wensen/eisen. Daarbij wil ik ook wel enige zekerheid van wat ik koop, het proces zoals bij PaulW zou voor mij teveel risico zijn.

Delnoy, jouw verhaal onderstreept eigenlijk de keuze voor een 964. Onderhoud van en oudje is inderdaad meer, maar wil ik proberen zoveel mogelijk zelf te doen. Van wat ik lees is dat best mogelijk bij een 911 (ook al ben ik niet overdreven handig). De P komt naast een leasewagen, dus wordt meer een hobby auto alleen wel 1 die dagelijks gebruikt moet kunnen worden. Het gaat me dan ook meer om emotie en rijbeleving dan comfort en gebruiksgemak.


07 apr 2013 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Nog elke dag blij met mijn 996 ! Gisteren nog compliment van een Engelsman gekregen... :drive: . Heb mijn auto gekocht onder garantie en zonder problemen rijd ik al een jaar rond! Normale onderhoud laat ik uitvoeren en qua kosten valt het reuze mee! Kortom tevreden 996 rijder en laat je niet gek maken door die luchtkokers... maak je eigen weloverwogen keuze ! Elke 911 geeft namelijk plezier ! :drive:
_________________________________________
Dromen zijn om waar te maken!


07 apr 2013 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
WillemB schreef:
@Chris, naar mijn bescheiden mening zijn er 2 soorten 964-en, de "goedkope" slechte en de "dure" goede :wink:

+2. En dat geldt niet alleen voor de 964 :wink:


07 apr 2013 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Het verhaal van delnoy is goed geschreven rij zelf al 15 jaar porsche en doordat de luchtgekoelde minimaal ook 15 jaar oud zijn ga je wel spreken van oudere auto's. Dus onderhoud gaat als je als geen uitsteller bent best wel in de papieren lopen want Porsche onderdelen zijn nu eenmaal duur. Bedenk dat goed. Bij mij nu servicebeurt, alle hitteschilden vervangen en complete nieuwe airco pomp verdamper etc.ben je zo flink een paar duizendjes kwijt en dan maar hopen dat de rest het houdt :roll:


07 apr 2013 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Met een budget van 25k heb je in principe alleen de keuze tussen een goede 964 en een goede 996. De 964 is wat oerser en waardevaster maar de 996 weer wat goedkoper in onderhoud en is bovendien jonger. Onderaan de streep (lees onderhoud plus afschrijving) zal het dus niet veel uitmaken tussen beide.
Probeer ze beide goed uit en bepaal zelf welke je het mooiste en fijnste vind. Laat vooral daarbij ook je emoties spreken! Succes met je keuze! :thumleft:
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


07 apr 2013 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Morgen kijken bij een 964, ben benieuwd. Ik heb e.e.a. gevonden aan aandachtspunten om op te letten, als iemand nog tips heeft dan zijn ze altijd welkom :)


26 mei 2013 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Heb je een link?....


26 mei 2013 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
@Delnoy: maar je had toch 7k onderhoud dit jaar? Tenminste meende me dat te herinneren uit 997/991 onderhoud draadje

Het kan toch alle kanten :roll:


26 mei 2013 20:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
ChrisGT schreef:
.. als iemand nog tips heeft dan zijn ze altijd welkom :)



Hoe en waar is het onderhoud gedaan :?:

Klopt de Km-stand (voor je gevoel) met het interieur en exterieur van de 964 :?:

Ben je van plan, nadat je eerst zelf hebt gekeken, een AKK uit te laten voeren :?:


... neem evt. iemand mee die (meer) verstand heeft van de 964, dan jijzelf :idea:


Als je een lakdiktemeter hebt ... meenemen :!:


26 mei 2013 21:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Akk sowieso, dat is de eerste voorwaarde. Lakdikte meter heb ik niet, maar heb nog wel een klein magneetje liggen en nu ingepakt :)


26 mei 2013 22:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
ik zou die blauwe in je avatar kopen :wink:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


27 mei 2013 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
ChrisGT schreef:
Morgen kijken bij een 964, ben benieuwd. Ik heb e.e.a. gevonden aan aandachtspunten om op te letten, als iemand nog tips heeft dan zijn ze altijd welkom :)

En?.............


