Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 11:46



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Even voorstellen - 991 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen - 991
Bij deze mijzelf even voorstellen, net account aangemaakt.
Als autominded man, overweeg ik mijn jongensdroom te gaan invullen, de aanschaf van een 911.

De wens was er natuurlijk al heel lang, maar nu zijn er ook de middelen. En eigenlijk had ik mijn zinnen als BMW man gezet op een M4, maar diep van binnen is de droom toch een Porsche 911. Dus eigenlijk heb ik bijna het besluit genomen om voor een 911 te gaan. Één van de redenen om mij in te schrijven op dit forum is om de laatste twijfels weg te nemen en definitief de knoop door te gaan hakken de komende maand/maanden.

Ik had mijn zinnen gezet op een 991 Carrera S van 2014/2015, maar ik begin nu toch sterk te twijfelen of ik niet voor de net vernieuwde 991 Carrera moet gaan, gezien de toch relatief kleine prijsverschillen. Dan zou het een nieuwe worden of nog even wachten en dan een demo / half jaar oude aan te schaffen.
Ook ben ik van plan om eens goed uit te gaan zoeken of ik de auto nu in NL of in het buitenland (Duitsland bijvoorbeeld) het beste (gunstige) kan aanschaffen.


14 feb 2016 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Ik zou juist nog voor de atmosferische 911 gaan en wel voor de GTS en dan met handbak!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


14 feb 2016 22:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen - 991
ver boven de 200 schreef:
Ik zou juist nog voor de atmosferische 911 gaan en wel voor de GTS en dan met handbak!


Ter aanvulling, Idee is wel om voor een 911 te gaan met behoorlijk comfort en betrouwbaarheid. Het zal geen hobbyobject worden voor erbij maar een 2e auto die dagelijks privé gebruikt zal gaan worden voor woon-werk en af en toe nu het nog kan de kleintjes achterin te zetten en even een familiebezoekje te kunnen doen. Ook zal mijn vrouw er vaak in rijden..... :)


14 feb 2016 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Even voorstellen - 991
ver boven de 200 schreef:
Ik zou juist nog voor de atmosferische 911 gaan en wel voor de GTS en dan met handbak!


+1
_________________________________________
De precisie 911


14 feb 2016 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Als de prijsverschillen klein zijn zou ik voor de 991.2 gaan.
Het is trouwens niet de eerste keer dat Porsche een turbo installeer op een 911.

Als je hem zakelijk zou willen rijden is hij voor België nog eens veel interessanter vooral in Vlaanderen, heb wel geen idee in Nederland.
Prive scheelt het trouwens ook wel een aardige duit, vooal met de PDK.

Los daarvan vind ik 991.2 dan nog enorm goed rijden.

-1 dus :D
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 feb 2016 22:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Welkom! Nuff said hierboven mij lijkt me :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 feb 2016 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Van harte welkom.

Succes met je zoektocht (ook altijd leuk om te doen).
Persoonlijk zou ik voor het nieuwere type gaan (just my 2 cents).
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


14 feb 2016 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Ter overweging: waarom niet een 991 uit 2012? Is in principe dezelfde auto als eentje uit 2014/2015, maar inmiddels in de occasionmarkt gezakt tot ver onder de ton. Voor 90k euro koop je een mooie S met weinig km's op de teller.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


15 feb 2016 0:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Ik zou zeker een paar modellen gaan rijden. De 991 4s heb ik in Duitsland gereden (vrij uitgebreid), maar ik vond mijn 997 een sportiever gevoel geven en meer connectie met de weg. De 991 is echt meer een GT auto. Probeer ook een 997.2 gts of 4s. Gr Tom


18 feb 2016 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even voorstellen - 991
ppp 356 schreef:
Als de prijsverschillen klein zijn zou ik voor de 991.2 gaan.

Los daarvan vind ik 991.2 dan nog enorm goed rijden.

-1 dus :D


Is dat zo Paul?
Zou er geen aanloopproblemen zijn bij deze serie met die turbo :?:
Heb zelf al een paar x met de 991.1 gereden, niet echt mijn ding, zo gladjes :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 feb 2016 22:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Dank voor de feedback. Binnenkort ga ik een proefrit maken met een 991.2 Carrera. Denk gezien het doel/gebruik van de auto dat het wel een 991 gaat worden, maar heb nog m'n twijfels over de motorisering en bouwjaar. Hoop in ieder geval de juiste te vinden voor eind maart. Wordt vervolgd


18 feb 2016 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Welkom Harry en veel plezier met je zoektocht!

