Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:36



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen DV911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen DV911
Hallo allemaal,

Sinds ik mij vanaf de zomer van vorig jaar oriënteer op aanschaf van een 996, lees ik regelmatig posts op dit forum.
Goeie sfeer en nuttige uitwisseling van info valt me daarbij op. Zodoende lid geworden. Leuk!

Overigens gaat mijn interesse uit naar de 996 omdat ik dit het mooiste 911 model vind. Het wordt een "bijtellings-vriendelijke hobby".

Welnu, mijn "oriëntatie op een mooie 996", leidde gisteren tot een proefrit. Een geweldige ervaring op zich.
Het betreft een 996 C2 Coupe Tiptronic uit 1998 met 170.000 "geloofwaardige" kilometers op de teller en NAP. (Sinds import uit Dld met 110.000 km).

Bijzonder trouwens hoe herinneringen van een aantal ritten in een 911 (ik meen 'n 964 C2, nu meer dan 10 jaar geleden) tijdens deze rit boven kwamen…
De stijfheid van de carrosserie, de directheid in het stuur, de kwaliteit van het contact met alles wat er met de auto gebeurt eigenlijk… Heerlijk.

Natuurlijk zit ik nu met de vraag, wordt dit 'm? Qua uitvoering is het volmondig "Ja".
De auto komt erg eerlijk over. Ingevoerd uit Duitsland, laatste onderhoud 15.000 en 2 jaar terug bij PC Twente, morgen checken. Hij schijnt daar ook door de vorige eigenaar gekocht te zijn.
Als ik m'n best doe op een goeie poetsbeurt (bijna net zo leuk als erin rijden wat mij betreft) staat 'ie er werkelijk als vrijwel nieuw bij, zowel exterieur als interieur. Nergens tekenen van misbruik of desinteresse in onderhoud. De motor liep erg mooi, koude start zonder bijgeluiden, vermogen leek er allemaal te zijn, bak schakelt mooi en snel. Alle accessoires werkten (!).

Twijfels zij er echter ook;
Bij vol accelereren trekt de auto naar rechts, en hij is erg 'zoekerig'. Hij staat overigens op vrijwel nieuwe Michelin banden. ("N" codering niet gecheckt)
Ook hoorde ik heel in de verte een geluid dat doet denken aan een versleten wiellager. En bij aanvang vd proefrit was de tank vrijwel leeg, maar na 15 liter getankt te hebben, stond de meter nog steeds op vrijwel leeg. (Heeft een 996 een heel grote tank?)

Wordt verkocht door een Camperhandelaar, zonder garantie, zonder franje.
Al met al vind ik 'm met 19K best aan de prijs maar daar valt vast nog wel over te praten, na een AKK.

Wiellager en eventueel benzinemeter-probleem lijken mij niet zo spannend. (?)
Maar dat naar rechts trekken icm zoekerig stuurgedrag, daar wil ik niet op gaan leeglopen.Natuurlijk is het lastig er iets zinnigs over te zeggen, zelfs bij een AKK wellicht. Of is het een "veilige aanname' dat uitlijnen daarvoor de oplossing is? De demping voelde prima strak en ik hoorde geen vreemde geluiden in de ophanging.

Ik heb overigens geen vliegende haast en kan 'm laten staan, ook al is het exact de uitvoering die ik zou willen.
Eigenlijk is de vraag die ik mezelf nu stel of ik er een AKK aan zal wagen…

Mochten jullie zinnige tips hebben over zoekerig weggedrag en of dat een dure grap kan zijn, alvast dank.

Hoe dan ook, de komende tijd zal ik vaker op dit leuke forum vertoeven.

Groet!

DV911
_________________________________________
Some people see things as they are and say "Why?"
I dream things that never were and say "Why not?"


Laatst bijgewerkt door DV911 op 07 feb 2016 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.



07 feb 2016 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Even voorstellen DV911
" En bij aanvang vd proefrit was de tank vrijwel leeg, maar na 15 liter getankt te hebben, stond de meter nog steeds op vrijwel leeg."


Doen ze allemaal, normaal voor een 996.

Succes.


