horn schreef:Brute kar! Enjoy!
Hoe ervaar je zelf het verschil met de S'en?
Ik heb hiervoor een 997S mk1 gehad en daarna een 997S mk2 met PDK. Die PDK vind ik geweldig, maar handschakelen in de 997 GT3 is ook weer leuk.
Grote verschil tussen de S'en de GT3 zit hem het feit dat ik een 997S een nette auto vind die makkelijk door een ieder te rijden is. Geluid blijft redelijk binnen de perken.
En ook in de stad of in een file kan je er, mede door de PDK, prima mee uit de voeten.
De GT3 is veel extremer, bij het stationair draaien alleen al trilt en beweegt de auto, je voelt de power die erin zit.
Bij het rijden stuurt dat hij aanzienlijk strakker, bochtensnelheid is hoger. De besturing is veel directer, veel meer een 'kart' gevoel dan in een 997S, die was wat softer.
Bij hogere snelheid is de GT3 rechtuit rijdend minder 'zoekend' (kenmerkend voor de 911), de GT3 ligt strak op de weg.
En de beleving binnen in de auto is intenser; er komt, zeker bij voluit gas geven, een geluid uit de motor en uitlaat, gewoon verslavend.
Eind augustus staat er weer een
Sportfahrertraining Nürburgring Nordschleife op mijn programma, georganiseerd door de Porsche Club Bodensee-Oberschwaben.
De Nordschleife is dan exclusief beschikbaar voor de Porsches, als je je daarvoor ingeschreven (en betaald) hebt via de genoemde Porsche Club Bodensee.
Kan dit een ieder aanraden, je leert de Nordschleife op deze wijze onder professionele leiding van onder meer Porsche fabrieksrijders goed kennen.
En half september sta ik weer op de deelnemerslijst van de
Porsche Sports Cup, PZ Trophy op het circuit van Spa-Francorchamps.
Vanaf 2007 heb ik met 997S-en regelmatig aan de Porsche Sports Cup deelgenomen, meestal als enige Nederlander
Nu voor het eerst met de GT3 op het circuit, ik kijk er naar uit en zal nog laten weten hoe dat bevalt.
