Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 22:39



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche aanschaffen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche aanschaffen
Geachte forumgebruikers,
We hebben in t verleden een porsche 956 gehad maar deze is weggedaan vanwege " te spartaans" en enorme hoge onderhoudskosten.
De liefde blijft dus nu op zoek naar een nieuwere meer dagelijkse porsche
Wat is een advies? 996 ? Porsche caymann?
Ik lees graag jullie adviezen met voor en tegens!
Groet Saskia

Foutje t was een 356!!


Laatst bijgewerkt door Saskia op 14 feb 2016 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.



14 feb 2016 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Porsxhe 956? En weggedaan vanwege te hoge onderhoudskosten, hadden jullie een raceteam of zo, en dat ie te spartaans was voor de dagelijkse boodschappen geloof ik graag, denk dat je nog beetje moet inlezen, desalniettemin, welkom en succes
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


Laatst bijgewerkt door Marcel op 14 feb 2016 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.



14 feb 2016 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Welkom Saskia,
Een Porsche 956 gehad???

De Porsche 956 was een sportwagen-prototype van het Duitse automerk Porsche. Prototype wil in dit geval zeggen dat de wagen exclusief werd gemaakt voor de autosport. Op de 24 uur van Le Mans in 1982 haalde Jacky Ickx samen met Derek Bell de allereerste overwinning voor de wagen binnen.

En nu zoeken naar een 966 of cayman. Dat is geheel persoonlijk!
Ga in beide een proefrit maken en vergelijk dit met je verlanglijstje.
Succes met de speurtocht.


14 feb 2016 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Dan zou ik voor cayman gaan
Betere auto en rijdersauto dan dat gevoelige IMS Lager 966 ;)
En die is ook zo vreselaik lelaik om te zien :)
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


14 feb 2016 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Wat willen jullie met de auto doen.

Ik zou ook voor een Cayman gaan, maar als het soms niet iets meer plaats van binnen nodig hebt dan zou een 996 de oplossing kunnen zijn.

Welk budget heb je ingedachte?


Ps. Caymans gevoelige IMS Lager ook hoor maar omdat er maar zo weinig in Nederland rond rijden er bijna geen bekend zijn in Nederland.
_________________________________________
Mvg,

René


14 feb 2016 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Welkom, neem aan dat je bedoelt een 996...

Welke keuze? Thank dat ligt aan wat je wil... Geen achterbank nodig en een zeer goede rijdersauto, dan de Cayman zou ik zeggen. 911 altijd een jongensdroom geweest dan de 996 denk ik...
Daarbij de vormgeving wat heel persoonlijk is: achterkant van een cayman is heel anders dan van een 996


Kortom smaak en voorkeur is waar het hier om draait, iets wat wij niet voor je kunnen beantwoorden
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche aanschaffen
MY00 schreef:
Ps. Caymans gevoelige IMS Lager ook hoor maar omdat er maar zo weinig in Nederland rond rijden er bijna geen bekend zijn in Nederland.

O ja? :scratch:

Van alle dingen die er kunnen gebeuren is er altijd wel een voorbeeld ergens tear wereld te vinden maar ik struin het Internet aardig af en kan niet 3 voorbeelden vinden van een plofmoter bij de Cayman :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 12:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Citaat:
kan niet 3 voorbeelden vinden


2 wel dan? :mrgreen: Ik word een beetje moe van die mensen die, als iemand een 996 willen kopen, ze meteen in de gordijnen jagen met het plofverhaal. Maar goed, er is al zoveel over geschreven dat ik denk dat TS het een en ander wel vindt.

On: welkom hier en succes met de keuze. Niet naar Mbembe luisteren, die is zwaar bevooroordeeld :cheers: :mrgreen:


14 feb 2016 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche aanschaffen
mbembe schreef:
MY00 schreef:
Ps. Caymans gevoelige IMS Lager ook hoor maar omdat er maar zo weinig in Nederland rond rijden er bijna geen bekend zijn in Nederland.

O ja? :scratch:

Van alle dingen die er kunnen gebeuren is er altijd wel een voorbeeld ergens tear wereld te vinden maar ik struin het Internet aardig af en kan niet 3 voorbeelden vinden van een plofmoter bij de Cayman :popcorn:


http://www.pff.de/porsche/index.php?thr ... eschichte/ hier staan wel een paar verhalen.
Verder ben ik afgelopen tijd natuurlijk op zoek geweest naar een Cayman en heb er toch verschillende, in duitsland, aangeboden zien worden met motorschade.

Het is zeker minder dan bij een 996 hoor, maar het kan dus wel.
_________________________________________
Mvg,

René


14 feb 2016 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Zoals gezegd komt alles voor en zijn er altijd voorbeelden te vinden
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Kies primair wat je mooi vindt en je hart sneller van gaat kloppen.
Een auto die lage onderhoudskosten heeft maar waar je niets mee hebt heeft geen kans voor passie.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


14 feb 2016 13:25
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Wijze woorden Ivo, zie je toch meteen het verschil in leeftijd :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Welkom Saskia!

Het meeste is gezegd. Misschien even de vraag of je behoefte hebt aan meer bergruimte (Cayman kofferbak voor en achter, 996 voor en in het zicht op de achterbank).
Verder zorgen dal alle modificaties conform voorschrift fabriek zijn uitgevoerd. Te achterhalen door overzicht van alle specificaties zoals bekend bij Porschedealer (computersysteem). Iets wat bij een aankoopkeuring (AKK) naar boven moet komen.
Van de Cayman 3.4S heb ik al op meerdere plekken opgemerkt dat de brandstofpomp vervangen moet zijn (vanaf 2009).

