Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:38



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Durf me eindelijk te introduceren.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Durf me eindelijk te introduceren....
Nieuw hier, Rolf is de naam. Sinds een tijdje eigenaar van een 996 en een 986. Heel veel aan de auto's moeten doen door ruimtegebrek een vergrote garage mogen kopen. Brugje erin gezet en enorm veel geknutseld en gedaan. Ongelofelijk fijn om te doen. Vloertje gemaakt, keukentje, werkbank, alles om de nieuwe oude aanwinsten te servicen. En daar is veel aan gedaan. Min wens was een omgeving te creëren waar opa en de kids konden spelen en leren. En dat is gelukt. En ik mag er ook zijn, Motorisch zijn ze nu in top-conditie, uiteindelijk nagekeken door Porsche Leusden, dus echt in goede conditie. Nieuw zijn ze niet, dus veel werk te doen om ze naar mijn standaard te krijgen. Maar nu heel erg tevreden met net zo veel wensen... Benieuwd naar wat hier te vinden valt, ik verwacht een schat aan kennis. Hijk al een tijdje rond hier en er valt zo veel te leren.....


02 maart 2024 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Welkom en zoals zo vaak gezegd wordt, we geloven het pas met foto’s! :popcorn:
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 maart 2024 5:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Welkom :!:


03 maart 2024 9:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Hier staan ze dan in de garage, moest erg veel aan gedaan worden, maar we komen er wel. Leuk project voor 3 generaties. Is nog een beetje rommelig, maar er word nog vrolijk aan gewerkt....

82690


03 maart 2024 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Mooie oplossing die brug. Nu maar hopen dat de bovenste niet lekt.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 maart 2024 16:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
996en en boxsters zijn over het algemeen vrij droog
onderaan. :mrgreen:


03 maart 2024 20:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Als we niet bezig zijn liggen er opvangbakken op de brug, to be sure....


03 maart 2024 21:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Mooie garage en mooie auto's, leuk dat je er bent :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 maart 2024 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Mooie introductie. Maar die titel. Was je bang om je hier aan te melden? Te lang meegelezen? :mrgreen:
Er worden wel eens "verhitte" discussies gevoerd, maar over het algemeen is het hier gewoon gezellig en wordt er heel veel (on)zinnige informatie gedeeld :D .


04 maart 2024 10:58
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Haha, ja inderdaad. Heel lang meegelezen en alles was hier net niet in orde. En natuurlijk komen er dan vragen over foto's en andere zaken. Dan moet je het wel een beetje op orde hebben en ook een klein beetje weten waar je het over hebt, Niet dat ik dat nu heb, maar het begin is er....


04 maart 2024 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Welkom! Ziet er goed uit. En slim om een 996 en 986 te nemen; kun je nog eens wat onderdelen uitwisselen / in bulk inkopen. :wink:


04 maart 2024 11:51
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Heerlijk avondje poetsen aan de 986 S... wat kan dat ding met originele lak nog glimmen na 5x de wereld rond. Bumper en achterklep zijn de volgende keer aan de beurt.

82693


04 maart 2024 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Die glimt als een malle! Aan de verlichting te zien heb je een professionele uitrusting?


04 maart 2024 22:50
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Dank je wel. Nee, we zijn gewoon lekker met de hobby bezig. Garage helemaal aangepakt en de verlichting is super! Maar niet professioneel, om eerlijk te zijn: AliExpres... ;-)


04 maart 2024 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Er is vast al veel over gesproken, ik heb ook wel wat gelezen, maar het blijft me bezig housen. natuurlijk zijn mijn auto's niet de snelste. En dat is ok, want het gaat om het plezier met de familie. Maar toch wil ik dan het optimale uit de auto's halen en daarom doe ik allerlei berekeningen aan de wielen/ve,gen. Als ik de huidige op de 996 vervang voor lichtgewicht velgen, zou dat uit maken. Ze zouden dan groter zijn, meer grip en ook iets lichter. Tegelijkertijd is er ook dan de grotere hefboom wat weer ten nadele werkt. Ik heb vrij forste wielen op de Boxter S, maar eerlijk is eerlijk, het rijdt absoluut heerlijk Maar nu de 996. Ik ga daar waarschijnlijk 19" lichtgewicht op monteren. Gewoon om het te ervaren, want door denken kom ik er niet uit. Ben benieuwd hoe de algemene stemming hierover hier is.


