Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 mei 2024 20:03



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Michel's Porsche Cayman S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Michel's Porsche Cayman S
Zo, dan is nu de dag aangebroken dat ik mij kan voorstellen op het Porsche Forum :-)

Tot 3 weken geleden reed ik een Candy White Volkswagen GTI uit 2010, nieuw door mij aangeschaft. De GTI was voorzien van een DSG automaat en Bilstein onderstel. Het vermogen was door Jeroen Dik, uit Lochem, opgeschroeft naar 285 pk en 403 Nm. Dit Golfje kwam dus best van zijn plek. Zeker in combinatie met de DSG-bak, die ook door Jeroen was aangepast om een hogere koppeldruk en verkorte schakeltijd te verkrijgen.

De GTI is een fantastische auto, en vooral een erg goede/praktische auto. Misschien wat clinisch. Het blijft een middenklasser, maar zeker geen saaie middenklasser. Ik heb er tot het laatste moment met veel plezier in gereden.

Naast dat de auto qua techniek is opperste staat moet zijn, is ook de lak en interieur van belang. Daarom ben ik aardig bedreven in car detailing. Polishen, waxing, wegwerken van kleine schades. Ik heb ondertussen aan aanzienlijk arsenaal aan apparatuur en middelen verzameld om een auto in goede staat te krijgen, en te houden.

En als de auto dan helemaal optimaal is, dan is het niet altijd gemakkelijk om hem als daily te gebruiken. Met zakelijke afspraken in het centrum, wisselende opdrachten door het hele land, kun je hem niet altijd naar je zin parkeren...en om nu altijd een vouwfiets mee te nemen...

Als gevolg rees het idee om er een auto naast te kopen. Een kleine en goedkope daily, en een fun car in de garage voor de weekends en op de mooie dagen.

Ik zal maar niet beginnen over de clichés als "ik heb altijd al een Porsche willen hebben", want dat is misschien helemaal niet zo. Ik dacht ook niet dat dat voorlopig binnen mijn bereik zou liggen. Wat ik wel altijd al wilde hebben is puur autorijden, gevoel & karakter.

Porsche heeft mij altijd erg aangesproken. Met de GTI ging ik regelmatig met een paar vrienden een dag naar de Nordschleife, daar zie je veel Porsches rijden. Het geluid van de 6-cilinder boxers bezorgt je kippenvel. Als je ze daarna hoort, en ruikt, als ze van het circuit komen, dan doet dat als petrolhead wat met je...

Wat ik dus wel wist; als er een sports car zou komen, dan zou het een Porsche zijn.

Je gaat dan een tijd lang lezen, zoeken, kijken. Avonden lang Porsche fora afstruinen. Youtube reviews kijken.
Na een paar weken wist ik het wel, voor mijn budget en wensen zou er een Porsche Cayman S (987) moeten komen.

Na een tijd zoeken op gaspedaal.nl en mobile.de vond ik een mooie Cayman S uit 2007. Hij had de juiste kleur, Basalt Schwarz, was voorzien van een handbak en bomvol opties. Maar eerst moest ik er maar eens mee gaan rijden, misschien kon dat mij nog "redden" van de aanschaf :-)

Na de eerste proefrit was ik om! Ik wist dat een echte sportieve auto anders zou rijden, anders dan een sportief gemaakte middenklasser, maar dat deze auto mij zo zou betrekken bij het autorijden had ik nooit verwacht. Het mechanische en karaktervolle gevoel, het schakelen wat voelt alsof je een M1 Garand aan het herladen bent...Het progressief toenemende vermogen, en het geluid bij 4000+ toeren wat ik kende van de Nordschleife...Ik Moest Deze Auto Hebben.

Omdat ik toch verstandig wilde zijn heb ik nog een andere Porsche Cayman S gereden. Hetzelfde geweldige gevoel, maar deze auto miste een paar opties. De auto moest minimaal zijn voorzien van de short shifter, PASM en Xenon.

Na niet te lang wikken en wegen heb ik besloten om voor de eerste Cayman te gaan. Er moest dus in de week tussen Kerst en Oud en Nieuw nog een aankoopkeuring worden gedaan. Car Service Visser in Hilversum is speciaal voor ons nog even opengegaan, ze waren deze week eigenlijk gesloten. Super dus. Tijdens de keuring kwam er voor ongeveer 1000 euro aan essentieel en preventief onderhoud uit. Dit was te overzien, dus we hebben de Porsche direct laten overschrijven.

