Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:09



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
hoi,

ik ben al wat langer lid van dit forum, doordat ik altijd al interesse had in de koop van een 911 en ook 911 spullen te verkopen had.

Ondertussen heb ik 2 jaar gelden een Z4 2.5i gekocht en daar 2 jaar enorm van genoten, echter...de gedachte ooit zelf eens een 911 bezitten, blijft trekken.
Nu heb ik er wel vaak in gereden, dat scheelt, maar ja, er 1 bezitten is toch echt wat anders..
De 996's komen in een betaalbaar bereik van me, al hoor ik verschillende verhalen over de motoren van die serie.
Nu moet ik nog even onderzoeken, wat het slimst is...want om na, de aankoop nog eens veel geld in onderhoud te gaan steken, is niet mijn plan.

Verder twijfel ik enorm tussen een cabrio en een coupe...een 911 hoort een coupe te zijn, maar ik geniet ook wel erg van open rijden.
En die 996 targa...tja...niet mijn ding. Een 4s...dat wel weer...;-)

Aldus, dat is mijn verhaal en voordat ik ga neuzen, stel ik me dus even opnieuw voor.

Groeten

Harold


05 feb 2016 21:59
Profiel
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Welkom Harald, genoeg om over na te denken. Maar dat is juist het leuke :ba: ......en Z4 ,dat is niet verkeerd. Als je budget het toelaat zou ik 'm houden en er een 911 coupé (996, wel IMS mod laten doen als dat nog niet is gedaan) bij kopen :D


06 feb 2016 0:49
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Harold een leuke zoektocht gewenst! Weet dat het niet ophoud na de aanschaf. Iets wat goedkoop in de aanschaf is... Is duur in het onderhoud. Niets mis mee want het plezier is onbetaalbaar. Ik rijd dagelijks een 996 doe er alles mee ook vakanties etc. Laat je overigens niet bang maken voor alle "mogelijke" plof verhalen.

Gr


06 feb 2016 0:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Harold welkom,

Na de Z4 past een 996 4S het beste kan ik je vertellen. :cheers:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


06 feb 2016 7:16
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
I know...maar ik twijfel of ik zoveel geld neer wil leggen, voor een 'auto erbij'.
Zo ontevreden ben ik nu ook weer niet over de Z4 ;-) Heb er al 2 fantastische vakanties in Europa mee gedaan.
En ben daarbij bang voor veel hogere onderhoudskosten van de 911.
Dus twijfel...de optie 'erbij' is misschien we de beste, dan kan het ook een coupe worden, maar man..3 auto's? hahaha
Zou wel imago bevestigend zijn...

Maar eens in Duitsland ook gaan kijken, heb alle tijd, het is niet zo dat ik zonder wielen zit...

Harold


06 feb 2016 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Z4 en 996 is niet te vergelijken... Met de 996 worden je vakanties alleen maar leuker.
En onderhoudskosten? Ik heb mijn P nu 6 jaar en buiten regulier onderhoud en een set banden verder helemaal niets aan kosten :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 feb 2016 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Harold,
Een Porsche kopen is er 1 er 1 onderhouden is een ander verhaal.
Of te wel de meesten kunnen wel een Porsche kopen maar het netjes op de weg te houden is een ander verhaal. Het is goed dat je daar idd wel rekening mee houd. Hou geld achter de hand voor onderhoud updates.
Net als met aandelen koop dien je niet een Porsche te kopen van je laatste cten.

En tjaa keuzes.....
Het is niet ik ga naar de garage en die doe ik. Een beetje studie vooraf en bepalen wat bij jou past maakt dat het vlgs mij mooi en een verschil met een standaard dd kopen. Argumenten zijn volledig anders. Maak je eigen lijstje met punten die je belangrijk vind en weeg deze met de voor en nadelen van de verschillende modellen, prijzen, uitvoeringen, etc.