05 maart 2024 1:53
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Lichte velgen voel je heel goed, vooral met optrekken en in bochten. Wat veel mensen doen die de rijgevoel nagatief beinvloeden is te brede banden monteren, in mijn ervaring smaller is leuker/speelser. :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 maart 2024 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
RvvB schreef:
Er is vast al veel over gesproken, ik heb ook wel wat gelezen, maar het blijft me bezig housen. natuurlijk zijn mijn auto's niet de snelste. En dat is ok, want het gaat om het plezier met de familie. Maar toch wil ik dan het optimale uit de auto's halen en daarom doe ik allerlei berekeningen aan de wielen/ve,gen. Als ik de huidige op de 996 vervang voor lichtgewicht velgen, zou dat uit maken. Ze zouden dan groter zijn, meer grip en ook iets lichter. Tegelijkertijd is er ook dan de grotere hefboom wat weer ten nadele werkt. Ik heb vrij forste wielen op de Boxter S, maar eerlijk is eerlijk, het rijdt absoluut heerlijk Maar nu de 996. Ik ga daar waarschijnlijk 19" lichtgewicht op monteren. Gewoon om het te ervaren, want door denken kom ik er niet uit. Ben benieuwd hoe de algemene stemming hierover hier is.


Welke maat velgen heb je onder de 986S liggen en wat voor aanpassingen heb je daar voor moeten maken?
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


05 maart 2024 11:48
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Onder de 986 S zitten nu gigantisch grote wielen.... 20" Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind, Eerste indruk is erg positief, maar wil er nog wat meer ervaring mee opdoen voor ik een definitief oordel vel. Wat betreft aanpassingen, eigenlijk niets. Voor heb ik nu wel een heel dun laagje rubber want anders kun je alleen maar rechtdoor rijden...
De vering is nog origineel, het lijkt allemaal net te gaan, maar nogmaals, ik moet er nog wat drempels letterlijk mee nemen om te controleren dat het echt goed gaat. Op de foto is het achterwiel duidelijk te zien.


05 maart 2024 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Ik lees hier en daar dat 20" wel gaat op een 986, post anders een plaatje van de zijkant, kunnen wij ook onze mening vormen :D Ik heb nu nog de orignele 17" eronder, maar wil mogelijk naar 19" gaan. Weet je de breedte van je velgen/bandenmaten en ET waardes?

Overigens fraaie auto's en dito ruimte om te hobby'n!
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


05 maart 2024 14:08
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
De velgen zijn de OZ Ultra Leggera HLT, achter liggen er 265 35 20 PZ4 Pirelli's onder en voor had ik eerst 235 35 20 PZ4 Pirelli's maar dat past dus net niet. Nu heb ik daar 'helaas' HK235/30Y20 onder. Tja...


05 maart 2024 14:39
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
En zo ziet het er dan uit, let niet op de rommel, ben nog vrolijk aan het poetsen. Als het iets mooier weer is maak ik een mooie serie ergens buiten. Eerst maar poetsen en coaten...

82701


05 maart 2024 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Erg fraai hoor! Benieuwd naar de buitenfoto's. Komende dagen mooi weer :D
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


06 maart 2024 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Leuk om te zien. Wat smeer je erop?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


06 maart 2024 11:17
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Carrera, 986 S, BMW Z3 2.8, ...
omgeving Utrecht
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Weer een kant gedaan. De achterkant deze keer. Embleem was niet meer netjes dus dat verwijderd. Vervolgens helemaal schoongemaakt en met de Carpro spullen en een polijstmachine onder handen genomen. Is bijna meditatief om te doen....

Let niet op de stofdeeltjes, dat hoort bij het polijsten en poetsen en is eenvoudig te verwijderen. Gewoon nog niet gedaan.

82709

82708


06 maart 2024 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Durf me eindelijk te introduceren....
Bekend setje. Heb dezelfde staan. Ben ook wel tevreden over de klei die ik daar gekocht heb.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


07 maart 2024 1:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.