Hallo allemaal,
Ik ben een jongen van 19 jaar, en ik denk al sinds mijn 7e ongeveer fan van Porsche! Kreeg toen bv. een racespel met alleen maar Porsche modellen, en ook als ze in het echt zag vond ik het prachtig! En dat is niet over gegaan, want nog steeds vind ik het een geweldig merk!
Ik heb momenteel een auto-, en motorrijbewijs (A1). Daarnaast heb ik dan ook een honda cbr125r.
Als opleiding heb ik al niv. 2 automonteur, en ben nu bezig met de vervolgopleiding werkplaatsmanager, wil daarna waarschijnlijk nog HBO doen. Nu rijd ik dus motor, maar toch blijft de auto mij af en toe prikkelen... zeker in de winter is het ideaal! Wat mijn idee is, is om ná aankomende zomer mogelijk een porsche 944 aan te schaffen als project. Hij moet technisch wel in orde zijn (wat kleine problemen mag altijd, als hij motorisch maar echt goed is, en goed rijdt). Maar wat mij dan leuk lijkt is om die hele motorruimte ook weer tiptop in orde te maken. Alles schoonmaken. En wat nodig is schuren, polijsten, spuiten etc. Daarnaast maar meteen wat onderhoud uitvoeren zoals eventueel kleppen stellen als het geen hydraulische kleppen zijn, filters, spelingen controleren, etc. En als alles dan klaar is, dan kan ik eindelijk een droom waarmaken... rijden in een Porsche!
Hoe triest het ook is.., ik heb nog nooit in een Porsche (mee)gereden... En als ik dan straks eindelijk in een Porsche kan rijden, mijn eigen Porsche dan zelfs, dan zou dat echt helemaal geweldig zijn! Zo'n auto rijden is natuurlijk wel een stuk duurder dan mijn 125cc motor, die een verbruik heeft van 1:35, 1:40, en waarvan de onderdelen ook goedkoper zijn, dus misschien dat ik hem dan iedere keer een seizoen ga rijden, en dan weer de motor. Of de motor er misschien tijdelijk helemaal uit..
Daarnaast hoop ik hier nog veel meer informatie te winnen op het forum over Porsche, en ook specifiek van het model 944.
Wat mijn droomauto is? Geen 944, maar de 911 uit de jaren 80.... wát is die toch prachtig gevormd! Dat is toch wel een doel in mijn leven, die oude 911 in mijn bezit krijgen.. Zal voorlopig nog niks worden, omdat ze in aanschaf te duur zijn. Maar wanneer ik wat ouder ben, opleiding heb afgerond etc, dan zou die een warm plaatsje in de garage krijgen! Mocht ik het echt gaan maken in het leven, dan zou ik de 944 er bij willen houden als die nog in goede staat verkeerd(uiteraard met nodig onderhoud), als eerste auto. Maar vooral de Porsche panamera erbij zou geweldig wezen! Geweldige acceleratie met geweldig veel ruimte en luxe...! Interieur is echt een plaatje... die auto moet wel over de weg zoeven...
Nou, dat was mijn voorstel-introductie, weten jullie een beetje hoe en wat
Groetjess