Succes


06 feb 2016 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Kleine tip: Als je nu een Z4 hebt, en je gaat naar een 996, dan zal hij je qua interieur wel tegenvallen. Ik ben zelf van een E46 naar 996 gegaan, en de interieur kwaliteit van een BMW van hetzelfde jaar is een stuk beter. (mijn persoonlijke mening) Nog een tip: 997 heeft een veeel beter interieur


06 feb 2016 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
De opmerking over het interieur is helemaal waar

En uiteraard moet je rekening houden met evt kosten dus zorg dat je iets achter de hand hebt. Ik wilde alleen meegeven dat het niet zo is dat er iedere dag iets kapot gaat aan een P dus dat je je ook weer niet al teveel zorgen moet maken mbt de betrouwbaarheid
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 feb 2016 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
pffff.

heb net een 996 en 997 bekeken...een 996 carrera 4 en een 997 carrera S...
dan zie je idd het verschil in interieur ook, zo'n 997 met leren dashboard is wel erg mooi
maar goed, het scheelt ook serieus geld.

overigens vertelden ze me daar dat de zogenaamde 'plofmotor' van de 996 al bij lagere km-standen voorkomt.
met mijn budget en leeftijd, ben je eigenlijk wel over dat probleem heen...?

tja, emotioneel is het simpel, een 997 is mooier, maar dat ik heb ik al vanaf dat ik 18 was...voor iets meer, staat er een nog mooiere.

qua onderhoudskosten-angst...kijk onderhoud is nodig, 1-2.000 per jaar is ok, nieuwe motor, vooral 911...tja.
hoe zit ik met zo'n onderhoudsbudget bij een 911?

harold


06 feb 2016 11:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Welkom. Moeilijke keus. Als wegligging belangrijk voor je is, is het best uitdagend. Goed uitgeveerde en uitgelijnde z4 met goede banden vind ik echt een traktatie op het circuit of bochtige weg. Als je voor een 911 gaat zou ik een zo licht mogelijke zoeken (2wd met zo min mogelijk opties, zeg ik dus op basis van je huidige auto). Is een boxster of een cayman een optie? Die overtreffen de z4 eigenlijk op alle vlakken. Of is de droom een 911?
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


06 feb 2016 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
een boxster of cayman is idd geen optie...


06 feb 2016 13:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
haroldv schreef:
overigens vertelden ze me daar dat de zogenaamde 'plofmotor' van de 996 al bij lagere km-standen voorkomt.
met mijn budget en leeftijd, ben je eigenlijk wel over dat probleem heen...?

BS. Het probleem komt óók bij lagere km-standen voor. Niet alléén bij lagere km-standen. En het is niet een probleem dat niet meer voorkomt als je bijv. de 125000 km mark hebt bereikt... Wellicht handig om je hier effe goed over in te lezen :idea:
Verder praat je over een sportwagen van 10-20 jaar oud. Onderhoudstegenvallers kan je altijd hebben. Ook als je goed zoekt en een uitgebreide aankoopkeuring laat doen. Wat dat betreft handig als je 5-10K achter de hand hebt voor een tegenvaller, waarvan de kans overigens uiteraard zeer goed aanwezig is dat je die buffer niet of nooit nodig gaat hebben.

Bedenk ook dat een Z4 een gave cabrio is die redelijk bombenfest is. Wellicht vloeken in de kerk, maar ik zou persoonlijk blij zijn met een 996 cabrio, maar ook zeker met een mooie Z4-met-6-cilinder-motor. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2016 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Jouw situatie kimt mij heel bekend voor: Ik heb een jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten; van een hele mooie Z3 3.0 roadster naar een 996 MK2 Targa.
Ik kon tussen de €25K en €30K spenderen en het was in 1e instantie zwaar dubben tussen een Z4 3.0 Roadster (265pk), een zeldzamere Z4M Roadster (340pk) óf de 911 (996) voor mij DE icoon onder de sportwagens.

