Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 14:19



Antwoord op onderwerp  [ 839 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
996, I love it 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 996, I love it
Citaat:
Overige info:
Zeer speciale Carrera coupe R. Origineel Nederlands en Dealer onderhouden.
Importeur Pon heeft in samenwerking met de fabriek een speciale uitvoering laten maken van de 911 Carrera Coupe ter gelegenheid van de Auto RAI.
Gewijzigde cilinderkoppen, nokkenassen, in en uitlaatspruitstukken en niet te vergeten een aangepast motormanagement zorgen voor 345 PK.
Tevens is het onderstel 10 cm verlaagd en d.m.v. kortere - strakkere veren met zwaardere stabilizatoren, strakker ingestelde schokdempers hetgeen een sportievere rijstijl toestaat.
Verdere extra's zijn een in en uitschakelbare sportuitlaat, 18" turbovelgen,PSM stabiliteitsprogramma, Porsche HiFi pakket, verlaagde zwart lederen sportstoelen en metallic lak.




10 cm lijkt mij stug (letterlijk en figuurlijk).


30 sep 2012 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Ewout, en? al bezig met je oudejaarsconferance??????hahaha :cheers:


30 sep 2012 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 996, I love it
Weet iemand hoeveel er van deze R limited edition zijn gemaakt???
Maakt hem weerlicht nog meer bijzonder!


30 sep 2012 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Vanmiddag met de familie op pad in m'n Passat Variant 1.6 TDI. Bij de stoplichten zag ik de tegenligger al aankomen een mooie P 3.0 SC / 3.2 Carrera. Ff mijn raampje naar beneden en oh.. Wat is die luchtgekoelde rasp toch super om te mogen horen.
Vanavond m' n 996 onder het kleed vandaan gehaald, accudruppelaar eraf en rijden. Warmrijden in Nederland en dan lekker de auto 'loslaten ' in Duitsland .. Hier heb ik de P toch voor. Bij dik 250 vind ik het genoeg voor vandaag en rij lekker door met snelheden tussen de 200 en 240km/h. Terug in Nederland kijk ik of de cruisecontrol het nog doet en zet de P op 150km/h vast. Na de snelweg nog een paar 80km/h wegen met leuke rotondes ( remmen, insturen en weer gasgeven). Dan ben ik weer bij de opslag. Het was FIJN! Accu druppelaar er weer aan en het kleed er weer over. De 996 is nog aan het nagenieten en 'tikt' het uit van plezier. Wie heeft er nu eigenlijk het meest genoten?
_________________________________________
De precisie 911


14 okt 2012 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996, I love it
Denk de lokale benzinepomp... :wink:

Nee hoor geintje :mrgreen: Klinkt als een prachtige avond, alleen het weer is erg slecht (in regio Amsterdam in ieder geval).


14 okt 2012 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 996, I love it
Hier in het Noorden ook bagger weer vandaag, tenzij je Ayrton Senna heet of denkt te zijn :D


14 okt 2012 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996, I love it
Voor een 10 centimeter verlaagde auto, vind ik hem nog best hoog op de pootjes staan :wink:

Edit: Ewout was me een eeuw voor. :oops:


14 okt 2012 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Met een 996 redelijk exclusief tijdens de Nationale club rally van afgelopen wknd. Tijdens de zeer natte middag ritten is het toch wel fijn dat de airco in een 996 wél werkt en de ruiten goed ontwasemd. M'n 996 heeft het super gedaan en verdient komend wknd een uitgebreide wasbeurt.
_________________________________________
De precisie 911


05 nov 2012 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Wat kan een dagje vrij toch fijn zijn. Vandaag lekker mijn 996 vertroeteld en winterklaar gemaakt. Na de wasbeurt met twee emmers heb ik voor de eerste keer een auto behandeld met schoonmaak klei en spray. Dit is om de lak te reinigen en glad te maken. Ik had vooraf mijn twijfels, zeker bij mijn lakzwarte 996, maar het gaat eenvoudig en de lak wordt super glad. Daarna lekker de auto in de was zetten en uitpoetsen. Resultaat zie foto's in mijn album. De velgen eraf en schoonmaken met teerreiniger en daarna in de was zetten en weer monteren. Ruiten schoon, stofzuigen en foto's maken. Wat een fijne besteding van de dag. Druppellader aansluiten en het Kleed er overheen.
In mijn album staan de foto's op z'n kop (?) maar wanneer de foto wordt aangeklikt staat de foto goed.
Ik denk dat ik niet meer ga rijden tot aan de lente van 2013. Laten jullie de P ook overwinteren?
_________________________________________
De precisie 911


21 nov 2012 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 996, I love it
daily driver. al dat gehobby en gepoets :roll:
_________________________________________
oud is beter


21 nov 2012 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996, I love it
Citaat:
Ik denk dat ik niet meer ga rijden tot aan de lente van 2013.
:roll: niets leuker dan een elfje rijden in de sneeuw 8)


21 nov 2012 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996, I love it
Mijn 996 rijdt gewoon de winter door :drive:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


21 nov 2012 18:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996, I love it
Zo, ziet er glimmend uit.

De 996 gaat er dit weekend ook uit...