De 991.2 bevat meer standaard dan de 991.1, is zuiniger, heeft weer nieuwe opties zoals meesturende achterwielen en is inderdaad qua nieuwprijs 'aantrekkelijk' :roll:
Dat heeft in belangrijke mate te maken met de turbomotor.
Tip: rij meteen na elkaar een 991.1 en een 991.2 en ga goed na wat je gevoel is bij beide. Wel even een serieus stukje rijden hè :drive:

Als je dan tot de keuze voor een 991.1 komt zou ik, zoals eerder gezegd, voor een GTS gaan :salut:

Nou mooi neutraal toch? :mrgreen:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


18 feb 2016 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Even voorstellen - 991
molen934 schreef:
ppp 356 schreef:
Als de prijsverschillen klein zijn zou ik voor de 991.2 gaan.

Los daarvan vind ik 991.2 dan nog enorm goed rijden.

-1 dus :D


Is dat zo Paul?
Zou er geen aanloopproblemen zijn bij deze serie met die turbo :?:
Heb zelf al een paar x met de 991.1 gereden, niet echt mijn ding, zo gladjes :scratch:


Aanloopproblemen kan altijd, maar dnk toch dat Porsche de nodige turbo ervaring heeft.
Wat gewone productewagens betreft heb je al 924, 944, 968, 911 in al zijn modellen vanaf de 930 en dan de ervaring in hun racewagens.

Uiteraard rijd de 991.1 en 2 weeral gladder dan de 997, maar als dat een probleem is moet je voor een 911 an de jaren 60 gaan.
De 997 rs rijd ook een pak soepelder dan de 996 rs enz.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


18 feb 2016 23:42
Profiel WWW
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Veel wijsheid toegewenst bij je zoektocht naar de juiste 911, maar ik denk dat als je een dergelijke aankoop overweegt, je vooral je gevoel moet laten meewegen, niet louter financieel-economische overwegingen, de emotionele meerwaarde voor jullie( anders kan je net zo goed een VW,BMW of whatever kopen ,toch??) What's in it for you??

Het is een heleboel geld en gaat nog heel veel meer kosten :scratch: :drive: :D


19 feb 2016 0:45
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Welkom op het forum. Als je voor een 991 gaat, ga dan zeker voor de PDK dat is qua beleving veel beter dan de handbak en de handbak feature met flippers krijg je er nog eens gratis bij. Altijd jammer te horen dat PDK wordt weggezet als inferieur tov een handbak en ik denk dan toch van mensen die er geen praktijkervaring mee hebben. Ik heb ze dus beide PDK en handbak. PDK voegt juist beleving toe i.p.v. dat het beleving wegneemt. Mijn advies. Alles voordat PDK werd geintroduceerd --> neem de handbak. Alles na PDK --> neem de PDK. :drive: :thumleft:


19 feb 2016 1:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Welkom Harry,

Ik zou gaan voor de 991.2 met PDK. Vooral de PDK nemen is en blijft een feest. Je kunt wel zelf schakelen maar daar stop je vanzelf mee omdat de PDK beter schakelt.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


19 feb 2016 6:17
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Ivo 3.6 schreef:
Je kunt wel zelf schakelen maar daar stop je vanzelf mee omdat de PDK beter schakelt.


Eens met PDK voorkeur, waarbij ik de flippers op het stuur wel regelmatig gebruik; in Sport (plus) en bij afremmen op de motor. Heerlijk om met de sportuitlaat aan een afrit terugschakelend uit te drijven.


Disclaimer: ik heb geen ervaring met het effect bij de 991.2 (maar voor mij is hetgeen ik beschrijf een van de vele genoegens van atmosferisch rijden..... 8) )
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


19 feb 2016 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen - 991
Driver4S schreef:
Welkom op het forum. Als je voor een 991 gaat, ga dan zeker voor de PDK dat is qua beleving veel beter dan de handbak en de handbak feature met flippers krijg je er nog eens gratis bij. Altijd jammer te horen dat PDK wordt weggezet als inferieur tov een handbak en ik denk dan toch van mensen die er geen praktijkervaring mee hebben. Ik heb ze dus beide PDK en handbak. PDK voegt juist beleving toe i.p.v. dat het beleving wegneemt. Mijn advies. Alles voordat PDK werd geintroduceerd --> neem de handbak. Alles na PDK --> neem de PDK. :drive: :thumleft:

+100
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


19 feb 2016 13:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.