Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 5:26



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Roberto-R 996 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Roberto-R 996 4S
Hoi, ik ben Rob (1974) en kijk al een tijdje mee op dit forum. Ik ben sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een prachtige 911 996 C4 cabrio uit '02. Hiermee is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan, want van heel klein af aan altijd een 911 willen kunnen bezitten. Ik vind persoonlijk dat alle generaties zo hun charmes, uitstraling, plus- en minpunten hebben. Het gevoel met deze is heel goed, ben uiteindelijk erg blij dat ik de facelift heb kunnen nemen met het hopelijk betrouwbaarder blok. Ik rij de auto slechts hobbymatig, dus de 110.000 km die er nu op staan zullen maar langzaam oplopen.

Heb altijd Japans gereden, veel snelle Honda's gehad, waaronder ook type R's. Mijn vorige hobbyauto was een Opel Speedster, een groot plezier om in te rijden. Wel een vermoeiende auto :D nu met de 996 kunnen beide kids ook 's mee, ben bijzonder happy met de keuze, een genot om te rijden in deze auto. Ben wel wat zaken van plan, te beginnen met de wegligging wat verbeteren, nieuwe voorbandjes (huidige lijken gecupt), wil wat lager dan de M030 veertjes, dus waarschijnlijk een Eibach pro kit, dan uitlijnen. Verder mag het geluid wel wat minder braaf...... Alles op z'n tijd...

Hier wat fotootjes en ik hoop vooral een leerzame, positieve en nuttige tijd op dit forum tegemoet te kunnen zien.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog een plaatje van mijn vorige beauty.....

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Roberto-R op 23 dec 2015 18:54, in totaal 4 keer bewerkt.



19 maart 2014 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: Nieuw met z'n 996 C4 cabrio '02
Welkom en fraaie 996, en goeie timing met deze vroege lente! Vrij zeldzame optie trouwens die Porsche logo in de hoofdsteunen.


19 maart 2014 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Nieuw met z'n 996 C4 cabrio '02
Gefeli en welkom!
Nog een ex-Speedster rijder. Grappig.

Geniet er van!!

En niet om je topic te vervuilen maar hier een plaatje van mijn "ex"
61003
_________________________________________
You've only got one life, live it!


19 maart 2014 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Nieuw met z'n 996 C4 cabrio '02
Zo! Mooie 996 mk2!
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar 'de ware' en die van jou heb ik nog niet zo lang geleden te koop zien staan, ergens in Aarle Rixtel of omgeving?
Heb je de Speedster daar ingeruild? Moet zelf eerst nog van een Z3 3.0i af.

Veel :drive: plezier van deze beauty!


19 maart 2014 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met z'n 996 C4 cabrio '02
Speedster verkocht via het forum, al paar maandjes terug. De 996 idd. in Brabant gehaald, had het snel gezien en de prijs was goed....

Mooie zilveren Speedy.... Blijft leuk speelgoed :thumleft:
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


19 maart 2014 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Hoi Roberto,
Dat is een zeer mooie wagen die je gekozen hebt, en zo te lezen gaat hij alleen nog maar fraaier worden. Gefeliciteerd en veel plezier er mee!
En tot ziens op de lokale wegen, want zo te lezen woon je vlakbij.
Erik


19 maart 2014 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Altijd mooi zo'n zwarte 996 Mk2 cabrio :mrgreen:


19 maart 2014 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Mooi, welkom!

En eh, voortaan wel gewoon die spoiler naar beneden als hij stil staat. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 maart 2014 0:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Mooie 996….. ooit, ja ooit komt ie er...


20 maart 2014 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Mooi hé zo'n 996 Mk2 Cabrio, geniet ervan! En welkom hier!


21 maart 2014 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Zeker, ben er helemaal happy mee, zelfs een ritje vanochtend in de regen...., zojuist de auto nl. laten taxeren bij erkend en gerenommeerde taxateur. De eindconclusie bevestigt gelukkig dat het idd. een strakke 996 met goed verhaal is... :D
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


21 maart 2014 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Mooie wagen! Heel veel plezier met de 996. Moet lukken :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 maart 2014 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
welkom hier Roberto mooie aanwinst
veel :drive:

neem ze hier maar niet al te serieus in de discussie over water en lucht :mrgreen:


21 maart 2014 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Ga ik mij wijzelijk buiten houden...... :wink:
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


21 maart 2014 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Over 2 weken naar Carnewal voor mijn eerste echte upgrade..... :cheers:

Inmiddels alvast 2 nieuwe Bridgestones vooraan gemonteerd, prettige ervaring, ipv. de 8 jaar oude en harde Pirelli's. Helaas is er voor de C4 geen Eibach pro kit meer leverbaar, nu op zoek naar alternatieven. Lijkt erop dat alleen een complete schroefset in deze behoefte gaat voorzien..... De H&R veertjes verlagen maar 1,5 cm extra op mijn M030 onderstel..... Iemand nog suggesties?

Ciao
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


11 apr 2014 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Ik weet niet precies welke H&R veren ik heb, maar ik heb ook combinatie van M030 en groene H&R veren, maar met deze rijhoogte vind ik hem voor dagelijks gebruik laag genoeg:

Afbeelding


11 apr 2014 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Die hoogte zou prima zijn, maar wel zonder 2 passagiers.... :D
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


11 apr 2014 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
:lol:

Persoonlijk zie ik geen verschil in rijhoogte met of zonder de twee kids van samen 50 kilo achterin :wink:
Maar heb nog even voor je gekeken in mijn fotocollectie en ik heb 'zwarte' H&R veren van type 29513 i.c.m. het M030 onderstel:

Afbeelding

Ik kwam ze googlend nog wel tegen, maar met verkeerde foto.

