Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 14:13



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 964 C4 cabrio levensgenieter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht Porsche 964 C4 cabrio levensgenieter
Beste andere porsche fans..

Tijdens mijn zoektocht in deze geweldige bron van informatie kwam ik per toeval op de "even voorstellen" gedeelte. Vanuit een beetje schuld gevoel dacht ik dan zal ik me ook maar even voorstellen, dus daar gaat ie:

Sinds een jaar in het bezit van een zwarte 964 C4 cabrio met cupvelgen uit 1991. Eindelijk kan ik zeggen dat deze auto ongeveer 95% probleemloos is en de andere 5% is eigenlijk te verwaarlozen.

Voor deze auto was ik in het bezit van een Jeep Wrangler als fun auto maar doordat mijn eerste auto een kever is geweest heb ik altijd gezegd ik will nog wel eens een 911 hebben. Na ongeveer 4 jaar heel veel lol te hebben gehad met deze Jeep heeft mijn vrouw me aangespoord om maar eens naar een Porsche te gaan kijken (helaas deze vrouw is niet meer beschikbaar, is niet te klonen en niet te koop!!)

Jullie zullen begrijpen dat als je vrouw zoiets zegt je het dan ook moet doen ! Ik heb ongeveer 4 maanden rond gekeken en kwam uiteindelijk in Leeuwarden uit bij een Jeep garage. Ik mijn vrouw gebeld en vertelde haar dat wij maar eens moesten gaan kijken en ik stelde voor om met onze "tractor" (mijn dagelijkse VW Passat) er naar toe te rijden. "Echt niet" hoorde ik aan de andere kant, we gaan met de Jeep en kijken gelijk of we zaken kunnen doen !! (Ze is echt niet te koop, sorry !!) Wij vanuit omgeving Rotterdam naar Leeuwarden met de Jeep. Eenmaal aangekomen begrepen ze in Leeuwarden niet waarom wij met een Jeep nu naar een Porsche kwamen kijken ! Wij een proefrit gemaakt, allebei met een Smile van oor tot oor. Mijn vrouw effe een stukje rijden op de geweldige boeren binnenwegetjes. Vraag ik op een gegeven moment aan haar "weet je wel hoe hard je rijd ?" Zegt ze "ja hoor 130-140" gaat toch goed !!

Uit eindelijk maar gekocht en de mensen aldaar hadden de ballen verstand ervan. Kreeg opmerkingen van stoelverwarming doet het niet ? Zit dat erop dan !! Airco doet het niet goed, hij proberen zonder motor te starten of hij koud werd... Maakt allemaal niet uit auto was verder goed voor ons, verkoper blij omdat hij weer wat had verkocht.

Voor ons is het onze hobby auto en dus niet voor dagelijks gebruik. Hij is zwart en is helemaal standaard met alle toeters en bellen alleen zonder cruisecontrol. Ik wilde uiteindelijk een Targa hebben maar werd mij bewust dat het dak in en uit halen een beetje moeilijker is, dus een cabrio was het antwoord en kan mijn vrouw (niet onbelangrijk !!) met een druk op de knop het dak openen en weer dicht maken. Maar ik moet zeggen elke keer als ik een Targa zie rijden heb ik toch weer zo'n gevoel van ja......toch wel leuk en apart !!

Vorig jaar heerlijk naar Italie (via Duitsland uiteraard !!) op vakantie geweest en over twee weken gaan we weer twee weken naar Italie. Is altijd leuk om de itiliaantjes een beetje uit te dagen met hun speelgoed autootjes en snelle zonnebrillen.

Nog steeds geen spijt van de aanschaf, hebben nog steeds een smile van oor tot oor als we erin rijden. Kan het iedereen aan bevelen wanneer je het financieel kan doen !!

Als er nog vragen zijn dan hoor ik die wel, verder moet het nog van mijn hart dat deze Site heel goed werkt !! Dus diegene die zich inzetten voor deze Site "Super, Vet, Cool" en ga zo door !!!

Groeten van een andere Porsche Fan !!


26 jun 2005 13:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Kijk dat is nog een enthousiaste binnenkomer!

Welkom hier (ook je vrouw natuurlijk - die kan hier niet meer stuk) en goed te zien dat jullie er plezier van hebben.

Heb je de Wrangler in Leeuwarden ingeruild? Heb nog steeds een zwak voor een Jeep, wil ooit nog eens een Wrangler of een CJ7 ofzo hebben.
Bikinitop, deuren eruit en dan lekker toeren... 8) 8)

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2005 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
En nu niet allemaal tegelijk die "geweldige boeren binnenweggetjes " in Friesland uitproberen aub................... :wink:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


26 jun 2005 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
leuke geschiedenis

wel toevallig
mijn buurman heeft zijn 911 omgewisseld voor een wrangler :lol:


*domdomdomdomdom...