07 feb 2016 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Als ie verder helemaal naar je zin is zou ik het geld van een AKK wel willen investeren. Is ook maar een schijntje op het aanschafbedrag dus je loopt daar ook niet op leeg en het geeft je een completer beeld van de auto
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


07 feb 2016 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Welkom,

Het is al vaker gezegd, zeker een AKK laten doen (met endoscopie).
Dan de prijs nog eens onderhandelen (liefst van te voren al afspraken over maken).

"Wordt verkocht zonder garantie en zonder franje", wat voor "franje"?
Vergeet niet, je gaat een schep geld uitgeven. Dan mag je daar ook wel wat voor terugkrijgen lijkt mij.

Succes!
(Foto's)?
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


07 feb 2016 14:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen DV911
@ boxster550spyder,

Zonder "franje" bedoel ik mee dat er geen mooie verhalen leken te worden verteld door de verkoper.

Linkje naar advertentie:
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... at-xenon-/

Dank voor jullie reacties, twijfel over de benzinemeter kan ik al afstrepen.

Groet!

DV911
_________________________________________
Some people see things as they are and say "Why?"
I dream things that never were and say "Why not?"


07 feb 2016 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Even voorstellen DV911
De kleur vind ik lig geweldig. En met alle respect, van een camperverkoper hoef je natuurlijk ook weinig te verwachten op garantiegebied dus dat er geen garantie op zit: soit! Verder is het al gezegd: AKK met endoscopie doen en je weet al heel veel meer over de auto.


07 feb 2016 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Welkom DV.
Het is al aangegeven als het hem voor jou is, neem dat de stappen zoals aangegeven en enjoy.


07 feb 2016 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Welkom,

De speurtocht kan net zo leuk zijn als erin :drive:.
Succes met de aankoop, geen overhaaste beslissingen, kopen is :D erin blijven rijden :shock: .


07 feb 2016 16:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Update:

Vandaag historie opgevraagd bij PC Twente, waar de vorige eigenaar de auto gekocht zou hebben.
PC Twente: "Geen historie. 2x geweest in 2007. Niet meer te achterhalen."
Hoe mooi ik 'm ook vind, ik begin 'r niet aan. Zojuist netjes de verkoper geïnformeerd.

De speurtocht gaat dus door. Is ook "genieten van de weg", maar dan anders…

Groet!

DV911.
_________________________________________
Some people see things as they are and say "Why?"
I dream things that never were and say "Why not?"


08 feb 2016 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen DV911
is volgensmij van een oud forummer geweest (die hier niet meer komt).


08 feb 2016 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Oh die , was die ook niet een eigen forum begonnen..... :roll:


08 feb 2016 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Zonde dat het hem niet geworden is.

Ik heb ooit een rode 964 gehad, man man wat een gave kleur voor een 911 coupe.


08 feb 2016 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Porsche en Indisch rood is altijd ok 8)
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


08 feb 2016 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Zo, mooi man in het rood! Waarom geef je het nu al op? :shock:


08 feb 2016 22:48
Profiel
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Welkom, veel wijsheid en veel plezier en succes met de zoektocht.. Was wel een mooie 996 trouwens. Waarom geen AKK doen?? Hoeft geen slechte te zijn toch? En ..er kan dan zeker wel wat van de prijs af :P


08 feb 2016 22:48
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Update;

Gisteren bij Eric Wolbert in een rode 2001 C4 proefgereden. Reed erg goed.
Was wel 'n mooie auto maar gek genoeg deed het mij geheel onverwacht twijfelen of ik niet tòch een akk moet laten doen met de hierboven beschreven C2.

Met name de uiterlijke staat (int en ext) daarvan was beter en een 'standaard' C2 tiptronic spreekt mij ook meer aan. (De C4 had een sportonderstel, voor mij niet zo'n pre)

Ik twijfel echter of het naar rechts trekken bij vol accelereren bij een AKK geduid zal kunnen worden…

Zag gisteren dezelfde C2 nog in een advertentie van de vorige eigenaar staan en heb 'm gemaild of hij alsnog info over de historie wil geven. Nog geen reactie.
ik begrijp overigens van "Master Ken" en "alvin01" dat de C2 op 't forum bekend is, maar kan er niets over vinden. iemand 'n tip?