Ik kan overigens alleen met een extra lage garagekrik nog onder de krikpunten komen....


12 apr 2014 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Haha Rob, kom ik je hier weer tegen! :D


13 apr 2014 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
JeroenSC schreef:
:lol:

Persoonlijk zie ik geen verschil in rijhoogte met of zonder de twee kids van samen 50 kilo achterin :wink:
Maar heb nog even voor je gekeken in mijn fotocollectie en ik heb 'zwarte' H&R veren van type 29513 i.c.m. het M030 onderstel:

Afbeelding

Ik kwam ze googlend nog wel tegen, maar met verkeerde foto.

Ik kan overigens alleen met een extra lage garagekrik nog onder de krikpunten komen....


Ik vind die hoogte precies mooi..... Met of zonder het gewicht :wink: Als ik het goed heb is dat 25mm verlaging van H&R, dus 15mm lager dan de M030 sportveertjes of kan het zijn dat -40 mm veren zijn?
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


13 apr 2014 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
ptol924 schreef:
Haha Rob, kom ik je hier weer tegen! :D


He Peter..... Wat leuk zeg, had jij nou een 944 gekocht? Geen Honda dus meer?
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


13 apr 2014 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Nee, de EE8 is vorig jaar verkocht, net voor de geboorte van onze tweede (een dochter ditmaal). Ik heb helemaal geen Honda's meer nu, ik heb een VW Polo 9N en een Porsche 924 om nog wat voor mezelf te hebben :D

Maar jij hebt aardige stappen gemaakt de afgelopen jaren! Veel plezier met je nieuwste aanwinst. Een 911 is ook bij mij altijd een droom geweest, maar dat zal het nog wel even blijven vermoed ik. En ik prefereer dan de coupé, ik heb zelf niet zoveel met cabrio's :oops:


13 apr 2014 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Nieuw met 996 C4 mkII cabrio '02
Er zijn weer wat updates te vermelden. De eerste en tevens gelijk zeer geslaagde upgrade betreft de Carnewal GT exhaust aanpassing. Alweer een paar maandjes terug naar Belgie gereden en daar supergoed ontvangen met een dito eindresultaat voor hetgeen ik daar kwam. Heerlijke sound, niet hinderlijk resonerend of wat dan ook.
Verder de harde en ietwat gecupte voorbanden vervangen voor nieuwe Bridgestones. Inmiddels liggen ook de nieuwe achterbanden te wachten op montage. Morgen gaan de 4 velgen naar de poedercoater, om geheel nieuw gestraald en gecoat te worden. Het randje stoeprandschade stoort me teveel, ondanks dat de velgen verder nog keurig zijn.

Verder ben ik de afgelopen weken bezig met het aanpassen van een 4S/T voorbumper. Ik vind de look van deze bumper t.o.v. de standaard bumper zo veel beter, dat ik het voor lief neem dat ie er eigenlijk niet op hoort. Gelukkig zijn er ook small bodies org. geleverd met deze bumper, dus ik hou het maar even op de 40th ann. Editie-look :D Ik kon een tijdje geleden voor weinig geld een org. turbo bumper kopen met de dure roosters en onderlip erbij. Na wat speurwerk op diverse internationale fora, ben ik aan de slag gegaan. Aanpassen roosters, uiteraard de bumper laten spuiten en nu bezig met de laatste details. Gelijk ook de radiateurs goed schoongemaakt, alles was er toch af. Ik zal wat foto's plaatsen van deze bumperupgrade.

Ik breng de P over een maand of 2 trouwens naar vd. Gugten voor het IMS lager, beurt en apk. Heb ook een nieuw vliegwiel nodig, gelijk ook de krukaskeerring etc. maar meepakken alles is dan toch open.

Om de historie verder compleet te maken had ik met Porsche Groningen contact gezocht en hen gevraagd om uitdraaien van gepleegd onderhoud toen de P daar in onderhoud was. Kreeg heel snel en keurig antwoord en direct bijlages met uitgevoerd onderhoud (uiteraard geanonimiseerd), mooie toevoeging aan het geheel natuurlijk.....

Foto's bumper volgen......
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


06 jan 2015 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: Roberto-R's 996 Carrera 4 mkII '02
nieuwe banden achter, lekker breed als je ze zo los ziet 8)


Afbeelding

bumper verwijderd


Afbeelding


Radiateurs losgemaakt en schoongemaakt. Kwam aardig wat troep tevoorschijn......


Afbeelding Afbeelding


Nieuwe bumper passen. Je ziet al snel wat er moet gebeuren, de Turbo bumper is onder iets korter, daar maak ik steuntjes voor, boven en zijkanten past perfect, modderkuip ietsje aanpassen. Verder zit het werk vooral in het aanpassen van het middenrooster. Ik heb die dichtgemaakt met alu en voor het zicht wat gaas gebruikt. Datzelfde gaas functioneel toegepast op de zijroosters, kan geen kwaad want stenen van wat meer formaat hebben nu geen kans meer. Verder behoeven de zijroosters ook nog wat aanpaswerk en is het netter om het stukje van de verstevigingsbalk dat net zichtbaar is, even zwart te maken. Al het maatwerk netjes in matzwart gezet... heb liquid gum gebruikt, soort van Plastidip. Is handig ivm. steenslag etc.
Van de week alles monteren..... dan zal ik voor de geïnteresseerden nog wat plaatjes posten....


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


06 jan 2015 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Roberto-R's 996 Carrera 4 mkII '02
Slim , die extra roosters, ook tegen de bladeren!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


06 jan 2015 22:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.