Voorstellen
Geplaatst: 07 okt 2012 12:20
Hoi allemaal,
Ik ben Marcel, 47 jaar en thans serieus aan het nadenken of ik mijn jongensdroom, het rijden in Porsche 911, in vervulling moet laten gaan.
Het is de bedoeling dat ik de auto dagelijks ga gebruiken om ermee naar mijn werk te gaan, de enkele reisafstand is ongeveer 50 kilometer, voornamelijk op de snelweg. Per jaar kom ik dan zo'n beetje uit op 25000 kilometer.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 996 MK1 met tiptronic. Inmiddels heb ik wel zo'n beetje alle verhalen in de diverse fora gelezen over deze eerste watergekoelde 911 en de gevoelige IMS Lager motoren.
Om me in te lezen heb ik inmiddels al het boek 'Porsche 911 in detail'' van Peter Morgan gekocht. Nu weet ik verder dat de onderhoudshistorie van belang is en er sowieso een aankoopkeuring dient plaats te vinden. Ook weet ik dat ik de tijd moet nemen voor mijn zoektocht.
Voor de gelukkigen die nu al een 996 hebben , heb ik een paar vragen.
Moet de auto iedere 20.000 km een beurt hebben of ligt de interval lager?
Om ook bij slecht weer een goed zicht door de achterruit te hebben geef ik de voorkeur aan een wisser op de achterruit. Is dit inderdaad nodig of blijft het zicht door de hoek van de achterruit ook zonder wisser goed?
Zijn er opties die sowieso erg handig zijn als de auto dagelijks wordt bereden?
Ik heb thans 2 auto's bekeken, deze hadden beiden de standaard stoelen met stoelverwarming, bij de ene auto waren deze volledig elektrisch (rug/zitvlak en naar voren/achteren). Gisteren heb ik een auto gezeten waarvan alleen de rugleuning elektrisch was. Ik vond het verstellen van de zithoogte wel lastig gaan en vraag mij af, of dit zo hoort. Wellicht bediende ik de knop aan de zijkant van de stoel niet goed, maar het was lastig om de zithoogte te doseren, de stoel (ook de bijrijder) zakte vrij snel helemaal naar de laagste stand. Als ik dan de stoel weer iets omhoog wilde doen dan moest ik mijn zitvlak optillen. Dit lijkt toch niet de gebruikelijke manier want tijdens het rijden lukt dit uiteraard niet. Weet iemand of ik de stoel gewoon verkeerd bediende?
De auto die ik gisteren heb bekeken stond overigens bij het bedrijf dealerauto in Vught.
Alvast bedankt voor de reacties en alle tips zijn uiteraard welkom.
Marcel
Ik ben Marcel, 47 jaar en thans serieus aan het nadenken of ik mijn jongensdroom, het rijden in Porsche 911, in vervulling moet laten gaan.
Het is de bedoeling dat ik de auto dagelijks ga gebruiken om ermee naar mijn werk te gaan, de enkele reisafstand is ongeveer 50 kilometer, voornamelijk op de snelweg. Per jaar kom ik dan zo'n beetje uit op 25000 kilometer.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 996 MK1 met tiptronic. Inmiddels heb ik wel zo'n beetje alle verhalen in de diverse fora gelezen over deze eerste watergekoelde 911 en de gevoelige IMS Lager motoren.
Om me in te lezen heb ik inmiddels al het boek 'Porsche 911 in detail'' van Peter Morgan gekocht. Nu weet ik verder dat de onderhoudshistorie van belang is en er sowieso een aankoopkeuring dient plaats te vinden. Ook weet ik dat ik de tijd moet nemen voor mijn zoektocht.
Voor de gelukkigen die nu al een 996 hebben , heb ik een paar vragen.
Moet de auto iedere 20.000 km een beurt hebben of ligt de interval lager?
Om ook bij slecht weer een goed zicht door de achterruit te hebben geef ik de voorkeur aan een wisser op de achterruit. Is dit inderdaad nodig of blijft het zicht door de hoek van de achterruit ook zonder wisser goed?
Zijn er opties die sowieso erg handig zijn als de auto dagelijks wordt bereden?
Ik heb thans 2 auto's bekeken, deze hadden beiden de standaard stoelen met stoelverwarming, bij de ene auto waren deze volledig elektrisch (rug/zitvlak en naar voren/achteren). Gisteren heb ik een auto gezeten waarvan alleen de rugleuning elektrisch was. Ik vond het verstellen van de zithoogte wel lastig gaan en vraag mij af, of dit zo hoort. Wellicht bediende ik de knop aan de zijkant van de stoel niet goed, maar het was lastig om de zithoogte te doseren, de stoel (ook de bijrijder) zakte vrij snel helemaal naar de laagste stand. Als ik dan de stoel weer iets omhoog wilde doen dan moest ik mijn zitvlak optillen. Dit lijkt toch niet de gebruikelijke manier want tijdens het rijden lukt dit uiteraard niet. Weet iemand of ik de stoel gewoon verkeerd bediende?
De auto die ik gisteren heb bekeken stond overigens bij het bedrijf dealerauto in Vught.
Alvast bedankt voor de reacties en alle tips zijn uiteraard welkom.
Marcel