Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:39



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hallo allemaal 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Hallo allemaal
Goedemiddag mede Porsche-liefhebbers,

na enkele jaren meegelezen te hebben op het forum meld ik me nu ook aan.

Ik ben een enorme autoliefhebber en uiteraard in het bijzonder van Porsche. Meerdere Porsches in het bezit gehad, maar 'mijn' Porsche zat er steeds niet bij, waardoor ik ze steeds relatief kort in bezit had (356A, 911 targa 1970 en 996 4s coupe).
Daarom dit keer wat langer gezocht en gereden om zeker te zijn wat ik nu echt graag wil en zoek in een Porsche en sinds zaterdag j.l. in het hele gelukkige bezit van een Porsche, die voldoet aan al mijn wensen. Een Porsche die ik als 4e auto in het gezin selectief in kan zetten voor de geschikte ritten/momenten en natuurlijk het heerlijke genieten van het rijden met dit fantastische merk.

Het betreft een 2004 996 4s cabriolet. De 996 is voorzien vrijwel alle opties waaronder xenon/litronic,elektrisch verstelbare en verwarmbare turbostoelen, PCM2, handbak (Porsche-shortshift), sportonderstel, X51, regelbare sportuitlaat, lederen dashboard, etc. etc. etc. Daarnaast is de Porsche af fabriek naar wens van de eerste eigenaar qua kleurstelling volledig uitgevoerd in de kleurstelling van de 40th Jahre edition, die in 2004 'op de menukaart' van Porsche stond. De uitdraai van de geboortekaart behelst letterlijk meer dan 1 A4 pagina aan fabrieksopties dus de eerste eigenaar is niet bepaald selectief en zuinig geweest.

De 996 is volledig 'matching' en rijdt (en klinkt :D ) fantastisch! Ik ben derde eigenaar en alle historie is aanwezig/bekend en gecheckt bij Porsche inclusief een aankoopkeuring zonder noemenswaardige bijzonderheden.

Ik ga nu eerst lekker rijden en genieten en dan aansluitend de Porsche in concoursstaat brengen door alle gebruikssporen van de afgelopen 12 jaar zo goed als dat gaat te laten verwijderen.

Nou genoeg over mij en de Porsche en nu lekker verder met de fantastische hobby op zowel de weg als hier gezellig en informatief op het forum!

Ps. om de vragen al voor te zijn: ik zal nog even zien hoe ik foto's kan plaatsen.

Tot ziens/sprekens op misschien wel een meeting en hier op het forum.


Laatst bijgewerkt door 4sx51 op 01 jun 2017 19:54, in totaal 1 keer bewerkt.



17 mei 2016 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom meneer/mevrouw 4sX51
Goed verhaal, en wat je gekocht hebt klinkt ook mooi.
Veel plezier met rijden en tot op de een of andere meeting!


17 mei 2016 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom,

Goede keuze! Een limited edition! 8) :thumleft:

Ben benieuwd naar de foto's.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


17 mei 2016 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom hier en veel plezier met je Porsche. :drive:


17 mei 2016 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom, veel plezier ermee!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 mei 2016 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom..! X51 is altijd mooi meegenomen en bijzondere uitvoering..!


17 mei 2016 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster 986 2.5
Ede
Bericht Re: Hallo allemaal
Gefeliciteerd met de aanschaf, en welkom op dit forum.
Veel plezier ermee.


18 mei 2016 9:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Service Delivery Manager / Product Manager
Bericht Re: Hallo allemaal
Leuke kennismaking met een geweldige auto!
Welkom!


22 mei 2016 11:55
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
Zoals beloofd hierbij nog even wat plaatjes van mijn Porsche.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


02 jun 2016 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Hallo allemaal
Mooi :cheers:
Veel plezier ermee. Is het Deense import (ik zie een deense website op de achterplaat) ?


02 jun 2016 12:53
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
minics schreef:
Mooi :cheers:
Veel plezier ermee. Is het Deense import (ik zie een deense website op de achterplaat) ?


Dank je wel.

Inderdaad een Deen. Ik was specifiek op zoek naar een dergelijk uitgevoerde 4s en vond hem in Denemarken. Porsche is afgeleverd in Duitsland en in 2009 gekocht door een Deen. Deze Deen had de Porsche nu weer ingeruild op een 997 turbo cabriolet.

Verkoper betrof een uiterst sympathieke persoon, die na de verkoop van zijn bedrijf hobbymatig handelt in Porsches en leuke andere auto's die hij op zijn weg tegenkomt.
Ik kwam daar terecht in een Porsche snoepwinkel met de meest fantastische types zoals 2.7RS, 3.0RS (racete hij heel actief zelf mee), GT3's en diverse turbo's waaronder een min of meer nieuwe 930 Turbo cabriolet met 25.000 km. ervaring.

Voor mij was het de eerste keer om een auto te kopen in het buitenland, maar een heel erg leuke ervaring. Voor de invoer heb ik wel hulp gehad van een kennis, die bedrijfsmatig Audi RS'en importeert en dus goed de weg weet om alles te regelen v.w.b. de documentatie.