Succes met je zoektocht!
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


14 feb 2016 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Heel simpel.

In beide een proefrit maken en die auto kopen, waar je je glimlach het minst kunt onderdrukken. :ba:


14 feb 2016 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Porcay schreef:
Misschien even de vraag of je behoefte hebt aan meer bergruimte (Cayman kofferbak voor en achter, 996 voor en in het zicht op de achterbank).
Verder zorgen dal alle modificaties conform voorschrift fabriek zijn uitgevoerd.


Welkom hier Saskia. Wij zijn destijds mede overgestapt naar een 996 coupé vanwege de binnenruimte. Als je gewoon onderweg bent kan je jas en je tas even op de achterbank gelegd worden. De Boxster was wat benauwder in het interieur, net als de Cayman.

En ja, wat betreft de kosten, die zijn in mijn beleving altijd redelijk hoog bij Porsche, zelfs bij de 944's die ik destijds had.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


14 feb 2016 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Hallo Saskia, welkom hier.

submerged schreef:
In beide een proefrit maken en die auto kopen, waar je je glimlach het minst kunt onderdrukken. :ba:

Had ik niet beter kunnen zeggen. :thumleft:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


14 feb 2016 23:55
Profiel
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Hoi Welkom,
Succes met je zoektocht. Laat je niet ontmoedigen door de "horrorverhalen" van sommigen hier. De meesten weten er echt helemaal niets van en hebben het alleen van horen zeggen en papagaaien de rest na :cry:
Heb een 996 en ben er stikgelukkig mee.
Wil je niet de hoofdprijs betalen voor een Porsche maar al die luchtkoelers het snot voor de ogen rijden of op z'n minst een "serious run for their money" te geven in een plezierige ambiance, ruim comfortabel interieur, airco, BlueTooth, leer, serieus meer ruimte achterin ??===> 996 Mk1 C2 , dubbele rij IMS lager!. Kost een drol maar mega fun :ba: :ba: :ba: :ba:
Als je geen gelegenheid hebt om een 996 bij jouw in de buurt te rijden moet je mij maar eens een PB sturen

Maar besef wel dat het kopen van een Porsche simpel is, maar het goed onderhouden ervan heel wat centjes kan kosten :roll:


Laatst bijgewerkt door Marquez93 op 17 feb 2016 23:32, in totaal 1 keer bewerkt.



17 feb 2016 1:15
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic S
gent
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Persoonlijk vind ik een 996 een prima keuze, maar bekijk goed de onderhoudshistoriek. Mijn 996c4 vind ik geweldig en met de tiptronic kan ik zowel kuieren als heel snel gaan.


17 feb 2016 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Marquez93 schreef:
Hoi Welkom,
Wil je niet de hoofdprijs betalen voor een Porsche maar al die luchtkoelers het snot voor de ogen rijden of op z'n minst een "serious run for their money" te geven in een plezierige ambiance, ruim comfortabel interieur, airco, BlueTooth, leer, serieus meer ruimte achterin ??===> 996 Mk1 C2 , dubbele rij IMS lager!. Kost een drol maar mega fun :ba: :ba: :ba: :ba:

en wil je een 996 het snot voor de ogen rijden neem dan een Cayman :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 feb 2016 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Porsche aanschaffen
mbembe schreef:
en wil je een 996 het snot voor de ogen rijden neem dan een Cayman :wink:


:thumleft: +1
:mrgreen:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


17 feb 2016 18:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Marquez93 schreef:
Ze weten er echt helemaal niets van en hebben het alleen van horen zeggen en papagaaien de rest na :cry:

Boude uitspraak voor een newbe. Dat jouw 996 top is, wil niet zeggen dat er geen informatie is waarvan het voor iemand die op zoek is handig om zich daar in te verdiepen. Wat er aan te doen is en hoe je het risico verlaagt. Ipv struisvogelen en niet papegaaien...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 feb 2016 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Marquez93 schreef:
Hoi Welkom,
Succes met je zoektocht. Laat je niet ontmoedigen door de "horrorverhalen" van sommigen hier. Ze weten er echt helemaal niets van en hebben het alleen van horen zeggen en papagaaien de rest na :cry:


Was het maar zo, dan zou mijn Cayman volgende week klaar zijn. Helaas zijn er nog een paar wachtende voor mij.
_________________________________________
Mvg,

René


17 feb 2016 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Als je hier én IRL Porsche land wat langer meeloopt dan een paar maanden dan weet je dat het geen internet horror verhalen zijn. Ben er diversen tegengekomen die het helaas zelf hebben mogen meemaken. Vorig jaar nog op de Cars & Coffee Limburg. Forumleden en ook een directe collega een paar jaar geleden. Die laatste was voor goed genezen.

De zaken bij auto resto hier in Nijmegen gaan niet voor niets zo goed ...

Dus geen horror verhalen maar gewoon goed laten informeren en voorzorgsmaatregelen treffen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 feb 2016 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '97
Drechtsteden
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Quote "wil je niet de hoofdprijs betalen voor een Porsche maar al die luchtkoelers het snot voor de ogen rijden "

Waar komt dat snot vandaan dan, toch niet uit je uitlaat hoop ik :scratch: :wink:

Beetje respect voor die oude beestjes, is ook porsche hè.
_________________________________________
beter snel, dan nooit


17 feb 2016 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche aanschaffen
Mijn oude beestje reed 24 jaar nadat hij de fabriek uitrolde nog altijd 10 km/h sneller dan de fabrieksopgave op de gps :res: 8)


17 feb 2016 20:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.