Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 18:13



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Voorstellen
Hallo allemaal,

Hier en daar heb ik wel al eens een berichtje gepost, maar het leek me wel zo netjes me even kort voor te stellen.
Mijn naam is Nick en ben een twintigjarige student. In mijn vrije tijd ben ik (natuurlijk Porschegek, maar ook) coureur in opleiding bij een studenten-raceteam :drive: (elektrische racewagen, 0-100 in 2,8s, http://www.universityracing.nl), maar dat is een bijzaak. In tegenstelling tot de vorige Nick die zich hier voorstelde, heb ik (nog) geen Porsche, maar ben wil inmiddels serieus op zoek naar een leuke P om mee te beginnen. Mijn garage is nu immers veel te leeg :(.

Porsche-fan ben ik vanaf mijn eerste uur; het is er met de paplepel ingegoten. Het schijnt zelfs zo dat mijn eerste woordje Posch (Porsche, jawel) was. Dank daar mijn vader maar voor :D. Af en toe rij ik in zijn zo goed als nieuwe 944 (nog geen 80K kilometers op de teller) en dan steeds meer begint het te kriebelen om zelf een P aan te schaffen. Vooral met dit weer van vandaag :)

Zoals ik net al zei ben ik een student en zal ik dus ook alleen met m'n P in het weekend rijden. Verzekeringtechnisch valt het alleen allemaal wat tegen. Ik weiger om veel geld per maand af te gaan tikken voor een auto die ik amper gebruik, ook al is het mijn enige auto en ook al bevind ik mijzelf in de risicoklasse. Vandaar dat ik nu het net af struin op zoek naar een betaalbare verzekering. Porscheverzekering via PolisPartner komt voorbij, maar die geven wel heel lage premies (op het verdachte af, iemand ervaring?). Klassiekerverzekeringen zijn ook nogal moeilijk met mijn profiel. Iemand tips op dit gebied?

Kortom nog een heel verhaal, maar één ding is zeker; Die Porsche komt er. Wanneer, alleen dat is nog de vraag.


14 apr 2013 15:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorstellen
Welkom, Nick :cheers:


Citaat:
0-100 in 2,8s


... noem het maar bijzaak :mrgreen:




Staat op dit moment een mooie houderschapsbelastingvrije 944 te koop - op dit forum - :idea:

Wat verzekering betreft ... aangezien jij er alleen in het weekend mee zal rijden ... het de boodschappenwagen van je moeder van maken :popcorn:


14 apr 2013 16:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Voorstellen
Welkom hier en succes met zoeken! De 944 is een erg gave auto om te hebben en er is voldoende aanbod. Zoek wel naar een goede!

En ja, die verzekeringen, dat kost best wel wat! Je kan ook alleen een kale WA nemen, als oldtimer, met weinig km's per jaar.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


14 apr 2013 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen
Welkom! Goede tips van Olaf lijkt me zo
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 apr 2013 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nick :thumleft:
Citaat:
Het schijnt zelfs zo dat mijn eerste woordje Posch was.
Had je vroeger geen poster van de spice-girls boven je bed hangen? :wink:


14 apr 2013 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen
Bedankt voor het warme welkom! :cheers:

Citaat:
Staat op dit moment een mooie houderschapsbelastingvrije 944 te koop - op dit forum - :idea:

Wat verzekering betreft ... aangezien jij er alleen in het weekend mee zal rijden ... het de boodschappenwagen van je moeder van maken :popcorn:


Die 944 heb ik zeker al gespot, maar wil eerst weten of er een betaalbare verzekering is, anders zal ik het toch even moeten uitstellen... :(
En tja, van dat boodschappenwagentje, helaas zijn mijn ouders daar niet bereid toe. Als ik een auto wil, dan moet ik hem gewoon zelf betalen en ook op mijn eigen naam zetten. Jammer, want dat zou me een flinke duit kunnen schelen.

Citaat:
Welkom hier en succes met zoeken! De 944 is een erg gave auto om te hebben en er is voldoende aanbod. Zoek wel naar een goede!

En ja, die verzekeringen, dat kost best wel wat! Je kan ook alleen een kale WA nemen, als oldtimer, met weinig km's per jaar.


Tot op heden heb ik ook nog geen oldtimerverzekering gevonden die mij wilt verzekeren. Alle oldtimerverzekeringen hebben een leeftijdsgrens (>24 jaar) en/of er moet verplicht een tweede auto bij. Zodra ik een goede oldtimerverzekering vind, zal de keuze waarschijnlijk op een 944 vallen inderdaad :)

Ik ben ook aan 't kijken naar een vroege Boxster. De prijsklasse waarin deze zich nu bevindt is ook zeer aantrekkelijk, maar dan kom je weer bij de verzekering uit... :bang:
Een Porscheverzekering bij PolisPartner is tot nu toe de enige verzekering die (zelfs) bij een Boxster lage premies voor mij hanteert. Bijna verdacht lage premies, haha.


Citaat:
Had je vroeger geen poster van de spice-girls boven je bed hangen? :wink:


Haha :mrgreen: Nee hoor, dan had ik nu wel op een ander forum gezeten :wink:


15 apr 2013 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Voorstellen
Tschilpje schreef:

Die 944 heb ik zeker al gespot, maar wil eerst weten of er een betaalbare verzekering is, anders zal ik het toch even moeten uitstellen... :(


Neem anders eens contact op met Jos Targa, misschien dat hij iets voor je kan betekenen.

Oja..... welkom op het forum en succes met je zoektocht :thumleft:


15 apr 2013 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen
Citaat:
Neem anders eens contact op met Jos Targa, misschien dat hij iets voor je kan betekenen.


Zojuist contact gehad met Jos Targa en al vrij snel zijn we tot een eenvoudige conclusie gekomen. Voor mij wordt het nog een aantal jaartjes wachten tot m'n P... :(

Helaas, maar dat was wel een beetje te verwachten. Die P komt er wel, het duurt nu alleen nog iets langer :mrgreen:


15 apr 2013 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstellen
Welkom.
Iets kan in een paar tellen voorbij zijn.
Alvast gefeliciteerd met je P :lol: ........


15 apr 2013 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nick.
Mooie intro.
Ik kon geen coureurs ontdekken in de uitgebreide taakverdeling van TUE. :cry:
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


15 apr 2013 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen
Citaat:
.
Alvast gefeliciteerd met je P :lol: ........

:mrgreen:
Zo snel ook weer niet, maar ik krijg over de pb al extra hulp van allerlei formuleren voor het zoeken van een geschikte verzekering. Misschien ga je dan toch gelijk krijgen ;)


Citaat:
Ik kon geen coureurs ontdekken in de uitgebreide taakverdeling van TUE. :cry:

Haha het is ook een zeer gewilde positie en ook ik zal me nog verder moeten gaan bewijzen :)


15 apr 2013 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nick.

Succes met de zoektocht.

Citaat:
of er moet verplicht een tweede auto



15 jaar oude suzuki alto erbij kopen voor 250 euri? of ben je dan nog meer kwijt? die kun je volgens mij voor een paar euro WA verzekeren en dan schorsen zodat je geen belasting betaald.
_________________________________________
footers zuigen! :D


18 apr 2013 14:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.