26 jun 2005 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Het inruilen van mijn Wrangler naar een Porsche is een hele openbaring. De wrangler liep namelijk 1 op een emmer en vergeleken met deze 964 hou ik geld over (nou ja, niet echt....bij wijze van spreken dan..)

Horn, Best leuk een Wrangler had alles erbij, hoge stalen deuren, lage stalen deuren, Bikinitop, softtop, hartop, windvanger, etc, etc. maar het hotten en stoten word he echt zat. Wel leuk om een keer gehad te hebben.

Flyer, 911 omruilen voor een 911...........zijn geen woorden voor...

leuke reacties..


26 jun 2005 18:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
Bikinitop
:shock: :shock: :shock:
Ik neem aan dat wij het hier nog steeds over de Jeep hebben :roll: :wink:


26 jun 2005 20:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Welkom hier Raymond!
En die Friese weggetjes zijn echt heel mooi, ik geniet er al een paar jaar van.

Wel een prachtverhaal joh, zoals jouw(jullie) Porsche-leven is begonnen :!:

En als ik ooit nog eens in een 911 zou gaan rijden wordt het een cabrio. Dus wat mij betreft heb je een fantastische keus gemaakt!


26 jun 2005 20:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche 964 C4 cabrio levensgenieter
WELKOM!

Raymond schreef:
Voor deze auto was ik in het bezit van een Jeep Wrangler als fun auto ..... heb ik altijd gezegd ik will nog wel eens een 911 hebben.

Grappig, dat laatste heb ik ook altijd gezegd en heb voor aanschaf van mijn 964C4C serieus getwijfeld om niet eerst toch nog een Jeep Wrangler kopen :!: :lol:

Raymond schreef:
Ik wilde uiteindelijk een Targa hebben maar werd mij bewust dat het dak in en uit halen een beetje moeilijker is, dus een cabrio was het antwoord en kan mijn vrouw (niet onbelangrijk !!) met een druk op de knop het dak openen en weer dicht maken. Maar ik moet zeggen elke keer als ik een Targa zie rijden heb ik toch weer zo'n gevoel van ja......toch wel leuk en apart !!

Heb je al eens met een targa gereden :?: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 jun 2005 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Eric,

Ik heb nog nooit in een targa gereden en ben wel heel benieuwd hoe dit rijd. Zoals ik al aangaf elke keer als ik er 1 zie rijden moet ik bekennen dat het toch wel heel apart is.

Een Wrangler is heel leuk zeker omdat je de auto kan omtoveren zodat ie heel anders lijkt. Maar 1 liter voor 4 a 5 Km is echt niet leuk meer. Mijn 964 is 1 liter voor 9 km dus is wel winst. Mijn Wrangler had een 4.2 liter 6 cylinder dus vermogen genoeg, Stuur bekrachting in altijd hetzelfde. lekker licht sturen maar als je 100 rijd moet je contstant corigeren want hij dweilt over de weg.

Ben blij dat ik nu een 964 heb en ben all aan het denken voor een 993 je moet tenslotte altijd wat te begeren houden.

Deze website is echt een uitkomst en moet zeggen dat het heel leuk is dat er zoveel mensen gebruik van maken. Het enige wat ik mis zijn vakantie verslagen van Porsche fanaten met route beschrijvingen en eventueel hotels aanbevelingen of ik heb nog niet goed gekeken om deze site.

Vorig jaar zijn wij vanuit Oud Beijerland naar Basel gereden. Van Basel binnendoor naar de Thunersee en overnacht in Interlaken. Vanuit Interlaken naar Grindelwald en vervolgen van Grindelwald via de Soesten pas en furka pas naar Mendrisio even shoppen bij the outlet store (FOX Town). Uiteindelijk in het Comomeer neergeploft in een ander Hotel voor 5 dagen.

Op de terug weg wederom door Duitsland op naar Zuffenhausen want ik wilde wel eens de Porsche fabriek bezoeken. Aldaar kun je me 2 dagen op een stoel naast de fabriek zetten want de een na de andere Porsche gaat de Autobahn op voor een test rit. Helaas een toer door de fabriek ging niet, ten eerste moet je maanden van te voren inschrijven en in de zomer doen ze geen toer vanwege de vakantie. uiteindelijk een paar uur rondgelopen het Porsche museum (is niet echt groot) en heel veel Digitale foto's gemaakt ook van de fabriek buiten en showroom. Bij aankomst thuis was er precies 1 foto gelukt van een opengewerkte motor. Ik vermoed dat er een kromme volt door mijn toestel was gegaan en alle foto's waren dus weg. Was een beetje balen maar wel een goed excuus om nog een keer te gaan.