27 mei 2013 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Zie viewtopic.php?f=11&t=38338&start=35

Even afkoelen en ondertussen zoek ik rustig verder :)


28 mei 2013 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=233406419

Vandaag bij deze gaan kijken. Auto moet nog omgebouwd worden tot eu spec en op kenteken gezet worden. Zit wat lakschade op de buitenspiegel en motorkap. Verder ziet er auto er van buiten en binnen goed uit, zeker gezien de km's (300.000).
Andere minpuntjes is een kapot middenconsole en niet goed werkend schuifdak. Onderhoudshistorie was niet echt voorhanden, boekje had 6 stempels, laatste van 2004 op 23.000 mijl. Er zou dus de laatste 9 jaar 160.000 mijl mee gereden moeten zijn.

Motor loopt netjes, lag een druppeltje olie onder de auto. Weet niet of dat normaal is maar als iemand adverteert met een droge motor zou ik dat niet verwachten.

Ik wordt nog teruggebeld met meer informatie incl. Carfax (die nog niet opgevraagd was?!).


22 jun 2013 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Ik las eerst wat je had geschreven en daarna pas op de link geklikt. Ik had nav jouw verhaal verwacht dat deze auto echt voor een prikkie te koop zou zijn, maar ik vind het niet echt een koopje :scratch:
Voor dat geld zou ik zelf dan liever iets kopen waar wat meer historie bij zat en dan ook met minder kilometers. Deze km stand met een rijke historie en een aansprekende prijs zou je kunnen overhalen om het risico te nemen, maar in dit geval....

Ik zou verder zoeken als je dit aan een P uit wil geven. In jouw verhaal denk ik te lezen dat je zelf ook wel wat twijfel hebt gezien je opmerking over het niet aanwezig zijn van onderhoudshistorie en de olie onder de auto.

P.s. Weet je zeker dat het druppeltje olie onder de auto ook echt van deze af kwam?
Ben benieuwd wat je gaat doen!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 jun 2013 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Oliedruppel zat precies onder het blok van de P en voor de rest was niets te zien, dus lijkt er wel op dat het van deze auto kwam.

Prijs is zeker te hoog voor de staat. Echter net een telefoontje gehad, ze hebben de carfax uitgevoerd en die klopt wel met het boekje. Km stand in 2004 was 123.000 ipv 23.000. Verkeerd gelezen dus :? Kwamen verder ook geen bijzonderheden uit dus dat is wel positief.
Er zat overigens ook nog een raar plamuur/spuit plek linksonder bij de voorruit. Leek me een gevalletje roest maar dat was niet echt te zien.


22 jun 2013 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
Zo, deze even reanimeren. Na wat jaren van afleiding en wat andere financiele keuzes is de zoektocht afgelopen maanden weer rustig begonnen.

Budget is wat hoger na wat sparen, dus vandaag bij 2 997 4s wagens wezen kijken. Waren allebei automaat. Niets op tegen maar bij de proefrit merkte ik toch een gebrek aan controle. Denk dat ik iets langer moet rijden om echt te ondervinden of het wat is.

Mocht iemand nog tips hebben of goede autos weten staan lees ik dat graag :)


03 feb 2018 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex boxster
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
lees net je hele post, had je toen maar voor 25 k een 964 gekocht was ie nu het dubbele waard :D


04 feb 2018 17:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toekomstig porsche bezitter
.. en een 964 Jubileum 3x zo veel :popcorn:

Als je toen wist, wat je nu weet - dan zat je hier niet :wink:


04 feb 2018 18:15
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.