Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 5:31



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Voorstellen
Goedemiddag, graag maak ik van de gelegenheid gebruik om me voor te stellen. Mijn naam is Nard en ik kom uit het zuiden van het land. Ik heb me hier aangemeld omdat ik voorzichtig oriënterend ben naar een gebruikte Porsche Panamera. Ik ben er nog niet uit welke versie dat moet worden. Zowel de V6 als de V8 genieten de aandacht met wel een voorkeur voor de V6. In ieder geval moet het een NL-versie zijn, benzine en met automatische versnellingsbak > de PDK.

Op dit moment rijdt mijn vriendin in een Mercedes Benz CLS 500 V8 en kijk ik dus voor mezelf voor die Panamera. De zoektocht heeft geen haast en ook de wensenlijst m.b.t. de opties kan nog alle kanten uit. Het budget is flexibel, maar het moet wel een beetje leuk blijven :). Ik kijk nu eens in de prijscategorie tot € 60.000,- zoiets.

Heb goede ervaringen met een forum. Hoop leuke mensen te ontmoeten en veel handige tips hier te ontvangen.

Groet, Nard.


Laatst bijgewerkt door Nard op 28 feb 2017 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.



31 jan 2016 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nard, succes met je zoektocht!


31 jan 2016 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nard! In die prijsklasse kom je er regelmatig een aantal tegen, succes met de zoektocht!

P.s. Als je vriendin als zo'n aardig grote auto heeft dan zou ik voor dat budget eens kijken voor een 911. Dan heb je een leuke combi en heb je 2 echt verschillende auto's :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


31 jan 2016 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Voorstellen
Nounou Mbembe, gaan we vreemd? :scratch: je bedoelt hem natuurlijk een Cayman te adviseren.....toch? :mrgreen:

Welkom Nard en veel succes, zou zelf bij interesse in een Panmera voor een 8-cilinder gaan vanwege het geluid, maar goed als je er een in de familie hebt kan ik me een 6-je voorstellen..... :thumleft:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


31 jan 2016 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen
Ik probeerde in te spelen op het sentiment voor een 911.... Cayman roepen leek me een stap te ver voor iemand die denkt dat ie een Panamera wil :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


31 jan 2016 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nard.
Succes met je zoektocht.


31 jan 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Dank allemaal voor het welkom. Ja, met al een V8 in huis zal een V6 behoorlijk voldoen. Ik heb geen haast met de aanschaf van de Panamera, dus dat komt vanzelf goed. Ik neem gewoon rustig de tijd. Er komt binnenkort vast een keer een mooie op mijn pad die het bekijken en proefrijden waard is. Tips en ervaringen betreffende een Panamera V6 zijn altijd welkom. Ik lees ook een beetje mee op de Duitse fora. Geeft altijd een goed beeld...

Tot horens weer!


01 feb 2016 20:16
Profiel
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Nard. :D
€60.000??? Daar kan je een heleboel leuks mee doen. Panamera?
:roll:


03 feb 2016 1:13
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Ja, i know... Het is best een leuk bedragje. Maar ik vind een Panamera gewoon echt supermooi. Dus daar ben ik echt voor gevallen. Twee van mijn buurmannen in de straat rijden er ook 1 (een zwarte 4S en de andere een bruine GTS). Ik sta telkens genietend naar al dat moois te kijken hier in de straat als dat voorbij komt... Dus ik ben nu ook "hooked" zoals ze dat zo mooi zeggen...


03 feb 2016 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt in een Panamera S Hybrid (geen plug in) met 380 PK die dus werkt met terugwinbare energie die opgeslagen wordt in het accupakket. Daarmee kun je vervolgens 2 km volledig elektrisch rijden of dient de elektromotor ter aanvulling van een krachtige V6 turbo (niet dat het nodig is, power genoeg). Mijn vriendin en ik waren benieuwd hoe dat zou rijden. Ik moet eerlijk zeggen dat het hybride rijden in het begin behoorlijk wennen is. Het remt heel anders en op kruissnelheid schakelt de benzinemotor uit en gaat alles zoveel mogelijk verder op elektro. Dat scheelt natuurlijk best in brandstofverbruik (maar ja, of dat bij een Porsche belangrijk moet zijn?). De vraag waar ik nog niet uit ben is: geeft deze auto wel het ultieme Porsche gevoel? Dat gevoel begint/ontbreekt al bij het starten van de auto.... omdat er niets gebeurt… Je rijdt altijd elektrisch weg zonder de heerlijke Porsche brom… En de elektro kun je niet volledig uitschakelen… Daar moeten we nog eens goed over nadenken.