Uiteindelijk moest het een 996 worden. Cabrio rijden is heerlijk, maar de 996 cabrio kon mij qua looks niet bekoren, de Carrera vind ik veel mooier qua lijn!
Een Targa leek me een mooi compromis; de lijn van de Carrera en (bijna) het genot van de cabrio. Ik zeg bijna, want een Targa haalt het in mijn beleving bij lange na niet het genot van open rijden van de Cabrio.
Aan de andere kant heeft-ie toch weer een paar + punten; het enorme glazen dak heeft in gesloten stand een erg mooie ruimtelijke beleving en de achterruit kan open, makkelijk bij het inladen van bv je vakantiespullen!
Ik heb met de 996 een prima 1e jaar achter de rug. De kwaliteit van alles (in- en exterieur) is zo veel beter dan m'n Z3tje. Ook de power in de 3.6 is geweldig, eindelijk de 300 km/h bereikt. Kon dus ook van de bucketlist gestreept worden.
Maar toch, toch begin ik weer te twijfelen als ik ergens een Z4M roadster te koop zie staan... Ik vind de lijn van die Z4, de proporties van het ontwerp heel mooi. Die lange neus, de stoelen die net voor de achteras staan; geweldig. De tijd zal het leren waar uiteindelijk voor te kiezen.

Veel succes met jouw zoektocht.


07 feb 2016 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Verstandelijk is het heel simpel: is het nuttig 20k stuk te slaan op een 911, voor die paar km's per jaar? eh.nee
Maar goed, niet alles hoeft verstandelijk te gebeuren, want anders waren we allemaal single ;-)


08 feb 2016 17:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Giethoorn
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Harold,

Ben je er al uit? Die 996 Cabrio al gevonden?? Of toch een ander model??


14 maart 2016 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Cabriootje schreef:
Harold,

Ben je er al uit? Die 996 Cabrio al gevonden?? Of toch een ander model??


nee, ben er nog niet uit. Twijfel nog enorm.
Ook financieel. Hoeveel euro is mij het verschil waard tussen mijn Z4 en 996 carbio, daar heb ik nog geen besluit over gemaakt.
Aan de andere kant, leef je (waarschijnlijk), maar 1 x en staat een 911 op mijn bucketlist.
Dus...ben er nog niet klaar voor.


14 maart 2016 15:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Giethoorn
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Stuur me maar een berichtje als je nog serieuze interesse hebt in een mooie 996 Cabrio MkII....


14 maart 2016 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
viewtopic.php?f=10&t=43182&p=1129487#p1129487 :drive:


17 maart 2016 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
A-Line schreef:
Harold,
Een Porsche kopen is er 1 er 1 onderhouden is een ander verhaal.
Of te wel de meesten kunnen wel een Porsche kopen maar het netjes op de weg te houden is een ander verhaal. Het is goed dat je daar idd wel rekening mee houd. Hou geld achter de hand voor onderhoud updates.
Net als met aandelen koop dien je niet een Porsche te kopen van je laatste cten.

En tjaa keuzes.....
Het is niet ik ga naar de garage en die doe ik. Een beetje studie vooraf en bepalen wat bij jou past maakt dat het vlgs mij mooi en een verschil met een standaard dd kopen. Argumenten zijn volledig anders. Maak je eigen lijstje met punten die je belangrijk vind en weeg deze met de voor en nadelen van de verschillende modellen, prijzen, uitvoeringen, etc.

Succes


Helemaal met A-line eens. Ik ken A-line en hij heeft mij besmet met het virus. Noujah, ook ik was een jongetje van 5 tot eigenlijk nu die een Porsche wilde. Geen Ferrari of anders maar een Porsche. Ik heb op dit forum menig forumlid lastig gevallen met allerlei vragen omdat ik wel een 996 wilde maar bang was voor vanalles. Een heleboel vrgaen over de plof. De modificaties. De kosten. Bla bla bla. Uiteindelijk samen met A-line op pad gegaan om naar 'mijn' P te zoeken. In mijn geval was het type vrij gemakkelijk omdat ik een zilvergrijze wilde en het liefst een C4. Hand of tip maakt niet uit. Heel veel (eigenlijk alle) autos in NL gezien. Veel vielen meteen af omdat ze gewoon SLECHT waren. Of veel krassen, of er mocht geen AKK, of vanalles anders mis. Ojah, Sludge was voor mij meteen 'laten staan'. Wat ik heb gedaan is dus mezelf inlezen op internet en vragen aan de kenners. Als er iemand twijfelde was ik het wel.

