Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:42



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Even voorstellen
Beste liefhebbers,

Ik ben een jonge (24) Belgische liefhebber van Porsche, doch nog niet mijn eigen P in bezit. De reden tot het aanmelden op dit forum is mijn grote interesse welke voortkomt uit mijn kindertijd... Via dit forum wil ik dan ook mijn kennis verruimen om een gestaafde beslissing te maken bij het aankopen van mijn eerste Porsche.

Mijn voorkeur gaat naar een wide-body 930 of 993, ik vind ze het mooist en luchtgekoelde porsches blijven mij toch wat meer bekoren qua techniek. De wagen zou een weekendwagen worden.

Naast liefhebberij van Porsche hou ik me verder bezig met mijn eigen zaak en een andere grote passie, horloges.

Ik kijk uit naar het leesgenot en hoop binnen enkele maanden - klein jaar tevens achter het stuur te mogen kruipen van mijn eigen Porsche.

Groeten,
Stijn


05 maart 2013 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen
Beste Stijn, welkom op dit prachtige forum. Waar je tevens een apart topic kunt vinden voor je andere passie (klokken!). Een 993 is een prima keuze :ba: Er staan er zelfs enkele te koop op dit forum :thumleft:


05 maart 2013 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Even voorstellen
Citaat:
Ik kijk uit naar het leesgenot en hoop binnen enkele maanden - klein jaar tevens achter het stuur te mogen kruipen van mijn eigen Porsche.

Je moet natuurlijk eerst nog even je rijbewijs halen :mrgreen: Dan nog een jaar of vijf rij-ervaring en dan.....
Tja, en genieten van je andere hobby achter het stuur zit er dan ook niet echt in :(

Maar, nu even serieus, die combinatie sportwagen en horloges zie je toch vaker (ik ben ook besmet :) )

Veel plezier met je zoektocht!


05 maart 2013 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Even voorstellen
Master Ken schreef:
Waar je tevens een apart topic kunt vinden voor je andere passie (klokken!). Een 993 is een prima keuze :ba: Er staan er zelfs enkele te koop op dit forum :thumleft:


Super! Vooraleer ik overga tot een aankoop ga ik me eerst wat meer verdiepen, beiden kunnen be hard bekoren (930 & 993), dus wil een sterk doordachte keuze te gaan.

jan-1 schreef:
Citaat:
Ik kijk uit naar het leesgenot en hoop binnen enkele maanden - klein jaar tevens achter het stuur te mogen kruipen van mijn eigen Porsche.

Je moet natuurlijk eerst nog even je rijbewijs halen :mrgreen: Dan nog een jaar of vijf rij-ervaring en dan.....
Tja, en genieten van je andere hobby achter het stuur zit er dan ook niet echt in :(

Maar, nu even serieus, die combinatie sportwagen en horloges zie je toch vaker (ik ben ook besmet :) )

Veel plezier met je zoektocht!


Mijn rijbewijs heb ik reeds 6 jaar, alsook mijn eigen wagen. Echter heb ik mijn vorige weekendwagen van de hand gedaan en had ik graag een Porsche gekocht met verloop van tijd. Genieten van mijn hobby achter het stuur lukt perfect, mijn pols hangt ter hoogte van mijn stuur, met de verschillende lichtinvallen op mijn horloges heb ik heel wat genot ;). Hehe.


05 maart 2013 19:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom! Ga je er zelf aan klussen of hem laten onderhouden?

Leuke keuze op zo'n jonge leeftijd!
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


05 maart 2013 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Even voorstellen
Ik zal er zelf aan klussen, ik heb 2 jaar geleden een volledige restauratie gedaan van mijn vorige weekendwagen. Neemt veel tijd in beslag maar het plezier is onbetaalbaar.


06 maart 2013 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Even voorstellen
Intussen zijn we 7 jaar verder... De laatste 7j de markt op de voet gevolgd, quasi elke dag gekeken naar prijzen en tevens volledig in de boeken gedoken. De stap telkens uitgesteld wegens het bouwen van een nieuwbouw, 2 kids, etc.

Naast lezen ervaring op gedaan door in m'n vrije tijd tevens eens te rijden met enkele exemplaren.

Concreet, de stap naar mijn eerste Porsche kan nu effectief gezet worden. Ik ga op zoek naar een manuele 964 C4 met schuifdak.
KM-stand doet er niet echt toe, zolang hij goed onderhouden werd.

Tips zijn steeds welkom!


24 sep 2020 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
kijk, het wordt dus geen overhaaste beslissing :mrgreen:

mooi man, hou ons op de hoogte van je zoektocht en vorderingen
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


25 sep 2020 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.