Even een foto vanuit mijn profiel bijbehorend bij dit bericht: Afbeelding


22 aug 2016 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen
Nard schreef:
Ik heb geen haast met de aanschaf van de Panamera, dus dat komt vanzelf goed. Ik neem gewoon rustig de tijd.

Dat blijkt :cheesy:

Tja, het is moderner en milieubewuster. Als ik je eerdere bijdrage lees over je buurmannen die er eentje rijden: kijk je er naar als ze voorbij komen of kijk je ernaar omdat je ze aan hoort komen? Ik vind Porsche geluid altijd erg mooi. Heb je bij die Hybrid niet. Als je op het Panamera ontwerp bent gevallen: dat heb je bij die Hybrid ook. Hangt er ook weer vanaf hoeveel km's je denkt te gaan rijden en wat de (financiele) voordelen zijn.

Ik ben geen Panamera fan, dus kan je wat dat betreft niet adviseren. Maar ik zou me bedenken wat me trekt in het rijden van een Porsche en wat daar het meeste invulling aan geeft. Succes met deze beslissing, maar kennelijk heb je de tijd :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 aug 2016 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Citaat:
Maar kennelijk heb je de tijd :wink:


Klopt. Geen haast en met de CLS 500 V8 erbij al een dijk van een auto in bezit. Goede vraag betreft de afweging tussen geluid, rij-eigenschappen en design. Het liefst wil ik alle drie gecombineerd. Vandaar ook dat ik zelf erg twijfel over deze hybrid.

Vond het zelf ook opvallend dat onze CLS veel meer souplesse en driveability heeft. De V8 pakt vanuit onder zoveel lekkerder op dan deze hybrid Panamera. De Mercedes heeft veel meer "punch" over het complete toerenbereik. Maar ik vind de kwaliteit, het design en afwerking van de Panamera echt supermooi. Goede lederkwaliteit ook. Alleen sommige knopjes en hendeltjes voelen wel zeer goedkoop aan. We blijven nadenken... Toch maar weer eens vergelijken met een "gewone" V6 of 4S.


22 aug 2016 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen
Idd mss gewoon eens de vergelijking maken met de niet hybride uitvoeringen. Dan komt het antwoord vast vanzelf. Succes!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 aug 2016 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Voorstellen
welkom,
Heb je niets in te ruilen?
Laat dan dat nl auto idee meteen varen en koop er een in Duitsland.
scheelt je duizenden euro's en daar koop je voor dat geld echt een hele mooie v6 of zelfs een GTS.
Heb zelf in een GTS gereden.........top, ook het geluid!
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


22 aug 2016 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Geen inruil inderdaad. Dus kan vrij beslissen. Import uit Duitsland ben ik mee bekend en is zeer zeker een goede optie. Temeer daar ik op ongeveer 10km van de Duitse grens woon en zelfs het onderhoud in Duitsland zou kunnen laten doen. Heb ooit een VW Passat Variant TDI uit Duitsland laten importeren. Dus ook daar kijk ik een beetje rond.


22 aug 2016 14:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen
Dat 'laten' zou je ook zelfs kunnen laten. Zelf doen is erg eenvoudig, voorbeelden te over op dit forum.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 aug 2016 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Voorstellen
Welkom !

Een Panamera is zeker een mooie auto, ja zelfs een mooie Porsche.
Met je budget moet je zeker een model kunnen kopen dat je het "Porsche gevoel" zal geven.
Of dat een Panamera zal zijn... ik waag het te betwijfelen.

Succes met je zoektocht !
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


22 aug 2016 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Voorstellen
Wilkommen! Bienvenue! Welcome!

Ik heb eens in een Panamera Turbo S meegereden, dat doet qua geluid en gevoel niet onder de 911 van hetzelfde bouwjaar. Wat een kanon! Dat is dan wel weer het andere uiterste.

Duitsland zeker interessant om eens te kijken. Succes!
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


23 aug 2016 6:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
horn schreef:
Dat 'laten' zou je ook zelfs kunnen laten. Zelf doen is erg eenvoudig, voorbeelden te over op dit forum.


Zou een interessant traject zijn. Zeker omdat de afstand tot de Duitse grens naar mijn woonplaats marginaal is. Maar ben wel huiverig voor het zelf doen van de BPM aangifte, etc. Kenteken via verkopende partij in Duitsland (kurzzeit Kenzeichen), transport naar huis, verzekering en keuring RDW zal allemaal het probleem niet zijn. Maar je wilt wel de BPM aangifte zo gunstig mogelijk doen. Daarnaast is het natrekken van de autohistorie in Duitsland natuurlijk niet altijd zonder risico. Checkheft is natuurlijk altijd een must....