02 jun 2016 17:09
Profiel
Bericht Re: Hallo allemaal
Welkom, Mooie auto!. Daar ga je zeker veel van genieten.


17 jun 2016 22:31
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Hallo allemaal
Mooie wagen hoor :thumleft:
Is hij ook verlaagd?


18 jun 2016 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Hallo allemaal
Hele mooi auto.

Leuke hobby heeft deze verkoper erbij. Hij heeft ook mooie andere auto's staan.


Maar een 964 welke maar 65000 km gereden zou hebben en dan zulke slijtage plekken heeft?

http://tage-nielsen.dk/biler/porsche-91 ... l-edition/

Ook de 930 cabrio vind ik behoorlijke slijtage plekken hebben voor een auto met 51000 kilometer op de klok

http://tage-nielsen.dk/biler/porsche-91 ... cabriolet/
_________________________________________
Mvg,

René


18 jun 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
A-Line schreef:
Mooie wagen hoor :thumleft:
Is hij ook verlaagd?


Affabbriek is hij voorzien van een sportonderstel. Dit is ongeveer 2 cm. lager en wat stugger dan 'standaard'.

MY00 schreef:
Hele mooi auto.

Leuke hobby heeft deze verkoper erbij. Hij heeft ook mooie andere auto's staan.


Maar een 964 welke maar 65000 km gereden zou hebben en dan zulke slijtage plekken heeft?

http://tage-nielsen.dk/biler/porsche-91 ... l-edition/

Ook de 930 cabrio vind ik behoorlijke slijtage plekken hebben voor een auto met 51000 kilometer op de klok

http://tage-nielsen.dk/biler/porsche-91 ... cabriolet/


Dank je wel!

Er stond inderdaad mooi spul, maar ik heb ze niet echt heel nauwkeurig bekeken, omdat mijn aandacht elders lag 8) .
Ik heb niets dan positieve ervaringen met de verkoper die heel erg transparant en meewerkend was met aankoopkeuring, foto's, etc etc.

Mijn Porsche staat nu bij Auto Resto voor alle modificaties en het benodigde onderhoud en enkele reparaties. Gevonden via dit forum en PUUR en erg leuk bedrijf met aardige mensen en volgens mij gigantisch veel kennis/ervaring!
Ik moet dus nog heel even wachten tot ie klaar is en ik eindelijk echt mag gaan rijden en genieten. Kan niet wachten, want ben er zo blij mee en zeker als ie dadelijk technisch weer wat sterker/beter is!

Bedankt voor alle leuke reacties hier!


21 jun 2016 15:44
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
Beste collega liefhebbers,

zoals het wellicht hoort hierbij een kleine update van dit forumlid.

Sinds enkele weken de trotse bezitter van een 997 GT3 clubsport. Een lang gekoesterde droom om een GT3 te mogen bezitten en vooral rijden is uitgekomen. De 4s beviel en bevalt bijzonder goed, maar mistte in de praktijk toch de sportiviteit en brutaliteit, die de GT3 mij wel kan bieden. Merk al dat na de aanschaf van de GT3 daarom de 4s mijn hart nu echt heeft veroverd, omdat de auto meer op zijn plek is in het gebruik. Fijn dakloos toeren en genieten van het geluid en mooie weer. En als ik een keer lekker wil knallen, staat de GT3 voor me klaar.

De GT3 in kwestie zal voor sommigen van jullie geen onbekende zijn, want hij heeft geruime tijd te koop gestaan in het oosten van het land en de advertentie zal vast ook door sommigen van jullie weleens zijn bekeken. Het gaat om een witte 997.1 met rode wielen en bestickering. Door het lange staan, kreeg ik wel het gevoel dat er dan wel wat mis mee zou zijn, maar toen ik een keer in de buurt van de verkoper was, ben ik toch maar eens gaan kijken. Auto stond er heel strak bij en de auto bleek toch wel te kloppen en evenzo belangrijk: de auto is precies zo kaal uitgevoerd als ik hem wil met clubsportpakket, eenvoudig dashboard zonder navi, etc. Een weekje tijd besteed aan het nagaan en controleren van de volledige historie van de auto, de onderhandeling met de verkoper en toen de auto ook glansrijk door de aankoopkeuring kwam, was het duidelijk dat deze het ging worden. Er zijn er in Europa vast meerdere te koop met wisselende opties/uitvoeringen, kilometerstanden en historie, maar als je een bepaalde soort auto kan en wil kopen, geloof ik persoonlijk nooit zo in het steeds maar blijven zoeken en vergelijken en denken dat het 'gras altijd nog groener kan worden' etc. Als het gevoel goed is bij het huidige aanbod en de feiten kloppen dan gewoon doen, denk ik altijd 8).

Dus samengevat nu twee toch wel heel verschillende Porsches in de garage waar ik met elke afzonderlijk maar ook samen onwijs blij mee ben en flink van ga genieten!


