Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:39



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Almere
Bericht Voorstellen
Hoi allemaal,

Ik ben Marcel, 47 jaar en thans serieus aan het nadenken of ik mijn jongensdroom, het rijden in Porsche 911, in vervulling moet laten gaan.
Het is de bedoeling dat ik de auto dagelijks ga gebruiken om ermee naar mijn werk te gaan, de enkele reisafstand is ongeveer 50 kilometer, voornamelijk op de snelweg. Per jaar kom ik dan zo'n beetje uit op 25000 kilometer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 996 MK1 met tiptronic. Inmiddels heb ik wel zo'n beetje alle verhalen in de diverse fora gelezen over deze eerste watergekoelde 911 en de gevoelige IMS Lager motoren.
Om me in te lezen heb ik inmiddels al het boek 'Porsche 911 in detail'' van Peter Morgan gekocht. Nu weet ik verder dat de onderhoudshistorie van belang is en er sowieso een aankoopkeuring dient plaats te vinden. Ook weet ik dat ik de tijd moet nemen voor mijn zoektocht.

Voor de gelukkigen die nu al een 996 hebben , heb ik een paar vragen.
Moet de auto iedere 20.000 km een beurt hebben of ligt de interval lager?
Om ook bij slecht weer een goed zicht door de achterruit te hebben geef ik de voorkeur aan een wisser op de achterruit. Is dit inderdaad nodig of blijft het zicht door de hoek van de achterruit ook zonder wisser goed?
Zijn er opties die sowieso erg handig zijn als de auto dagelijks wordt bereden?

Ik heb thans 2 auto's bekeken, deze hadden beiden de standaard stoelen met stoelverwarming, bij de ene auto waren deze volledig elektrisch (rug/zitvlak en naar voren/achteren). Gisteren heb ik een auto gezeten waarvan alleen de rugleuning elektrisch was. Ik vond het verstellen van de zithoogte wel lastig gaan en vraag mij af, of dit zo hoort. Wellicht bediende ik de knop aan de zijkant van de stoel niet goed, maar het was lastig om de zithoogte te doseren, de stoel (ook de bijrijder) zakte vrij snel helemaal naar de laagste stand. Als ik dan de stoel weer iets omhoog wilde doen dan moest ik mijn zitvlak optillen. Dit lijkt toch niet de gebruikelijke manier want tijdens het rijden lukt dit uiteraard niet. Weet iemand of ik de stoel gewoon verkeerd bediende?
De auto die ik gisteren heb bekeken stond overigens bij het bedrijf dealerauto in Vught.

Alvast bedankt voor de reacties en alle tips zijn uiteraard welkom.

Marcel


07 okt 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Voorstellen
Marcel, wat wil je uitgeven? Want deze is een superkoopje en voldoet aan je wensen. klikhierop. Altijd op oranje letters klikken.


07 okt 2012 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen
Volledig elektrische stoelen zijn inderdaad makkelijker in te stellen, ook kan je dan de hoek van het zitvlak instellen. Volgens mij heb je dan ook meteen memory seats. Altijd handig als er een 2 en bestuurder is. Geheugenplaats wordt ook in de sleutels opgenomen samen met stand van de buitenspiegels. Parkeersensoren vind ik bij deze achterruit wel handig. Die van de serie een zijn echter niet de mooiste, dus wellicht is aftermarket laten monteren dan mooier.mveel plezier met je zoektocht!
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


07 okt 2012 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstellen
Welkom.
Bij de 996 die ik heb gehad heb ik de achter ruitenwisser nooit gebruikt.
De stoelen waren volledig elektrisch bedienbaar met idd de memory knop. Dit vond ook ik een heerlijke goede optie.
Ps. Misstaat ook niet in het interieur.


07 okt 2012 13:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Almere
Bericht Re: Voorstellen
Bedankt alvast voor de reacties.
Bully, die zilveren 996 is inderdaad een mooie complete wagen maar iets boven budget. Ik hou de sites in de gaten, kan ik in de tussentijd mijn ega ook blijven paaien, die denkt meer aan een praktische auto ipv een mooie 911.
Maar ja, praktisch kan altijd nog als we met pensioen zijn.