Ik geloof dat ik maar ga stoppen, zit op mijn werk en moet even wat geld verdienen.

Groeten Raymond


27 jun 2005 11:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Raymond schreef:
Ik heb nog nooit in een targa gereden en ben wel heel benieuwd hoe dit rijd. Zoals ik al aangaf elke keer als ik er 1 zie rijden moet ik bekennen dat het toch wel heel apart is.

Ik wel, want mijn voorkeur neigde in eerste instantie ook naar de targa. ;)

Raymond schreef:
Een Wrangler is heel leuk zeker omdat je de auto kan omtoveren zodat ie heel anders lijkt. ..... Mijn Wrangler had een 4.2 liter 6 cylinder dus vermogen genoeg, Stuur bekrachting in altijd hetzelfde. lekker licht sturen maar als je 100 rijd moet je contstant corigeren want hij dweilt over de weg.

Heb er mee proefgereden en daarna besloten om direct voor de 911 te gaan. :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 jun 2005 14:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Raymond schreef:
Het enige wat ik mis zijn vakantie verslagen van Porsche fanaten met route beschrijvingen en eventueel hotels aanbevelingen of ik heb nog niet goed gekeken om deze site.

Is er idd. (nog) niet :arrow: GOED :idea: :?:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 jun 2005 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Goede keuze, en wat een mooie omgeving he dat Friesland :D :D :D

Geniet maar van jou mooie Porsche.

De Joyman.
_________________________________________
De 4e editie, 5 September 2010 Porsche Friese Elfstedentocht. - http://www.911stedentocht.nl

www.frieslandmotoren.nl


28 jun 2005 0:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Ha Raymond,

Leuk dat er in Oud-Beijerland nog een 964 cabrio rondrijdt! :D
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 jun 2005 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Joyman:

De omgeving van Leeuwarden kan ik me niet zo goed meer herinneren mijn vrouw reed een beetje te hard...maar eerlijk is eerlijk binnen 1 maand gaan wij wederom naar Friesland om even te toeren.

Teun:

Woon jij toevallig ook in Oud Beijerland ? Of ergens anders in de Hoeksewaard ? Als je in Oud Beijerland woont is de kans groot dat je mij een keer voorbij kan zien rijden...

Groet,

Raymond


28 jun 2005 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Raymond, ik woon inderdaad ook in Oud-Beijerland :D
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 jun 2005 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Teun,

Wat voor een kleur heb je ? Weet ik in iedergeval naar wie ik zwaai !

Raymond


28 jun 2005 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Hij is donderblauw.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 jun 2005 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Teun,

Bedankt voor de foto's, maakt het allemaal was makkelijker. Je woont toch zeker niet in Poortwijk ??

Raymond


28 jun 2005 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Nee hoor, al ben ik daar pas even geweest met P om bij een nieuw huis van een vriend te kijken. Ik woon in het centrum Koninginneweg.

Woon jij wel in Poortwijk?

Teun
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 jun 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
vanaf deze kant ook een warm porschewelkom

:salut:
_________________________________________
duitse laagvlieger


28 jun 2005 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Teun,

heb jij ooit een renault 5 turbo gehad ? En bevriend met Dimitri ?

zou wel toevallig zijn..


28 jun 2005 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Dat klopt, alleen dat is al lang geleden. Ik ben nu ook wel nieuwsgierig.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 jun 2005 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Handig he, dat Afbeelding :wink:


28 jun 2005 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Code:
Handig he, dat MSN



Ja, ja....... :D

Zeg, MS964, ben jij momenteel bezig met een "nieuwe" 964? Ik heb onlangs voor nog stad en land afgezocht voor een 964 cabrio voor een collega van mij. Heb je wat concreets?
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


29 jun 2005 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Cabriolet Zwart
Oud Beijerland
Bericht 
Teun,

De eerste reactie van mijn vrouw was is dat Teunis ? Die zijn we laatst nog tegen gekomen me je zoontje in het tuincentrum.

Dus ik denk dat jij en mijn vrouw elkaar kennen van vroeger....

Moet niet gekker worden en wij wonen inderdaad in Poortwijk.

Raymond


29 jun 2005 8:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.