Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:36



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Even opnieuw voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
mark996 schreef:
het initiële idee was/is om met een groep af te spreken bij de grens met Duitsland (vroeg) en dan een goed stuk te rijden waarbij men zelf de snelheid kan bepalen. Toentertijd hadden we daarna lunch of samenkomen bij PCG. Was allemaal mooi, maar het risico werd mij toen wel wat te groot (er werd echt hard gereden en laatste keer zelfs een aanhouding van een deelnemer gehad in Duitsland, na bezoek politiebureau wel weer goed gekomen). Dus ik wil dit prima weer oppakken, maar er moet wel iets gewijzigd worden in de setup. Ik zal er eens over nadenken


Ok, duidelijk verhaal. Mijn ervaring is dat hard in DL nog wel kan, maar wel met verstand. Echt hard, tja kan soms ook nog, maar met meerdere auto's bij elkaar kan ik me voorstellen dat er gevaarlijke situaties (kunnen) ontstaan. Men wordt misschien overmoedig of laat zich onbewust misschien wat opjutten.


17 jul 2020 23:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Gefeliciteerd! Mooie auto met de juiste specs :drive:

Het probleem in DL tegenwoordig is de linkse ridders die de politie belt als ze meerdere sportwagens met een hogere snelheid zien rijden. Dan word je meteen voor straatracer uitgemaakt. We waren vorig jaar met 4 auto's en ineens zaten de politie achter ons en werd twee van de gezelschap op een parking staande gehouden. We hebben helemaal niets misdaan en alleen maar lopen gassen waar het mocht, dus na een uur van intimidatie en maar geen bewijs kunnen vinden hebben ze ons laten gaan. Wel met de melding dat ze ons kentekens aan alle regio's hebben doorgegeven en dat we in de gaten gehouden worden :?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 jul 2020 8:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Mooie kar ... met deze specs!

Carnewal wat? Modificatie of klep?

Die eerste zou ik ten zeerste afraden. Zeker als je do een leuke auto nu hebt! Dreunt en veel lawaai in de cabine bij de meest gebruikte toerentallen op snelweg etc. Poor mans exhaust. Dan zou ik doorsparen tot echt wat leuks!


18 jul 2020 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Inderdaad de eerste, de modificatie. Had ik op mijn eerste 996 ook, harder dan PSE (moet ook want PSE is in mijn oren echt te zacht), en van dreunen staat mij niks bij. Ik zal nog eens verder zoeken, ook op de Carnewal site. Maar een PSE gaat het sowieso nooit worden. Iemand nog andere opties?


18 jul 2020 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Ruud81 schreef:
mark996 schreef:
het initiële idee was/is om met een groep af te spreken bij de grens met Duitsland (vroeg) en dan een goed stuk te rijden waarbij men zelf de snelheid kan bepalen. Toentertijd hadden we daarna lunch of samenkomen bij PCG. Was allemaal mooi, maar het risico werd mij toen wel wat te groot (er werd echt hard gereden en laatste keer zelfs een aanhouding van een deelnemer gehad in Duitsland, na bezoek politiebureau wel weer goed gekomen). Dus ik wil dit prima weer oppakken, maar er moet wel iets gewijzigd worden in de setup. Ik zal er eens over nadenken


Ok, duidelijk verhaal. Mijn ervaring is dat hard in DL nog wel kan, maar wel met verstand. Echt hard, tja kan soms ook nog, maar met meerdere auto's bij elkaar kan ik me voorstellen dat er gevaarlijke situaties (kunnen) ontstaan. Men wordt misschien overmoedig of laat zich onbewust misschien wat opjutten.


Tsja, ik heb bij dat autobahnrasen iets van, als ik er geen lekker gevoel bij heb, moeten we het dus niet op dezelfde manier meer organiseren. Ben al even met Mischa en Marcel aan het kijken, waarschijnlijk wordt het meer een tochtje zonder rasen (kan nog steeds deels over de grens) waarbij we daarna dan ergens lunchen of samenkomen (bijvoorbeeld bij PCG). Uiteindelijk gaat het toch om het slap ouwehoeren:). We komen erop terug


18 jul 2020 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Van harte gefeliciteerd!
Hou hem droog! :wink:

Misschien een stomme vraag, maar ik dacht altijd dat je een S versie kon herkennen aan de ongelijke diameter van de eindstukken van de uitlaat zoals bij de mijne hieronder. En dat de 3.6 vier even grote eindstukken had.
Of heb ik het mis?

Afbeelding


18 jul 2020 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Dat is de pse, die kreeg je ook op een non S als je maar pse bestelde. Zo vertelde de dealer mij in ieder geval. Ik had pse op mijn tweede 996, maar was mij te zacht en braaf. Dus op zoek naar wat meer herrie..:)


18 jul 2020 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Dit iets?
https://www.vdgugten.nl/onderdelen?&page=2/52/cargraphic-997dfi-x-pipe

https://www.vdgugten.nl/onderdelen/cargraphic/41/cargraphic-997-sport-uitlaat


18 jul 2020 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Dank! Ik zet ze op mijn lijst.


18 jul 2020 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
*edit*: waanzinnig spec! Ben zeer benieuwd naar foto's van het interieur (vooral van de kuipstoelen :D )

Let op dat bovenstaande x-pipe enkel voor de 997.2 is.

In tegenstelling tot de 997.2 heeft de 997.1 de catalysatoren in de x-pipe verwerkt zitten. Vervangen daarvan is doorgaans dus een stuk duurder omdat je (zolang je aan je apk wil voldoen) ook een set sport/normale katalysatoren bij de prijs inbegrepen zitten.

Verder is het ook correct wat Mark zegt. Ongelijke eindpijpjes is PSE. Krijg je bij de 3.6 en 3.8, zolang de PSE optie aangevinkt is. standaard heeft de 3.6 ovalen tips en de 3.8 vier gelijke ronde tips.


18 jul 2020 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Heeft iemand trouwens een uitleg waarom de pse een grote en kleine pijp heeft? Heb ik nooit begrepen, esthetisch bijzonder..


18 jul 2020 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
mark996 schreef:
harder dan PSE (moet ook want PSE is in mijn oren echt te zacht), en van dreunen staat mij niks bij.


Harder dan PSE dat weet ik niet. Ik vond het in ieder geval maar niks op mijn 996. Dreunen in de cockpit bij 3000-4000 toeren. Maar goed dat is voor iedereen weer anders blijkbaar.

Sinds ik de Cargraphic dempers er onder heb geen gedreun meer. Integendeel een zeer geaccentueerde boxer roffel!

Kan ten zeerste een 200 cell x-pipe of cross-over variant daarvan aanraden. Kijk dan ook eens even bij topgearshop in uk. Velen zijn u daarin voorgegaan naar alle tevredenheid. Prima laswerk. Goeie bouwkwaliteit en past perfect. Althans dat kreeg ik toch als feedback bij installatie.


18 jul 2020 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even opnieuw voorstellen
Ok, goede, zet ik ook op de lijst


18 jul 2020 18:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.