07 okt 2012 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Voorstellen
hallo Marcel,

elektrische verstelling is handig maar als je stoel eenmaal goed staat dan gebruik je die nog zelden.
Tenzij er meerdere bestuurders met de auto rijden dan is het wel erg handig i.c.m. geheugenfunctie en zou ik er zeker voor gaan. In tegenstelling tot Aline42 gebruik ik de achterwisser juist regelmatig, zou 'm zelfs niet willen missen.
Succes met de zoektocht!
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


08 okt 2012 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Almere
Bericht Opnieuw Voorstellen
Dag allemaal,

Alweer 11 jaar geleden was ik voornemens om een 911 aan te schaffen en er dagelijks mee te gaan rijden. Het is er toen uiteindelijk niet van gekomen en ik heb toen gekozen voor een Ford Focus ST de facelift versie met de mooie 5 cylinder motor. Daar heb ik in 8 jaar tijd ongeveer 190.000 km mee gereden, wat een fijne auto. De ST is inmiddels vervangen voor een Kia Xceed maar de droom om ooit nog een keer een 911 te bezitten bleef bestaan.

In juni 2022 heb ik dan eindelijk mijn 1e Porsche gekocht, het is een 996.2 geworden die ik op Marktplaats heb gevonden. Bouwjaar is 31.10.2001, zwart van kleur (uni lak) en geen zonnedak en toen ik hem kocht stond er ongeveer 181.000 km op de teller. Ik heb bewust voor een automaat gekozen omdat ik dit relax vind rijden. De vorige eigenaren hebben de auto altijd goed onderhouden en in 2015 zijn bij Auto Resto de IMS en Koelsysteem modificatie uitgevoerd. Zelf heb ik de AOS modificatie preventief laten uitvoeren. Voor aankoop heb ik een aankoopkeuring laten uitvoeren en dit leverde geen bijzonderheden op.

Ik ben niet de meest handige sleutelaar maar dankzij YouTube en dit forum kom je een eind. Inmiddels heb ik de binnenverlichting vervangen voor led lampen, roosters in de bumper geplaatst, een FVD Brombacher oliecarterpan geplaatst, de speakers voor en achter vervangen voor Alpine speakers en een andere radio laten plaatsen. De radio heb ik door een bedrijf laten plaatsen, zover reikt mijn kennis niet.
Op termijn wil ik de velgen nog een keer laten opknappen.

De auto staat onder de carport dus altijd klaar voor gebruik. Omdat het mijn jongensdroom was, rijd ik ermee wanneer ik zin heb in een ritje. Inmiddels staat er 195.070 km op de teller en het waren allemaal probleemloze kilometers en iedere keer weer genieten. Twee weken geleden nog een lang weekend naar het Zwarte Woud gegaan en in totaliteit 1800 km gereden, erg mooie omgeving om te rijden.

Ik woon verder in Almere en breng de auto voor onderhoud naar PSTG in Huizen.
Verder zal ik mij even gaan verdiepen in het plaatsen van foto's dus die volgen nog.

Groet,

Marcel




Uiteraard


31 okt 2023 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Voorstellen
welkom mlm,

Ik hoop dat je nog veel meer gaat genieten van je 996. En foto's zien we graag!

Als je even de zoekfunctie op het forum gebruikt, dan vind je genoeg uitleg hoe je foto's kunt plaatsen. In het kort zijn er 2 manieren foto's te plaatsen:
1. Je plaatst foto's in "Jouw eigen album" hier op het forum. Iedere foto krijgt een uniek 5 cijferig nummer (getal achter het hekje #). Dit nummer plaats je tussen album-tags (gebruik daarvoor de album-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[album]12345[/album] [album]78910[/album]

2. Je plaatst foto's op een openbare site zoals imgbb. Iedere foto heeft een unieke url (het adres vanaf https.... t/m ...jpg). Dit adres plaats je per foto tussen IMG-tags (gebruik daarvoor de IMG-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[img]https://www.website.nl/fotos/foto01.jpg[/img] [img]https://www.website.nl/fotos/foto02.jpg[/img]

Let bij het plaatsen van foto's erop dat je achter elkaar zet met hooguit een spatie ertussen en niet iedere foto op een nieuwe regel. We houden hier niet van lange berichten waarbij je veel moet scrollen :wink: Succes!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


Laatst bijgewerkt door outletvalve op 31 okt 2023 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.



31 okt 2023 18:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Voorstellen
Veel plezier met de 996.2! Ik houd zelf een onderhoudsinterval van 15.000 km (of jaarlijks) aan. Vroeger hield ik 20.000 km aan, maar 15.000 km lijkt me beter.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


31 okt 2023 18:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.