Tips zijn dus welkom... Hulp ook...;)


23 aug 2016 11:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen
Heb dit inmiddels ettelijke malen gedaan. Met dure en goedkopere auto's. Meerdere mensen hier. Is fluitje van een cent. Uiteraard altijd bereid je te helpen (per pb, mail of telefonisch). Zeker als je vlakbij de grens woont is het enige probleem dat ik heb (met het kurzzeit kenteken van de grens naar Utrecht rijden) meteen een stuk kleiner voor jou... :wink: BPM aangifte is gewoon lijstje invullen, tenzij je de kant op wil met de auto 'als schade auto importeren' met hergebruik van gedeukte deuren, etc. Ben ik nooit aan begonnen. Auto kopen, BPM op de mogelijke alternatieve methodes uitrekenen, beetje de regels oprekken, goedkoopste kiezen, naar de RDW rijden, keuren, wachten, aftikken, wachten, platen maken en rijden. Scheckheft is zeker bij een nieuwe Panamera niet zo bijzonder. AKK laten doen bij andere PZ dan waar hij in onderhoud is geweest en klaar is Klara.

Hier kan je je alvast inlezen: viewtopic.php?p=651217#p651217 :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 aug 2016 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
horn schreef:
Heb dit inmiddels ettelijke malen gedaan. Met dure en goedkopere auto's. Meerdere mensen hier. Is fluitje van een cent. Uiteraard altijd bereid je te helpen (per pb, mail of telefonisch). Zeker als je vlakbij de grens woont is het enige probleem dat ik heb (met het kurzzeit kenteken van de grens naar Utrecht rijden) meteen een stuk kleiner voor jou... :wink: BPM aangifte is gewoon lijstje invullen, tenzij je de kant op wil met de auto 'als schade auto importeren' met hergebruik van gedeukte deuren, etc. Ben ik nooit aan begonnen. Auto kopen, BPM op de mogelijke alternatieve methodes uitrekenen, beetje de regels oprekken, goedkoopste kiezen, naar de RDW rijden, keuren, wachten, aftikken, wachten, platen maken en rijden. Scheckheft is zeker bij een nieuwe Panamera niet zo bijzonder. AKK laten doen bij andere PZ dan waar hij in onderhoud is geweest en klaar is Klara.

Hier kan je je alvast inlezen: viewtopic.php?p=651217#p651217 :salut:



PB gestuurd....


23 aug 2016 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Vandaag opnieuw testgereden met een Panamera. Nu een 4S PDK om het verschil eens duidelijk te kunnen ervaren. Zeer goed merkbaar m.b.t. trekkracht, agressiviteit, wegrijden en acceleratie. Geeft, als ik heel eerlijk ben, een veel leuker en absoluut tastbaar Porsche gevoel. Veel meer grip, minder dode momenten en het geluid is natuurlijk heerlijk aanwezig. Even een foto vanuit mijn album van de auto in kwestie: Afbeelding


Om het vergelijk nu compleet te maken zou ik ook willen testrijden in een Panamera S met V6 motor. De turbo vind ik voor mezelf niet nodig en te hoog gegrepen. Wordt vervolgd....


27 aug 2016 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Panamera Turbo aangeschaft.
Na een behoorlijk lange tijd zoeken, wikken, wegen en wachten op het geschikte exemplaar voorzien van de gewenste opties nu eindelijk gevonden: Afbeelding

Het betreft een Panamera Turbo die ik heb gekocht bij de officiële Porsche dealer inclusief 1,5 jaar Porsche Approved garantie. Rijdt echt helemaal super en ik ben er waanzinnig blij mee. Hoop dat ik er veel van kan en mag genieten.

Groet, Nard.


28 feb 2017 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Voorstellen
Gefeliciteerd! is zeker een stuk beter dan die "huilbride" uitvoering waar je eerst in gereden hebt? :mrgreen:

:drive:


28 feb 2017 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen
Even een update: Ik heb de Panamera Turbo nu een half jaar in bezit en ik ben nog steeds onder de indruk van deze auto. De trekkracht is en blijft fenomenaal en ook het comfort en alle opties die dit exemplaar zo leuk maken blijven super. Ook de approved garantie heeft zich bij twee kleine probleempjes (defecte bobine en kapotte aanjagermotor) prima bewezen en een en ander werd door de Porsche dealer perfect opgelost. Daarnaast verrast het verbruik me in positieve zin (9 liter op 100 km prima haalbaar). Dat laatste is minder benzineverbruik dan de CLS 500. Met andere woorden: Meer dan tevreden en ik ben echt een fan van het merk Porsche geworden.

Ik wil dit exemplaar ongeveer 1,5 á 2 jaar rijden en dan een nieuwe Porsche aanschaffen. Of de CLS wegdoen en daar een 911 of Cayman voor terugnemen. Maar daar kan ik dus nog even over nadenken.


05 aug 2017 16:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.