Afbeelding

De rest van de winter zal de auto nog veel in de garage staan. Deze tijd gebruik ik om de auto qua lak optimaal te krijgen.
Dan is het wachten op mooi weer...maar heel soms laat ik hem al even uit. :-) :drive:

En zo kwam ik aan mijn Porsche Cayman S! Ik zal hier regelmatig te vinden zijn, het forum maakt een goede eerste indruk.


13 jan 2015 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Cool, gefeliciteerd! Ik herken het gevoel wat je omschrijft :cheers: Ook wat betreft de Cayman S, staat nu ook boven aan mijn lijst. Heel veel plezier gewenst met het rijden en "poetsen" ;-)
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


13 jan 2015 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Mag ik m een keer mee naar de NS??? Please???
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2015 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Welkom mooi intro, genie ervan :drive:


13 jan 2015 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Dat is nog eens een intro!
Welkom en veel rijplezier! :drive:


13 jan 2015 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Mooi verhaal, veel plezier ermee..

Deze stond toch in Haarlem te koop? Heb je de winterbandjes er niet bijgekocht?


13 jan 2015 19:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Leuke intro en goede keuze :thumleft: , maar ehhh .....

..... wat is nou de kleine en goedkope daily geworden?!? :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 jan 2015 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Thanks! Leuke reacties :thumleft:

Bertjan schreef:
Cool, gefeliciteerd! Ik herken het gevoel wat je omschrijft :cheers: Ook wat betreft de Cayman S, staat nu ook boven aan mijn lijst.


Je hebt gelijk! zelf ook in de markt voor een Cayman dus. Heb je al wat op het oog?

Cazzo Super Veloce schreef:
Mag ik m een keer mee naar de NS??? Please???


Mwa, ik ga eerst zelf ff :ba:

Koen_J schreef:
Mooi verhaal, veel plezier ermee..
Deze stond toch in Haarlem te koop? Heb je de winterbandjes er niet bijgekocht?


Dit is inderdaad de Haarlem Cayman, scherp. Ik heb de winterbanden er niet bijgedaan. Was wel een mooie set, maar rij minimaal met de auto in de winter.

EriC4C schreef:
Leuke intro en goede keuze :thumleft: , maar ehhh .....
..... wat is nou de kleine en goedkope daily geworden?!? :lol:


Haha, tja, een Volkswagen Up met precies de helft van de zuigers van de P. Het zal soms afzien zijn, maar geeft ook gemak...kan hem overal en nergens parkeren.
Ik gebruik die auto alleen zakelijk, dus ook geen bijtelling. Lekker voordelig rijden dus.


13 jan 2015 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
...en de zoveelste Cayman S
Welkom en super intro geschreven.
Leuk om eerst je lak aan te pakken en te perfectioneren. Daarna veel plezier met sturen :drive:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


13 jan 2015 20:39
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Michel987 schreef:
..... precies de helft van de zuigers van de P. Het zal soms afzien zijn, maar geeft ook gemak...kan hem overal en nergens parkeren.

Dat geldt ook voor de vervanger van mijn 911, behalve het soms afzien :mrgreen:
Sterker nog, ik heb nu minstens net zoveel rijplezier voor een fractie van de kosten! :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 jan 2015 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Welkom,
Prachtige intro,
Super mooie Cayman S,
Ik kan je keuze goed begrijpen,
Veel veilige km's !


13 jan 2015 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
EriC4C schreef:
.....Sterker nog, ik heb nu minstens net zoveel rijplezier voor een fractie van de kosten! :lol:


Rij jij nu de Smart Roadster (album)? Dat geeft vast een hoop rijplezier ja! Goede/leuke keuze.
Dat is wel meer een drivers car, zeker vergeleken met mijn Upje :thumleft:


13 jan 2015 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Gefeliciiteerd! :thumleft:
Mooie S en idd weer eentje erbij hier; toppie! :D
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


13 jan 2015 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Congratz!

Zeer mooie Cayman!