21 nov 2012 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Die van mij gaat de winter door , alleen met mooi weer gaat die de garage uit ! Geen druppellader af en toe een goede rit :cheers: woon werk verkeer word er niet mee gereden , het is een hobby auto.


21 nov 2012 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: 996, I love it
Ik lees hier regelmatig dat de auto de winterstalling ingaat maar dan mis je toch de gelegenheden zoals gisteren (dinsdag) met een zonnetje op de bol, lekker met mijn zoontje, open een tochtje te rijden :drive: en daarna weer met het handje wassen en poetsen :cheers: Dat is voor mij echt een top invulling van mijn papadag (geniet het knulletje bijna net zoveel van als zijn vader :mrgreen: ) en ik zou het echt zonde vinden als ik al op voorhand een halfjaar per jaar de mogelijkheid zou uitsluiten :pale: .


Dus als het weer het toelaat blijf ik zoveel mogelijk (samen met het gezin) doorrijden en genieten van mijn 996!
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


21 nov 2012 19:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Klopt inderdaad, mijn twee zoons vinden het ook geweldig. Ik laat de P ook gewoon in de verzekering en schors de auto ook niet. Het zal alleen wel minder rijden worden als in de andere seizoenen en met slecht weer en zout op de weg laat ik de P toch echt binnen. Ook al is mijn P nog maar 10 jaar oud ik wil de auto lang houden ( mijn kever, zie album, had ik vorige maand 25 jr in bezit...) en daarom ben ik wat zuinig met ritjes in de winter. Maar inderdaad geniet vooral van het bezit!
_________________________________________
De precisie 911


21 nov 2012 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Die van mij gaat volgende week de winterstalling in. Althans ik kan hem zo pakken mocht het droog en zonnig zijn... gene winterbanden onder de Porsche en voor die paar km die ik rijd in de winter komen die er ook niet. kan nog wel wat tips gebruiken hoe jullie je eigen Porsche wegzetten m.b.t, banden etc etc.
_________________________________________
Dromen zijn om waar te maken!


21 nov 2012 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Wegzetten aan de druppellader en de banden 1 bar hoger dan normaal en dus 3,5 bar voor en dik 4 bar achter. Wanneer de stalling is verwarmd en een juiste luchtvochtigheid heeft lijkt mij dit voldoende. Ik heb de auto gepoetst en velgen goed schoongemaakt zeg maar een uitgebreide beurt gegeven. Ook heb ik er een hoes over. Niet heel veel aparte dingen om er naar de winter weer van te genieten. Ben ik iets vergeten?
_________________________________________
De precisie 911


21 nov 2012 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: 996, I love it
Ja, dat ding is gemaakt om te rijden :mrgreen:
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


21 nov 2012 23:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 996, I love it
In de winter ga ik er ook mee rijden, als er geen sneeuw of ijs ligt. Maar met zo'n mooie blauwe (lucht) vriesdag, dan ga ik echt rijden.

En zonder vorst bij elk weertype!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


22 nov 2012 0:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Ik heb mn auto inmiddels al 3 keer helemaal winterklaar gemaakt. Het ontbreekt me alleen nog aan karakter om hem dan ook daadwerkelijk te laten staan. Dus dan beginnen we gewoon weer opnieuw. 8)

Ben bang dat het de hele winter wel zo door zal gaan.. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


22 nov 2012 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Mooi om te lezen, mijn eerste x winterklaar maken is nu 1 dag geleden en... De winter moet nog beginnen! Wij zullen zien of mijn karakter op kan tegen de verleiding om te rijden met m'n P. Maar ja, verleid worden heeft toch ook z'n charmes?
_________________________________________
De precisie 911


22 nov 2012 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: 996, I love it
Toch petje af voor de winterstallers. Zou het niet op kunnen brengen om in maart of zo het licht pas weer aan te doen, het slot te horen ontgrendelen, dat karakteristieke deurgeluid te horen, de geur van het leer te ruiken en de sensatie van het starten te missen...nou sla ik een beetje door denk ik.
Vorige week de winterset er onder gemonteerd, klaar voor het slecht weer.
Het heeft ook wel wat, donker, regenachtig, koud buiten, kalmpjes aan op de rechter baan, kachel op comfortabel, muziekje op, heerlijk.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


23 nov 2012 11:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: 996, I love it
Deze week 2 dagen met de 996 gereden.
Eerst naar de voorstelling van de nieuwe Jaguar XF (of zoiets :-) ). Was lachen om met veel geroffel te rijden in de ondergrondse parking tussen al die Jags.
De parkeerwachters konden het in ieder geval appreciëren.

De dag nadien moest ik in centrum Brussel zijn. PSE lekker aan (gaat nooit uit) en rijden door de tunnels van de Brusselse Ring. Wat klinkt dat zalig.
Het leek alsof ik mijn eigen Targa Passagio Brussels Edition reed. Met een brede smile erdoor en mijn dag was weer goed.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


23 nov 2012 12:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996, I love it
rufie schreef:
Het leek alsof ik mijn eigen Targa Passagio Brussels Edition reed.


:thumleft:

Je bent welkom (net als de rest) op 23 Juni komend jaar :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 nov 2012 12:41
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 839 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.