MAAR, vandaag aankoop gedaan. Als het nu nog mis gaat dan kan ik er niks aan doen :-). Risico bestaat altijd. Maar een groot deel heb je zelf in de hand. Ik kwam erachter dat onder een bepaalde prijs het geen zin heeft om te gaan kijken. De mooie autos kosten gewoon meer.

Over de modificaties, geen idee nog. Ik ga IMS, AOS en koeling laten doen. Gewoon voor piece of mind. Maar eerst wachten tot 'ze' in de garage staat. HEEL VEEL ZIN IN!!!

Groeten van Frank


19 maart 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
haroldv schreef:
Verstandelijk is het heel simpel: is het nuttig 20k stuk te slaan op een 911, voor die paar km's per jaar? eh.nee
Maar goed, niet alles hoeft verstandelijk te gebeuren, want anders waren we allemaal single ;-)


:cheers:


19 maart 2016 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
frank911 schreef:
Ojah, Sludge was voor mij meteen 'laten staan'.


Dit vind ik wel een erg ongenuanceerd oordeel ... maar daar hebben we het al over gehad.


20 maart 2016 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zwolle
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Goedenavond!

'Even' een update...ben namelijk nog steeds / weer op zoek. Ik heb de Z4 nog steeds, maar er speelt nu wat anders ook.
Ik rij zakelijk sinds dit jaar in een heerlijke 540i van 2018, waarvan ik veel geniet. Nieuw gekocht, zelf samen gesteld, dus 100% mijn auto/emotie.
Nu zit ik hier geen BMW aan te prijzen, dus waarom een update.
Nou..bijtelling van de 540i is heftig, dus ga ik per 1-1-2019 deze prive niet meer gebruiken en ben ik dus aangewezen op de Z4.
Dat ga ik een paar maand dan ook zeker proberen, maar droom nog steeds van een 911, een 997 inmiddels.
Zoals hierboven aangegeven vind ik de 997 net ff meer 'af' (sorry). En ik denk dat als ik een 996 ga kopen, dan elke dag ga denken..'had ik maar'.
Daar heb ik geen zin in.
Dus in maart / april maar eens de stap wagen.

Waarom dan niet eerder:
Nou...ik wil ook eerst testen hoe dat niet-prive rijden bevalt. Ik vind het lastig dat als ik in Rotterdam ben en een prive bij een vriendin in Amsterdam wil zijn, ik eerst naar Zwolle (woonplaats) moet, om mijn prive auto te pakken...raar. En geld kan je maar 1x uitgeven natuurlijk ook.

Kortom: lekker verdiepen en neuzen naar een mooie 997 S

Als iemand nog betrouwbare Porsche adressen weet, boven de rivieren, dan houd ik me aanbevolen.
Heb Wolbert Sportscars uit Achterveld al gevonden, via referentie.

Groeten,

Harold


16 nov 2018 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Tja lastig ik heb helemaal niks met Bij Mercedes Weggestuurd maar dat is mijn keuze prive de 991 voor werk de panamera e-hybrid en dat bevalt prima
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


16 nov 2018 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Even voorstellen...van Z4 naar 911 (996)?
Na Porsche 993 en 996 tijdje niets toen een Z4 3.0si en deze gisteren verkocht dus nu weer speurend naar Porsche ;)
Z4 erg leuk en ook intens van genoten doch... There's no substitute!

Emotie en verstand komen vaak niet overeen dus volg je hart!
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


18 nov 2018 9:48
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.