14 jan 2015 6:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Michel987 schreef:
EriC4C schreef:
.....Sterker nog, ik heb nu minstens net zoveel rijplezier voor een fractie van de kosten! :lol:


Rij jij nu de Smart Roadster (album)? Dat geeft vast een hoop rijplezier ja! Goede/leuke keuze.
Dat is wel meer een drivers car, zeker vergeleken met mijn Upje :thumleft:

:thumleft: Onverwacht veel rijplezier (zeker na tuning: ± 120pk / ± 800kg) :D en heb na een proefrit in een 987S zelfs besloten om de Roadster te houden i.p.v. een Boxster S te kopen :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 jan 2015 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
IT / photographer
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Gefeliciteerd hoor wat een prachtige auto. Porsche rijden is zo anders...specs op papier vergelijken is niet zinvol. Rijden doet vergelijken ..en ook ik was verkocht. Ook ik heb de lak aangepakt. Laten aanpakken in mijn geval. Helemaal laten detailen van binnen en buiten. En nu breng ik om de zoveel tijd naar de detailer die de P dan nakijkt en vertroeteld.

Have fun met de Cayman.
_________________________________________
Current ride: Boxster S 3.4


14 jan 2015 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Leuke intro :thumleft: veel :drive: plezier met je mooie Cayman S en natuurlijk aan en op dit forum :wink: :salut:
_________________________________________
Less is more !


14 jan 2015 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Welkom en veel plezier met de Cayman.


14 jan 2015 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Michel987 schreef:
Bertjan schreef:
Cool, gefeliciteerd! Ik herken het gevoel wat je omschrijft :cheers: Ook wat betreft de Cayman S, staat nu ook boven aan mijn lijst.

Je hebt gelijk! zelf ook in de markt voor een Cayman dus. Heb je al wat op het oog?

Yep, vrijdag AKK; ook een zwarte met veel opties, zelfde wielen maar zonder zilveren accenten
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


14 jan 2015 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Welkom Michel, fijne intro... krijg bijna zin om een Cayman S te kopen :mrgreen:
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


14 jan 2015 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Welkom Michel, en veel plezier met de Cayman!
In welke buurt rij je rond?


14 jan 2015 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Bertjan schreef:
Michel987 schreef:
Bertjan schreef:
Cool, gefeliciteerd! Ik herken het gevoel wat je omschrijft :cheers: Ook wat betreft de Cayman S, staat nu ook boven aan mijn lijst.

Je hebt gelijk! zelf ook in de markt voor een Cayman dus. Heb je al wat op het oog?

Yep, vrijdag AKK; ook een zwarte met veel opties, zelfde wielen maar zonder zilveren accenten


Ik geloof dat we allemaal in dezelfde vijver aan het vissen zijn. Ben inmiddels in Duitsland bezig met de zoektocht.. Hoop in binnekort ook bij de club te horen.


14 jan 2015 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Weer van die leuke berichten, thanks!

Bertjan schreef:
Yep, vrijdag AKK; ook een zwarte met veel opties, zelfde wielen maar zonder zilveren accenten


Spannend! veel succes alvast. De wielen zijn erg mooi inderdaad, wel wat moeilijk van binnen schoon te maken. Maar ze lijken nog groter dan ze zijn.
De zilveren accenten onder spiegels en voor de radiateurs vind ik mooi, de luchtinlaten voor de achterwielen twijfel ik wel eens aan, maar met name op fotos.
Is de auto waarmee je op AKK gaat een NL auto?

Marcel1967 schreef:
Welkom Michel, fijne intro... krijg bijna zin om een Cayman S te kopen :mrgreen:


Ik kan je geen ongelijk geven :-D

ErikP schreef:
Welkom Michel, en veel plezier met de Cayman! In welke buurt rij je rond?


Alle ritjes starten in Gouda :-)

Koen_J schreef:
Ik geloof dat we allemaal in dezelfde vijver aan het vissen zijn. Ben inmiddels in Duitsland bezig met de zoektocht.. Hoop in binnenkort ook bij de club te horen.


Veel succes met de zoektocht. Kijk uit met de Cayman in Naarden, daar staat Xenon in de advertentie, maar op locatie bleek dat halogeen te zijn... Heeft ook geen koplampsproeiers, dus ik had het kunnen weten.


14 jan 2015 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster RS60 Spyder, Golf GTI 7, ex Porsche Boxster S, ex Golf R32
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Leuke intro! Welkom en erg veel mooie kilometers gewenst (en dat zeer zeker lukken met de Cayman)!
_________________________________________
One life...live it!


14 jan 2015 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Michel's Porsche Cayman S
Denk dat die uit Naarden vandaag verkocht is aan Bertjan.. ;)


16 jan 2015 20:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.