Wordt vervolgd en keep you posted.

Groet!
DV911.
_________________________________________
Some people see things as they are and say "Why?"
I dream things that never were and say "Why not?"


14 feb 2016 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Even voorstellen DV911
"Bij vol accelereren trekt de auto naar rechts, en hij is erg 'zoekerig'"

Bandenspanning controleren en/of goed laten uitlijnen van het onderstel en je hebt een strak sturende auto.


14 feb 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Ex auto van Bl!ndstr@
_________________________________________
Nie janken.


14 feb 2016 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Master Ken schreef:
is volgensmij van een oud forummer geweest (die hier niet meer komt).


En hij heeft 'm weer, op zijn beurt van een forummer. Namen wil me niet te binnen schieten. Mits we
het over dezelfde P hebben.
_________________________________________
Another one bites the dust !


14 feb 2016 16:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Hallo allemaal,

Update; Gisteren gereden in deze.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... wjaar=2001

Reed èrg goed, beste tot nu toe. Enige dat ik merkte is dat de lucht uit het ventilatiesysteem vochtig was en bleef (het interieur was echter niet vochtig) en de voorruit was in de onderste hoeken aan het delamineren.

En ik vind 'm echt schìtterend in deze kleurcombinatie, zelfs zo met de originele oranje pinkers.
Ik zie het als een tijdsbeeld. Eerder las ik ergens op dit forum; "Zoals mijnheer Lagaay het oorspronkelijk bedoelde".
Dit kon 'm, ook na overleg vandaag met de eigenaar, dus wel eens gaan worden… Maandag naar Visser in H'sum een afspraak maken voor een AKK.

Hoe zoiets toch werkt; Heb ik vrij precies in m'n hoofd wat ik zoek en vind ik het, maar krijg ik er geen "klik" mee.
Ga ik er naar eentje kijken waarvan ik denk "misschien toch eens gaan kijken" en die laat me niet meer los.

Wordt dus vervolgd…

Groet!
DV911
_________________________________________
Some people see things as they are and say "Why?"
I dream things that never were and say "Why not?"


20 feb 2016 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Even voorstellen DV911
vergeet niet een AKK uit voeren.


20 feb 2016 19:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Mooie auto. Kan me voorstellen dat je hier blij van wordt. En die oranje lichten: een tijd geleden vond ik dat niet zo mooi maar inmiddels vind ik het bij bepaalde kleuren van de auto erg goed staan. Bij deze vind ik het zeer goed staan, net zoals bij de ex-996 van MickRS. Het is soms net als de mode, iig bij mij. Vond de 964 mooi toen ie uitkwam, daarna toch wel 1 van de mindere goden en inmiddels vind ik het 1 van de mooiere klassiekers.

Veel succes met de AKK en hoop dat je slaagt. Wordt vast een gewilde klassieker over 5 tot 10 jaar !
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


20 feb 2016 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Spannende dagen voor de boeg dus.
Succes.


20 feb 2016 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen DV911
Mocht je echt voor deze kleurencombinatie vallen dan moet je het uiteraard doen, het is jouw auto. Ik heb op mijn panamera ook een niet alledaagse kleurencombinatie.

Wel wil ik je eerlijk advies geven dat als er een mogelijkheid is dat je deze auto binnen 1 of 2 jaar weer zou willen verkopen, je er dan niet zo snel vanaf komt. De eerder bekeken Indisch rode doen het altijd wel weer goed bij een verkoop.

Maar goed, het is maar een tip, die ermee wat je wilt.

Hoe dan ook spannende tijden!


20 feb 2016 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen DV911
DV911 schreef:
… Maandag naar Visser in H'sum een afspraak maken voor een AKK.

Wordt dus vervolgd…

Groet!
DV911


Kun je ook telefonisch doen, of neem je direct de auto mee? Laat tevens ook een endoscopie doen. :thumleft:
Veel succes, mooie kleurcombi


21 feb 2016 0:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.