31 mei 2017 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Hallo allemaal
Gefeliciteerd een cabrio en een gt3 super .meer heb je niet nodig. :thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


31 mei 2017 18:40
Profiel
Bericht Re: Hallo allemaal
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.:thumleft:


01 jun 2017 2:20
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Hallo allemaal
Picturessssss
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


01 jun 2017 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hallo allemaal
Gefeliciteerd :thumleft: Is het die ene die eerst bij Ferdinands (of zoiets) stond? Die met de 996 GT3 RS kleuren? Ik heb hem ook bekeken, maar mijn voorkeur ging uit naar een helemaal witte ;). En die heb ik 3 weken geleden opgehaald. Leuk he, een 997 GT3 :mrgreen: De mijne is ongeveer gelijk heb echter wel navi. Maar daar koop je weinig voor hoor, had hem liever niet gehad.

Veel plezier ermee, en met de rest van het wagenpark :thumleft:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


01 jun 2017 9:39
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
Bocaloco schreef:
Gefeliciteerd :thumleft: Is het die ene die eerst bij Ferdinands (of zoiets) stond? Die met de 996 GT3 RS kleuren? Ik heb hem ook bekeken, maar mijn voorkeur ging uit naar een helemaal witte ;). En die heb ik 3 weken geleden opgehaald. Leuk he, een 997 GT3 :mrgreen: De mijne is ongeveer gelijk heb echter wel navi. Maar daar koop je weinig voor hoor, had hem liever niet gehad.

Veel plezier ermee, en met de rest van het wagenpark :thumleft:


997 GT3 is inderdaad helemaal te gek! Krijg elke keer echt een hele foute grijs tijdens het rijden. :wink: Wat een machine! Het is inderdaad die ene bij Ferdinands. Deze kleuren spraken juist weer heel erg aan, maar ik zeg tegelijkertijd ook weer niet dat het altijd zo zal blijven. Voor nu vind ik het leuk. Heb jij die ene hele mooie en goede van PCE? Die heb ik tijdens de zoektocht ook bekeken met/bij verkoper Stefan. Ook helemaal goed en had aanvankelijk eigenlijk mijn voorkeur door aankoop bij dealer en iets gunstigere km-stand, maar die andere bleef knagen dus ook daar gaan kijken en de afloop is bekend.


01 jun 2017 19:42
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
doctor porsche schreef:
Picturessssss


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


01 jun 2017 19:45
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Hallo allemaal
Er gaat weer wat wijzigen :P :

Ik merkte dat de 997gt3 steeds de voorkeur kreeg met rijden. Afgezien van alles wat een 997gt3 geweldig maakt en waardoor je er steeds weer in wilt rijden, weet ik er de vinger niet precies op te leggen, maar de 996 bleef te vaak staan. Maar tegelijkertijd is de 997gt3 nu ook weer niet echt een auto om op zondagmiddag lekker mee te toeren naar de visite etc. dus ik stond open voor een oudere 911 met een wat sympathieke uitstraling.
De 997gt3 moest zeker blijven dus de 996 4s is verkocht, want ik liep tegen een mooie 964 aan bij een kennis, die de auto te koop aangeboden kreeg.

De 964 is Oak grün met een bijzonder en goed combinerend Magenta (stof-leder) interieur, handgeschakeld en wat andere leuke opties. Het interieur is even wat anders dan het meest voorkomende en te verwachten, maar eenmaal gezien was ik erg enthousiast door de combi. en omdat het net even anders is.
Hij is van 1991 en heeft 170.000 gereden bij de eerste en tweede eigenaar, die de auto perfect hebben onderhouden. In 1991 verkocht bij Porsche Würzburg en daar in 1998 gekocht door de Nederlandse eigenaar, die hem tot een week geleden had.
Alles ziet er keurig en verzorgd uit. Met name het interieur is eigenlijk nog nieuw en ook de buitenzijde is afgezien van wat steenslagpuntjes ook erg fraai. Bij de 964 zaten alle Porsche dealer afgestempelde papieren incl. een map met alle facturen. Heel erg leuk om dit zo eens door te lezen en te weten wat er precies met de auto is gebeurd in de afgelopen 26 jaar.

Er worden nu wat kleine optische dingetjes gedaan zoals het vervangen van wat carrosserie-rubbers, gasveren en de koplampglazen. Vanaf zaterdag gaan we rijden en dat wordt een genot, want ik was erg onder de indruk van het fijne rijgedrag tijdens de proefrit.


09 okt 2017 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Hallo allemaal
4sx51 schreef:
doctor porsche schreef:
Picturessssss


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb even de foto's van de GT3 weer zichtbaar gemaakt want we zijn gek op plaatjes.......Dus kom maar door met de foto's (en gefeliciteerd met de aankoop) van de 964 :wink:


09 okt 2017 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Hallo allemaal
Nu ben ik natuurlijk de laatste die vraagtekens mag stellen bij interieurkleuren :mrgreen: , maar Oak met Magenta :shock: Ik kan me de combi niet zo goed voorstellen, moet daarbij denken aan deze :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 okt 2017 21:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.